پیش از آنکه به بررسی بازی resident evil 7 از نظر فنی بپردازیم، باید بگوییم که این بازی یکی از مطرح‌ترین بازی‌های استودیوی ژاپنی کپکام است. طرفداران بازی رزیدنت اگر به یاد داشته باشند، تریلر نسخه ۶ این بازی، یک تریلر بسیار شلوغ و اکشن بود. اما این بار تریلر رزیدنت اویل ۷ خاص و یونیک نمایش داده شد به طوریکه در همان لحظات اولیه با اعلام یک دموی بازی رایگان از سوی استودیوی کپ کام، مخاطب با آن ارتباط گرفت. دموی بازی در ابتدای کار رمز و رازهای بسیاری را فاش کرد و به خوبی مشخص بود که این نسخه، ادامه دار روایت قصه‌های نسخه پیشین نیست.

حس تجربه بازی resident evil 7

با انتشار دموی بازی، همه به خوبی دریافتند که جدیدترین نسخه هیچ شباهتی با رزیدنت اویل نسخه قبلی نداشت.  شاید بتوان این چنین بیان کرد که بازی یک کپی نصفه‌نیمه از دیگر موضوعات ترسناک است که به صورت  اول شخص اجرا می‌شود. شاید درباره بررسی بازی resident evil 7 هیچ یک از کارشناسان با قاطعیت مطمئن نیستند که آیا با یک بازی ناب و خاص روبرو هستند و یا بازی با یک آینده غیرقابل پیش‌بینی روبروست. اما در هر حالت اگر چنانچه قصد خرید بازی ps4 را دارید، اجرای بازی  resident evil 7، تجربه منحصری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای خرید بازی resident evil 7 و بازی های متنوع پلی استیشن 4 روی لینک کلیک نمایید.

ماجرای بازی

برای بررسی بازی resident evil 7 به شخصیت‌های اصلی داستان اشاره می‌کنیم. قهرمان اصلی بازی، شخصی به نام آیتن است. او در پی پیغامی از سوی همسر خود که حدود سه سال پیش مفقود شده بود، به مزرعه خانواده بیکرها می‌رود. او در این حین با فرو رفتن در باتلاق با جریانات و اتفاقات عجیب و غریب روبرو می شود. محتوای داستان به گونه‌ای است که ذهن مخاطب را تا پایان بازی با خود درگیر می‌کند و شما را به همراه خود می‌کشاند. البته بازی ایراداتی هم دارد برای نمونه پیغامی که همسر آیتن برای او می‌فرستد مبنی بر آن است که به دنبال او نگردد. اما با این‌حال آیتن برای یافتن همسر به سراغش می‌رود تا هر طور شده او را بیابد.

ماجرای بازی
ماجرای بازی

تغییرات بازی

بخش‌هایی از بازی شما را ناخودآگاه به یاد رزیدنت اویل ۱ می اندازد. برای مثال فضاسازی‌هایی که در داستان به وجود آمده مانند اتصال خانه به یک باغ تاریک و ترسناک همه این‌ها نشان‌دهنده وفاداری جدیدترین نسخه به نسخه رزیدنت اویل ۱ است. اما با این تفاوت که در نسخه ۷ خبری از زامبی‌ها، تایرنت‌ها و یا هانترها نیست. اما در عوض با موجودات سیاه رنگی به نام molded روبرو هستید که هیچ شکل و طرح مشخصی ندارند. در نهایت با  بررسی بازی resident evil 7 و تجربه اجرای آن به این موضوع می‌رسیم که اصلاحات بسیاری در آن ایجاد شده و به هیچ عنوان کپی نسخه‌های پیشین نیست.

نقاط مثبت بازی

نقاط مثبت بازی
نقاط مثبت بازی

 بررسی بازی  resident evil 7 ما را با ویژگی‌های مثبت بسیاری روبرو می‌کند. برای نمونه می‌توان به شخصیت پردازی های قوی، برقراری ارتباط مخاطب با مضمون داستان یا همان ارتباط داستانی را می‌توان جزء ویژگی‌های مثبت بازی دانست. همچنین داستان در قالب ژانر وحشت و ترسناک به خوبی ترسیم شده و فضاسازی‌های خوبی در بازی اتفاق افتاده است. اگر علاقمند به بازی‌های ترسناک و در عین حال مهیج هستید، می‌توانید با خرید ps4 تجربه تازه‌ای را از بازی  resident evil 7 به دست آورید. تنوع در استفاده از سلاح‌های متعدد، تعقیب و گریز از جمله جذابیت‌های بازی است که هیجان را در گیمر بالا می‌برد.