کنار گذاشتن بودجه کافی برای خرید ارزان‌ترین کنسول بازی از جمله موارد حائز اهمیتی است که با توجه به شرایط اقتصادی ایران، دغدغه بسیاری از کاربران شده است. کنسول بازی یکی از دستگاه‌های دیجیتال سرگرم کننده ای است که لحظات شاد و مهیجی را برای اهل خانواده فراهم می‌کند. در‌واقع می‌توان این چنین بیان کرد که با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری، کنسول‌های بازی جایگزین مناسبی برای سایر تفریحات یکنواخت و کسل کننده محسوب می‌شوند. در نتیجه تنها گزینه‌ای که برای این دسته از کاربران باقی می‌ماند، خرید ارزون‌ترین کنسول بازی است. ما در این بخش از محتوا، به معرفی کنسول‌هایی می‌پردازیم که کاربران بتوانند با هزینه‌ای بسیار پایین و مقرون به صرفه خریداری نمایند. اگرچه دستگاه‌های انتخابی رفرش کارخانه هستند اما از قابلیت و کاربردهای قابل توجهی برخوردارند که می‌توان سال‌ها روی کارایی آن حساب کرد.

معرفی ارزان ترین کنسول بازی

یکی از گزینه‌های مورد نظر برای گیمرهایی که قصد خرید ارزان‌ترین کنسول بازی را دارند، کنسول ایکس باکس ۳۶۰ است. شما می‌توانید با پرداخت بسیار مناسب از یک محصول با کیفیت بهره‌مند شوید. قیمت این کنسول زیر ۴ میلیون تومان و بالای ۲ میلیون تومان است که در قیاس با قیمت سایر محصولات هزینه آن بسیار مقرون به صرفه م‌ باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌ها و مشخصات این کنسول کاربردی آشنا کنیم.

معرفی ارزان ترین کنسول بازی

آشنایی با کنسول ایکس باکس ۳۶۰

ایکس باکس ۳۶۰ یکی از کنسول‌های ساده و تقریباً در قیاس با سایر محصولاتی که به تازگی وارد بازار شده اند، قدیمی است. از آنجایی که تولید این محصول از سوی شرکت مایکروسافت متوقف شده، شما می‌توانید برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ آن را به صورت رفرش کارخانه تهیه کنید. منظور از رفرش کارخانه جمع‌آوری کنسول‌هایی است که برای برطرف شدن ایرادات احتمالی آن و اصلاحات مورد نیاز به کارخانه ارجاع داده شده و پس از بازسازی، مجدد روانه بازار می‌شوند. در نتیجه متقاضیانی که تمایل به  خرید ارزان‌ترین کنسول بازی هستند، تهیه کنسول ایکس باکس ۳۶۰ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. از جمله لوازم جانبی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ می‌توان به دسته بازی بی‌سیم، آداپتور برق، هدست مخصوص چت، کابل کامپوننت، کابل شبکه و باتری اشاره کرد. بنابراین یکی از گزینه‌هایی که گیمرها می توانند برای خرید ارزان ترین کنسول بازی انتخاب کنند، تهیه کنسول ایکس باکس ۳۶۰ است.

آشنایی با کنسول ایکس باکس ۳۶۰

قابلیت‌های ایکس باکس ۳۶۰ شامل موارد زیر است؛

  • قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم
  • دارای درگاه شبکه، درگاه HDMI و درگاه USB

سایر لوازم جانبی که می‌توانید به همراه کنسول ایکس باکس ۳۶۰ خریداری کنید شامل موارد زیر است؛

  • شارژر
  • دسته بازی اضافی
  • کیبورد مختص چت
  • کینکت
  • فرمان بازی
  • باتری مخصوص کنترلر

معرفی ارزان ترین کنسول بازی

از دیگر کنسول‌های ارزان که گیمرها می‌توانند با قیمتی زیر ۴ میلیون و بالای ۲ میلیون تومان تهیه کنند، پلی استیشن ۳ است. این کنسول به عنوان کنسول بازی نسل هفتم شرکت سونی شناخته شده است و از ویژگی‌های منحصری برخوردار است. پلی استیشن ۳ یکی دیگر از گزینه‌های انتخابی برای خرید ارزان‌ترین کنسول بازی است. از آنجایی که این کنسول جزء خانواده محصولات شرکت سونی به شمار می‌رود، قابلیت پشتیبانی از بسیاری از  بازی‌های انحصاری را دارا بوده و علاوه بر آن با لوازم جانبی پلی استیشن نسل هشتم  نیز سازگار است. به همین دلیل خرید ps3 با بودجه پایین انتخاب معقولانه‌ای است.

آشنایی با پلی استیشن ۳

با روی کار آمدن نسل هشتم و نهم کنسول‌های بازی شرکت سونی، پلی استیشن ۳ کم و بیش از مدار توجه بسیاری از گیمرهایی که در جستجوی فناوری‌های پیشرفته‌تر بودند، دور شد. علاوه برآن توقف در تولید نسل هفتم کنسول های بازی عامل دیگری بود که سبب شود این محصول با افت قیمت روبرو شود. اما همچنان این کنسول نه تنها از قابلیت‌های مناسبی برخوردار است، بلکه کارایی آن نیز از نظر فنی و سخت افزاری بسیار قابل قبول می‌باشد. در نتیجه شما می‌توانید با خرید ps3 از یک کنسول ارزان‌قیمت با کارایی بهینه بهره‌مند شوید که نیازهای شما را برای اجرای بازی‌های گوناگون برآورده می‌کند.

آشنایی با پلی استیشن ۳

قابلیت‌های استیشن ۳

قابلیت اتصال ps3 به بلوتوث، شبکه بی‌سیم از جمله امکانات این کنسول محسوب می‌شود. از دیگر امکانات این کنسول می‌توان به پخش فیلم‌های بلوری اشاره کرد. علاوه بر آن این کنسول دارای درگاه شبکه، درگاه HDMI ، درگاه USB و درگاه کارت حافظه می‌باشد. پک بسته بندی پلی استیشن ۳ شامل کنسول، دسته بازی، کابل شبکه، کابل AV و کابل SPDIF است.

سایر لوازم جانبی که می‌توانید به همراه پلی استیشن ۳ خریداری کنید شامل موارد زیر است؛

  • دسته بازی اضافی
  • کیبورد مخصوص چت
  • هدست بی سیم
  • آداپتور برای کارت حافظه

ایکس باکس ۳۶۰ بخرم یا پلی استیشن ۳

هر دو کنسول از قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای برخوردار هستند که رضایت خاطر گیمرها را فراهم می‌کند. هر دو کنسول به صورت رفرش کارخانه در بازار عرضه می‌شود. رفرش کارخانه بدین معناست که دستگاه‌هایی که زمان تولید آن متوقف شده، برای رفع ایرادات و ایجاد به روز رسانی‌های کاربردی در اینگونه دستگاه‌ها از بازار جمع آوری شده و به کارخانه ارجاع داده می‌شوند. پس از بازبینی‌ها و بررسی‌های مرتبط مجدد دستگاه‌ها روانه بازار می شوند. در نتیجه نه تنها اینگونه دستگاه‌ها از نظر فنی و سخت افزاری از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، بلکه از نظر قیمتی کنسول‌های رفرش کارخانه  با قیمت بسیار پایین و ارزان‌تری به فروش می‌رسد.

قیمت ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳

همانطور که توضیح داده شد، از نظر قیمتی این دو کنسول را می‌توان به عنوان ارزان‌ترین کنسول‌های خانگی عنوان نمود. اگر چنانچه بودجه شما برای خرید یک کنسول خانگی با قابلیت‌های کاربردی، رقمی میان ۲ میلیون تا ۴ میلیون تومان است، با خرید هر یک از این کنسول‌ها می‌توانید از یک دستگاه دیجیتال سرگرم کننده با کیفیت برخوردار شوید. همیشه قیمت پایین و خرید ارزان‌ترین کنسول بازی دلیل بر ناکارآمدی دستگاه نیست. عوامل متعددی سبب می‌شود تا در دنیای صنعت بازی‌های دیجیتالی که در هر زمان با محصول تازه‌تر و جدیدتری روبرو هستیم، بر کاهش قیمت محصول تاثیرگذار باشد. عواملی مانند توقف در تولید، عدم به کارگیری فناوری‌های پیشرفته در کنسول و زمان از جمله پارامترهای مؤثر بر کاهش قیمت یک کنسول خانگی محسوب می‌شوند.