شاید خرید ارزان‌ترین کنسول بازی با بودجه زیر ۲ میلیون تومان کمی سخت و غیر قابل باور باشد. اما شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد و گران قیمت از نسخه‌های اولیه کنسول‌های بازی شرکت سونی بهره‌مند شوید. کنسول‌هایی که یاد آور بازی‌های نوستالژی و قدیمی است اما همچنان جالب و لذت بخش است. بسیاری از علاقمندان بازی‌های دیجیتالی به احتمال زیاد تجربه شگفت انگیز پلی استیشن ۱ را دارند و به خوبی می‌دانند که این کنسول اساس و آغاز پیشرفت فناوری کمپانی سونی در  عرصه صنعت بازی‌های ویدیویی است. پس از آن با روی کار آمدن پلی استیشن ۲ توجهات از روی ps1 به سمت ps2 کشیده شد. دلیل آن نیز ارتقاء فنی و سخت افزاری پلی استیشن ۲ بود. در‌ واقع می‌توان ps2 را نسخه ارتقاء یافته ps1 دانست.

میزان استقبال از خرید کنسول‌های ps1 و ps2

 ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که این دو کنسول با خود به همراه دارند باعث شده که همچنان از این دو کنسول به عنوان قدیمی‌ترین و در عین حال موفق‌ترین کنسول‌های بازی عنوان شود. علاوه بر آن با وجود گذشت سال‌ها و معرفی نسخه‌های جدیدتر همچنان خرید ps1 و خرید ps2 در میان کاربرانی که به تازگی به دنیای بازی‌های دیجیتالی ورود پیدا کرده‌اند، از استقبال بسیاری برخوردار است. فروش بالای این دو محصول دلایل بسیاری دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با امکانات و کارایی این دو کنسول آشنا کنیم.

میزان استقبال از خرید کنسول های ps1 و ps2

دلایل انتخاب محصولات سونی

کمپانی سونی، نام آشنا در صنعت کنسول‌های خانگی

همه به خوبی می‌دانیم که سونی به عنوان یکی از کمپانی های ابر قدرتمند جهان در زمینه تولید دستگاه‌های دیجیتالی و رسانه‌ای تا هم‌اکنون بسیار موفق عمل کرده است. کیفیت، کارایی، دوام و ماندگاری تنها بخشی از ویژگی‌های موفقیت آمیز محصولات سونی است. در حوزه کنسول‌های بازی، ما تا به الان شاهد نسخه‌های به روز تر و تازه تری از شرکت سونی هستیم که هر یک از فناوری منحصر و قابلیت‌های فنی ویژه‌ای برخوردار است. به همین جهت در هر زمان، استقبال از خرید کنسول‌های سونی از سوی گیمرها بی‌نظیر بوده است. در نتیجه روی آوردن به خرید پلی استیشن نه تنها شما را از خرید منصرف نمی‌کند، بلکه سبب می‌شود که در آینده برای ارتقاء کنسول خود از نسخه جدیدتر این کمپانی بهره‌مند شوید. از سوی دیگر شما می‌توانید هر کنسولی را با توجه به بودجه خود از ارزان‌ترین کنسول بازی تا گران‌ترین آن را طبق سلیقه خود انتخاب کنید. این نوسان قیمتی محصولات سونی نیز یکی از امتیازات برجسته این شرکت محسوب می‌شود که باعث می‌شود همیشه مشتریان خاص خود را حفظ کند.

خلق صدها ایده و تفکر نو

در تمامی نسخه‌های محصولات سونی ما شاهد صدها تفکر نو و خلاقیت‌های فنی هستیم. به طوری‌که این سطح از فناوری پیشرفته در کنسول های خانگی این مجموعه، سبب شده تا سایر رقبا در نظر کاربران کمرنگ‌تر شوند. ظهور گجت‌های اضافی، ارتقاء لوازم جانبی، کنترلرهای پیشرفته، تولید بازی‌های انحصاری جذاب تنها بخشی از ایده‌های شگفت انگیز سونی محسوب می‌شوند.

قیمت ارزان و منصفانه

طبیعتاً با توجه به عمل‌کرد و سطح کارایی کنسول‌ها، ارزش قیمت آن نیز به همان نسبت بالا می‌رود. در حال حاضر آخرین نسخه پلی استیشن سونی تحت عنوان نسل نهم با قیمت قابل توجهی در سراسر جهان به فروش می‌رسد. اما از آنجایی که در هر زمان سونی کنسول های تازه‌ای را تولید و در بازار عرضه می‌کند، نسخه‌های پیشین در برابر نسخه‌های جدید با قیمت کمتر و پایین‌تری به فروش می‌رسند. به همین جهت آن دسته از متقاضیانی که بودجه محدودی برای خرید ارزان‌ترین کنسول بازی با بودجه زیر ۲ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند می‌توانند از این فرصت طلایی استفاده کنند.

اولین گزینه خرید ارزان‌ترین کنسول بازی با بودجه زیر ۲ میلیون تومان – خرید پلی استیشن ۱

یکی از گزینه‌هایی که می‌توان برای خرید ارزان‌ترین کنسول بازی انتخاب کرد، پلی استیشن ۱ است. با توجه به توضیحاتی که داده شد، این کنسول نه تنها برای شروع بازی‌های ویدیویی کاملاً کاربردی است، بلکه می‌توانید آن را با مناسب‌ترین و پایین‌ترین قیمت تهیه کنید. کاربران با خرید ps1 و اجرای بازی‌های خاطره آمیز و نوستالژی قطعاً تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهند داشت.

ویژگی‌های  فیزیکی و سخت افزاری ps1

پلی استیشن ۱ دارای وزن ۹۰۰ گرمی و به رنگ خاکستری است. از نظر سخت افزاری، پردازنده گرافیکی این کنسول ۳۲ بیتی همراه با یک مگابایت حافظه VRAM می‌باشد. علاوه بر آن توان پردازشی این کنسول ۱۰۰ مگا فلاپس است و حافظه رم آن ۲ مگابایت می‌باشد. درایو نوری CD از دیگر امکانات کنسول ps1 است. ناگفته نماند که این کنسول فاقد حافظه ذخیره سازی است اما دو درگاه کارت حافظه بر روی آن تعبیه شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

ویژگی های  فیزیکی و سخت افزاری ps1

پک بسته بندی ps1 شامل ؛

  • کنسول
  • دسته بازی با سیم
  • کابل برق
  • کابل AV

دومین گزینه خرید ارزان‌ترین کنسول بازی با بودجه زیر ۲ میلیون تومان – خرید پلی استیشن ۲

پلی استیشن ۲، دومین گزینه برای خرید ارزان‌ترین کنسول بازی است. کنسول ps2 نسخه تکمیل شده و ارتقاء یافته نسخه قبلی است که به مراتب قابلیت‌های حرفه‌ای در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. شما با خرید ps2 قادر خواهید بود تا نه تنها بازی‌های ps1 را در آن اجرا کنید، بلکه می‌توانید از تنوع بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۲ نیز بهره‌مند شوید.

دومین گزینه- خرید پلی استیشن ۲

ویژگی‌های فیزیکی و سخت افزاری ps2

پلی استیشن ۲ در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و طلایی در بازار عرضه می‌شود. از نظر سخت افزاری پردازنده گرافیکی این کنسول ۱۴۸ مگاهرتز همراه با ۴ مگابایت حافظه رم می‌باشد. توان پردازشی این کنسول ۶.۲ گیگافلاپس است. علاوه بر آن پلی استیشن۲ شامل ۳۲ مگابایت حافظه رم و درایو نوری DVD می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این کنسول می‌توان به دو درگاه USB و دو درگاه حارت حافظه ۸ مگابایتی اشاره کرد.

پک بسته بندی ps2 شامل؛

  • کنسول
  • دسته بازی DualShock
  • کابل AV

قیمت خرید ارزان‌ترین کنسول بازی با بودجه زیر ۲ میلیون تومان

قیمت جهانی هر دو کنسول در زمان عرضه ۲۹۹ دلار است که کاربران می‌توانند با صرف بودجه‌ای بسیار مناسب تهیه نمایند. در‌واقع این دو کنسول بهترین انتخاب برای خرید ارزان‌ترین کنسول بازی است که می‌توانید با مبلغی زیر ۲ میلیون تومان خریداری کنید. ناگفته نماند که فروش کنسول‌ها به صورت رفرش کارخانه‌ای است. منظور از رفرش کارخانه آن است که به دلیل توقف تولید محصول، دستگاه‌هایی که دچار عیب‌های احتمالی هستند به کارخانه ارجاع داده شده و پس از بررسی‌های فنی، مجدد در بازار عرضه می‌شوند.