پلی استیشن ۳ از آن دسته کنسول‌هایی است که همیشه متقاضیانی برای خرید به سراغش می‌روند. اگرچه کنسول های جدیدتری روز به روز در بازار عرضه می‌شوند اما این پلی استیشن به دلیل قدرت سخت افزاری، قیمت مناسب و ویژگی‌هایی که دارا می باشد، همواره خواهان های خاص خودش را دارد. خرید ps3 مستلزم دانستن نکاتی است که آموختنش خالی از لطف نیست، چرا که شما با استفاده از اطلاعات کافی می‌توانید نوع بهتری را برای خود انتخاب کنید. بسیاری از افراد وقتی برای خرید پلی استیشن ۳ به فروشگاه مراجعه می‌کنند، بر این تصورند که پلی استیشن ۳ فقط یک مدل دارد و آن هم‌نسخه اورجینال آن است.  اما زمانی که فروشنده از آن‌ها می‌پرسد چه نوعی را می خواهند، مات و مبهوت می‌مانند که برای خرید ps3 به چه نکاتی باید توجه کرد که چه مدلی از آنها را خریداری نمایند.

انواع پلی استیشن ۳

پلی استیشن ۳ یا همان ps3 انواع مختلفی دارد که شامل طرح اورجینال، طرح اسلیم و طرح سوپر اسلیم است. هر یک از این انواع دارای مشخصات به‌خصوص ظاهری و فنی هستند. معمولاً از نوع اورجینال به عنوان پلی استیشن نوستالژی یاد می‌شود.  دلیل نوستالژی بودن نسخه اورجینال این دستگاه آن است که اولین نسخه تولید شده از نسل سوم کنسول‌های خانگی شرکت سونی بود. این کنسول برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در یک نمایشگاه بین‌المللی معرفی شد. در سال‌های بعد یعنی سال  های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ به ترتیب طرح اسلیم و سوپر اسلیم ps3 وارد بازار جهانی شد.

انواع ps3 کدامند؟

  • پلی استیشن ۳ اورجینال
  • پلی استیشن ۳ طرح اسلیم
  • پلی استیشن ۳ طرح سوپر اسلیم
انواع PS3 کدامند؟
انواع PS3 کدامند؟

چه مدل پلی استیشن ۳ را بخریم؟

برای خرید ps3 به چه نکاتی باید توجه کرد، نوع و طرح آن است. همانطور که گفته شد هر یک از مدل‌ها دارای توان سخت افزاری متفاوتی است. به مراتب با ورود و عرضه طرح اسلیم، به تدریج نسخه اصلی پلی استیشن ۳ رنگ باخت. دلیل از یاد بردن نسخه اورجینال، آن بود که به اندازه طرح اسلیم کارایی قابل توجهی نداشت. اما طرح اسلیم و سوپر اسلیم از نظر سیستم فنی و سخت افزاری کاملاً شبیه به یکدیگر بوده و تنها تفاوت در ظاهر کنسول است.

چه مدل پلی استیشن ۳ را بخریم؟
چه مدل پلی استیشن ۳ را بخریم؟

برای خرید انواع پلی استیشن 3 از سایت تهران پی اس روی لینک کلیک نمایید.

نگاهی به کنسول ps3 طرح اسلیم

کنسول طرح اسلیم در سال ۲۰۰۹ از سوی کمپانی مطرح سونی رونمایی شد. این کنسول در قیاس با نسخه اورجینال، ظاهری ظریف‌تر و شیک‌تری دارد. علاوه بر آن از نظر وزن سبک‌تر بوده و جابه‌جایی یا حمل آن راحت‌تر است. از دیگر شاخصه های ممتاز برای خرید ps3 طرح اسلیم می‌توان به مصرف برق کمتر و همچنین سیستم خنک کننده آن اشاره کرد. سیستم خنک کننده دستگاه از داغ شدن بیش از حد دستگاه در هنگام استفاده کردن از آن، جلوگیری می‌کند.

نگاهی به کنسول PS3 طرح اسلیم
نگاهی به کنسول PS3 طرح اسلیم

خرید ps3 طرح اسلیم بر اساس مقدار حافظه کنسول

هر دو مدل اسلیم و سوپر اسلیم دارای حافظه رم ۲۵۶ مگابایت و دارای حافظه ذخیره سازی ۲۵۰ گیگابایت است. ناگفته نماند که شما می‌توانید بنا بر بودجه‌ای که در نظر دارید از کنسول با ظرفیت حافظه بیشتر یا حتی کمتری بهره‌مند شوید. برای نمونه پلی استیشن ۳ طرح اسلیم با ظرفیت حافظه ۱۶۰و  ۳۲۰ گیگابایت از جمله پرفروش‌ترین‌ها محسوب می‌شود. بنابراین طرح اسلیم حافظه‌های مختلفی را شامل می‌شود. در نتیجه برای خرید ps3 حتماً باید گنجایش ظرفیت حافظه کنسول را در نظر داشته باشید.