عینک واقعیت مجازی vr یکی از جذاب‌ترین گجت‌هایی است که استفاده از آن اجرای بازی‌ها را هیجانی‌تر می‌کند. با آنکه زمان زیادی از عرضه هدست واقعیت مجازی یا PlayStation VR شرکت سونی نمی‌گذرد اما این محصول با فروش قابل توجهی از سوی کاربران روبرو شده است. کارایی این محصول از طریق دوربین مختص به پلی استیشن امکان‌پذیر است که بایستی به طور جداگانه خریداری شود. کاربرد اصلی این عینک، شبیه سازی فضای بازی به واقعیت است که گیمر می‌تواند خود را به عنوان کاراکتر اصلی بازی تجسم کند و در بازی ایفای نقش کند. بدین ترتیب زمانی که شما خودتان را درون بازی ببینید ناخودآگاه هیجان‌تان از بودن در یک اتمسفر مجازی بالا می‌رود. نکته قابل توجه آن است که بازی‌های مخصوص برای این گجت در بازار عرضه شده و شما نمی‌توانید برای هر بازی از این عینک استفاده کنید. در نتیجه خرید بازی‌های مخصوص و یا فیلم‌هایی که مختص به این گجت است بایستی تهیه شود.

عینک واقعیت مجازی  پلی استیشن ۴ مدل vr z2 چیست؟

با خرید  vr z2، شما می‌توانید از نوع ارتقاء یافته هدست و یا عینک واقعیت مجازی بهره‌مند شوید. صفحه نمایشی که این محصول دارا می‌باشد باعث می‌شود که هیجان بازی برای کاربر صد چندان شده و علاوه بر آن  اجرای بازی‌ها را با بهترین کیفیت تجربه کنند. اگرچه vr مختص به پلی استیشن است اما شما می‌توانید برای تماشای فیلم‌های سینمایی از اتصال این محصول به دستگاه‌های دیگر نظیر کنسول ایکس باکس وان نیز استفاده کنید. از آنجایی که بازی‌های بسیار زیادی برای vr به بازار عرضه شده است، ما می‌توانیم بالغ بر ۱۲۰ بازی متنوع و مخصوص به این محصول به شما معرفی کنیم تا خرید آسان‌تری داشته باشید.

ویژگی‌های عینک واقعیت مجازی

ویژگی های عینک واقعیت مجازی

اما پرسش دیگری که از سوی بسیاری از گیمرها مطرح می‌شود، آن است که آیا با خرید ps5، می‌توان از کارایی هدست نیز استفاده کرد یا خیر! در پاسخ به این دسته از کاربران باید بگوییم که پلی استیشن ۵ به صورت انحصاری فاقد vr است و بدین ترتیب برای استفاده از این محصول می‌توان از  vr پلی استیشن ۴ با استفاده از یک تبدیل کننده به کنسول ps5 متصل نمود. ویژگی سینمایی هدست از دیگر امتیازهای برجسته این محصول است. شما می‌توانید با استفاده از هدست واقعیت مجازی به تماشای فیلم‌های سینمایی مختص به این محصول بنشینید و از حالت سینمایی آن بهره‌مند شوید.

مشخصات کلی عینک واقعیت مجازی

از جمله مشخصات هدست واقعیت مجازی vr، می‌توان به وزن ۴۵۰۰ گرمی آن اشاره کرد. وزن این محصول در مجموع سبک بوده و به گونه‌ای ساخته و پرداخته شده است که کاربر موقع استفاده از آن احساس ناراحتی نمی‌کند. علاوه بر آن طراحی شیک و زیبا بدون ایجاد احساس گرما و یا افزایش دمای بدن از دیگر مشخصات این محصول محسوب می‌شود. جنس بدنه عینک از پلاستیک می‌باشد و به همین دلیل در برابر ضربات احتمالی مقاوم است. این محصول برای خانواده پلی استیشن از جمله پلی استیشن ۴ معمولی، پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو مناسب می‌باشد. برای استفاده از ps5 شما می‌توانید از vr پلی استیشن ۴ استفاده کنید. به دلیل آنکه پلی استیشن ۵ دارای vr انحصاری نیست. در نتیجه شما می‌توانید با خرید ps5 از vr  پلی استیشن ۴ برای اجرای بازی‌های جذاب این محصول استفاده کنید.

مشخصات کلی محصول عبارتند از؛

  • وزن ۴۵۰۰ گرمی
  • جنس بدنه از پلاستیک
  • طراحی شیک و منحصر
  • دارای صفحه نمایش OLED
  • دارای صفحه نمایش ۷\۵ اینچ
  • سازگار با کنسول‌های نسل هشتم و نسل نهم محصولات شرکت سونی
مشخصات کلی محصول عبارتند از؛

استفاده از کدام یک از خانواده پلی استیشن ۴ نتیجه بهتری می‌دهد؟

شاید این سؤال پرسش بسیاری از کاربرانی باشد که مجذوب استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هدست واقعیت مجازی هستند. یکی از دلایل مهمی که سبب می‌شود اجرای یک بازی vr مهیج‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد، قابلیت سخت افزاری قدرتمند کنسول است. به مراتب از میان مجموعه نسل هشتم کنسول‌های شرکت سونی، انتخاب ps4 pro، آپشن‌های بیشتری برای تنظیمات و اجرای با کیفیت بازی‌های vr را در اختیارتان  قرار می دهد.

مزایای استفاده از هدست واقعیت مجازی vr کدامند؟

  • ایجاد افزایش هیجان در اجرای بازی‌های جذاب vr
  • استفاده آسان و راحت
  • کیفیت در چگونگی ساخت محصول
  • طراحی زیبا و ارگونومیک
  • دارای امکانات و آپشن‌های مهیج
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

نقد و بررسی عینک واقعیت مجازی

زمانی که نسل هفتم کنسو‌ل‌های بازی روی کار آمد، ما شاهد معرفی و رونمایی از حسگرهای حرکتی و همچنین دسته‌های بازی مانند PlayStation Move و Wii Mote از سوی شرکت‌های مختلف بودیم. با ورود نسل هشتم صنعت بازی‌های ویدیویی، معرفی هدست و یا عینک واقعیت مجازی از سوی شرکت سونی سر و صدای زیادی به پا کرد. با توجه به آنکه کینکت یا همان حسگر حرکتی توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرد، هدست نیز از این هیاهو جدا نمانده و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین گجت‌های جانبی تبدیل شده است. گیمرها با خرید عینک واقعیت مجازی قادر خواهند بود تا تجربه بسیار شگفت انگیزی از اجرای بازی‌های ویدیویی داشته باشند.

آیا ps5 عینک واقعیت مجازی vr دارد؟

پاسخ به این سؤال را در داخل متن اشاره کردیم. عینک واقعیت مجازی vr تنها برای مجموعه نسل هشتم کنسول‌های بازی شرکت سونی یعنی پلی استیشن ۴ در نظر گرفته شده است. منظور از این مجموعه ps4 معمولی، ps4 اسلیم و ps4 پرو می‌باشد. اما اگر چنانچه در صدد استفاده از پلی استیشن ۵ هستید، می‌توانید از vr پلی استیشن ۴ استفاده کنید. بدین ترتیب با بکارگیری یک مبدل، هدست را به ps5 متصل نمود. اگرچه در حال حاضر پلی استیشن ۵ فاقد هدست واقعیت مجازی به صورت انحصاری است اما می‌توان در آینده نزدیک شاهد گجت‌های پیشرفته‌ای برای این کنسول بود.