برنامه‌ها و بازی‌های پلی استیشن به گونه‌ای است که ساعت‌ها مخاطب را پای گیرنده می‌نشاند و به نوعی اوقات فراغت فرد را پر می‌کند. در‌واقع بیشتر جذابیت برنامه‌ها به دلیل طراحی، امکانات و قابلیت دستگاه است که می‌توان با استفاده از آن انواع مختلف بازی‌های متنوع و هیجان انگیز را ساعت‌ها به تماشا نشست و به صورت فردی یا گروهی بازی کرد. بدین ترتیب کمپانی‌های سازنده دستگاه‌های پلی استیشن از قبیل شرکت سونی و مایکروسافت برای تولید به روزترین دستگاه‌های پلی استیشن در صنعت بازی‌های دیجیتال به رقابت می‌پردازند تا بتوانند از یکدیگر پیشی بگیرند. هر یک از این کمپانی‌ها با توجه به تولیدات محصولات خود، طرفداران بسیاری را در میان گیمرها به خود جذب کرده و فروش فوق‌العاده‌ای در این حوزه به دست آورده‌اند. اینکه چه دستگاهی و با چه قابلیت‌هایی تهیه و خریداری نماییم، نیازمند بررسی جزئیات هر یک از این محصولات است. در این بخش به بررسی تفاوت میان پلی استیشن ps4 و پلی استیشن ایکس باکس وان اس، نصب بازی ps4، خرید ایکس باکس سری x و s ، خرید ps4 و موفقیت هر یک از این محصولات در زمینه فروش می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ایکس باکس وان اس یا  پلی استیشن ps4

به طور معمول پلی استیشن ایکس باکس وان و پلی استیشن ps4 از جمله رایج‌ترین و معروف‌ترین دستگاه‌ها جهت اجرا و انجام بازی‌های دیجیتال در سراسر جهان هستند. رقابت این دو دستگاه از سوی شرکت مایکروسافت و شرکت سونی به گونه‌ای است که علاقمندان بازی‌های دیجیتال برای خرید هر یک از این محصولات سردرگم بوده و نمی‌دانند کدام یک کارایی بهتری و بهینه‌تری دارد.  قبل از آنکه به تفاوت این دو دستگاه بپردازیم بایستی به این نکته اشاره کنیم که دستگاه پلی استیشن ps4 محصول شرکت سونی و دستگاه ایکس باکس وان متعلق به شرکت مایکروسافت است.

مقایسه ps4 با ایکس باکس وان

شکل ظاهری

این دو دستگاه پلی استیشن از نظر طراحی ، اندازه و وزن با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. پلی استیشن ps4 شکل مدرن‌تر که وزنی در حدود ۲.۸ کیلوگرم را شامل می شود. ناگفته نماند که ps4 در قیاس با  ورژن ps3 شکل و فرم باریک‌تر و همچنین ۶۰۰ گرم سنگین‌تر است. کنسول بازی ایکس باکس وان دارای ابعاد مکعب مستطیل می‌باشد که به دلیل پوشش پلاستیکی آنکه ترکیبی از مشکی مات و براق است، جلوه خاصی را به آن داده و باعث افزایش جذابیت ظاهری آن شده است. البته خرید ps4 و خرید ایکس باکس سری x , s از روی شکل ظاهری کاملاً سلیقه‌ای بوده و کاملاً طبق تمایلات شخصی انتخاب می‌شود.

همانطور که می دانید ایکس باکس سری از وان اس یک نسل جدید تر می باشد ، برای مشاهده قیمت و خرید ایکس باکس سری کلیک کنید.

دسته بازی

مقایسه دسته ps4 با ایکس باکس

دسته کنسول بازی ps4 دارای دکمه‌های جهت دار، دکمه‌های عملکردی، سنسور تشخیص تراز، اسپیکر، موتور لغزنده و چهار دکمه در بخش بالایی آن می‌باشد. دسته این کنسول بازی به گونه‌ای است که گیمر به راحتی می‌تواند آن را در دست داشته باشد و در کسری از ثانیه واکنش‌های مناسب را برای اجرای بازی انجام دهد. بدین ترتیب به راحتی و بدون نگرانی از لیز خوردن دسته می‌توانید از عملکردها و قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید. سونی برخی از ویژگی‌ها و آپشن‌هایی را نیز به دسته بازی ps4 اضافه کرده است. برای نمونه به جای کلیدهای select و start کلیدهای option و share را قرار داده است. علاوه بر آن یک نوار نوری نیز به آن اضافه کرده که از جمله آپشن ‌ای جدید آن محسوب می‌شود.

دسته بازی ایکس باکس وان اس دارای چهار دکمه عملکردی که می‌توان در حین اجرای بازی، واکنش‌های صحیح و مناسب را ارائه نمود. استیک‌های شستی در این دسته بازی، حرکتی روان داشته و در حین کار نیز صدای فشرده شدن کمتری از خود خارج می کنند. از جمله ویژگی‌هایی ممتاز دسته بازی ایکس باکس وان شارژدهی باتری است. با توجه به آنکه مصرف انرژی از طریق دو باتری انجام می‌شود، اما مدت زمان مصرف باتری‌های شارژی تا بیش از دو هفته به طول می‌انجامد و تمام شدنی نیستند. علاوه بر آن می‌توانید باتری‌ها را از طریق کابل میکرو USB به پورت کنسول بازی نصب کرده و باتری‌ها را شارژ کنید. از دیگر ویژگی‌های دسته بازی ایکس باکس وان، دوربینی است که درون آن جای داده شده تا هر زمان که شما بخواهید کنسول را روشن نماید. قابلیت این دوربین به گونه‌ای است که حتی در هنگامی که دستگاه خاموش است، حسگرهای آن فعال هستند. بدین ترتیب با وجود میکروفن و دوربین تعبیه شده در این دسته بازی، می‌توانید هر فرمان صوتی که برای روشن یا خاموش کردن کنسول دارید به آن بدهید. دوربین این دسته بازی به راحتی حرکت‌های بدن را آنالیز کرده و ردیابی می‌کند که از جمله قابلیت‌های شاخص دیگر آن محسوب می شود. با توجه به امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده این دسته بازی، خرید ایکس باکس سری x و s را می‌توان موفق تر از پلی استیشن ps4 دانست.

تفاوت در سخت‌افزار کنسول بازی

سخت‌افزار کنسول بازی ایکس باکس وان اس و کنسول بازی ps4 تا حدودی مشابه یکدیگر هستند. برای نمونه هر دو کنسول بازی دارای هارد دیسک‌های ۵۰۰ گیگابایتی و حافظه رم ۸ گیگابایتی هستند. منتهای مراتب پردازنده گرافیکی کنسول بازی ps4 از  پردازنده گرافیکی ایکس باکس وان قوی‌تر عمل می‌کند. با نصب بازی ps4 به راحتی می‌توان وضوح تصویری و طراحی گرافیکی را در تصاویر گوناگونی مانند جنگل و یا بارش باران را به وضوح لمس و مشاهده کرد. اما سطح کیفیت گرافیکی در کنسول بازی ps4 رقم ۱.۸۴ ترافلاپ و سطح کیفیت گرافیک کنسول بازی ایکس باکس وان اس ۱.۳۱ ترافلاپ محاسبه شده است. در نتیجه ps4 در قیاس با ایکس باکس وان اس از نظر سخت افزاری در سطح بالاتری قرار داشته و موفق‌تر عمل کرده است.

بازی‌های انحصاری

مقایسه بازی ها

از دیگر تفاوت‌های این دو کنسول بازی، تعداد بازی‌های انحصاری در دسترس و عرضه شده در بازار است. به طوریکه پلی استیشن ps4 موفق شده است که رقمی بالغ بر ۸۰۰ بازی انحصاری را در دسترس کاربران خود قرار دهد اما ایکس باکس وان  تنها توانسته ۵۰۰ بازی را ارائه دهد. ناگفته نماند که تعداد بازی‌های انحصاری در دسترس به تنهایی نشان‌دهنده برتری محصولات یک کمپانی نیست و پارامترهای دیگری را نیز که به آن‌ها اشاره شد، بایستی مورد توجه قرار داد.

در نهایت اگر تصمیم به خرید ps4 گرفته اید می توانید بر روی آن کلیک کنید.