بازی‌های دیجیتالی یکی از سرگرمی‌های جذاب و مهیج تمامی گروه‌های سنی است. آمار فروش کنسول‌های بازی در سطح جهان به گونه‌ای است که شرکت‌های تولید کننده به طور مستمر در تلاش برای تولید کنسول‌های جدید با فناوری‌های پیشرفته هستند. یکی از کنسول‌های محبوب که فروش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، خرید ایکس باکس سری ایکس است. سیستم فنی و سخت افزاری این کنسول در حدی است که به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات شرکت مایکروسافت شناخته شده است. سوال مهم این است که باید برای خرید ایکس باکس سری ایکس به چه نکاتی باید توجه کرد.

شکل ظاهری ایکس باکس سری ایکس

 نسل نهم محصولات شرکت مایکروسافت به عنوان ایکس باکس سری معرفی شده است. شکل ظاهری دستگاه به گونه‌ای است که می‌توان آن را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی بر روی میز قرار داد. شکل استوانه‌ای دستگاه بیشتر شبیه کیس کامپیوتر است. بر روی کنسول درگاه درایو نوری تعبیه شده است که می‌توانید برای اجرای بازی‌های دیسکی از آن استفاده کنید. همچنین دستگاه دارای درگاه USB، درگاه HDMI و درگاه اترنت می‌باشد.

برای مشاهده بهترین قیمت ها و خرید کنسول ایکس باکس سری ایکس روی لینک کلیک نمایید. کلیک نمایید.

سیستم فنی کنسول

برای خرید ایکس باکس سری ایکس به چه نکاتی باید توجه کرد، که یکی از نکات قابل توجه برای خرید xbox series x، توجه به سیستم سخت افزاری دستگاه است. کنسول ایکس باکس سری ایکس از جمله کنسول‌هایی است که مجهز به سخت افزاری قدرتمند و سریع می‌باشد. حافظه ذخیره سازی SSD در این کنسول از نوع NVME بوده که باعث عمل‌کرد بالای دستگاه شده است.

پردازنده گرافیکی کنسول

پردازنده گرافیکی کنسول
پردازنده گرافیکی کنسول

کیفیت گرافیکی و همچنین رزولوشن بازی‌ها از دیگر نکاتی است که در درجه اول به فکر هر گیمری می‌افتد.  خوشبختانه مایکروسافت برای تولید محصولاتش، تمرکز خود را بر دو پارامتر مهم یکی سخت‌افزار و دیگری کیفیت گرافیکی بالا گذاشته است. پردازنده گرافیکی این محصول دارای ۵۲ واحد پردازشی با فرکانس ۱.۸۲ گیگاهرتز است. در نتیجه می‌توان عنوان کرد که توان پردازشی برای خرید ایکس باکس سری ایکس ۱۲.۱۵ ترافلاپس می‌باشد.

قابلیت اجرای بازی‌های نسخه‌های پیشین

هر شرکتی محصولات خود را به گونه‌ای تولید می‌کند که قادر به پشتیبانی از بازی‌های محصولات قدیمی باشد.کمپانی مایکروسافت نیز از این فرایند عقب نماند. در نتیجه با خرید ایکس باکس سری ایکس می‌توانید بازی‌های نسخه‌های دیگر مانند ایکس باکس وان، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس سری اس را اجرا کنید. قابل ذکر است که شما می‌توانید بازی‌ها را هم به صورت دیسکی و هم به صورت دیجیتال تهیه کنید. به مراتب هزینه بازی‌های دیجیتال مقرون به صرفه‌تر از خرید بازی‌های دیسکی است. برای دریافت خدمات نصب بازی با بهترین قیمت به بخش پشتیبانی تهران پی اس مراجعه کنید.

قابلیت اجرای بازی های نسخه های پیشین
قابلیت اجرای بازی های نسخه های پیشین

حافظه ذخیره سازی Ssd

حافظه ذخیره سازی Ssd از دیگر پارامترهایی است که مایکروسافت به آن توجه کرده است. ویژگی اصلی این حافظه برای خرید ایکس باکس سری ایکس، سرعت بسیار بالای آن در برابر حافظه HDD است. بدین ترتیب شما می‌توانید حجم زیادی از اطلاعات و بازی‌ها را در زمان بسیار کم در دستگاه ذخیره کنید.

قیمت کنسول

از آنجایی که ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ دو رقیب بی همتای یکدیگر هستند، این کنسول مانند ps5 در بازار جهانی به قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد. با توجه به شرایط اقتصادی، نرخ تورم، نوسانات ارز و مواردی از این قبیل، کاربران می‌توانند خرید ایکس باکس سری ایکس را بدون واسطه و با قیمتی بسیار مناسب از مجموعه معتبر تهران پی اس تهیه نمایند.