در سال ۲۰۱۶ نسل اول هدست PlayStation VR از سوی شرکت سونی روانه بازار شد و مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفت. آنچه که در حال حاضر غوغای زیادی به پا کرده، رونمایی از PlayStation VR 2 توسط سونی است. فناوری های پیشرفته‌ای که در این محصول به کار رفته، باعث شده تا عرضه هدست واقعیت مجازی PS VR 2 نسبت به نسخه پیشین برتری‌های بسیاری داشته باشد. موضوع چالش برانگیزی که ذهن همه را به خود درگیر کرده است، زمان عرضه این محصول می‌باشد. شایعات بسیاری مبنی بر تاریخ عرضه و آغاز فروش آن صورت گرفته که البته نمی‌توان به شایعات این چنینی تکیه کرد. از سوی دیگر سونی در هیچ گفتگوی رسمی، زمان رونمایی از این محصول را عنوان نکرده است. اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هدست واقعیت مجازیPlayStation VR 2 در اواخر سال ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳ در بازار جهانی عرضه خواهد شد.

دلایل تأخیر در عرضه هدست واقعیت مجازی  PS VR2

معرفی هدست واقعیت مجازی PS VR 2 از سوی شرکت سونی به عنوان یک فناوری نوین و تازه مانند بمبی در صنعت دنیای بازی‌های دیجیتال سر و صدا کرد. اما دلیل اصلی تاخیر در عرضه این محصول را می‌توان مرتبط با ساز و کارها و همچنین برنامه‌ریزی‌های این کمپانی جستجو کرد.

برای خرید انواع کنسول های بازی و هدست واقعیت مجازی روی لینک خرید کنسول کلیک نمایید.

مشخصات  PS VR 2

برای استفاده از  PS VR 2 حتماً بایستی در ابتدای کار برای خرید ps5 اقدام کنید و یا پلی استیشن ۵ داشته باشید. به دلیل آنکه هدست واقعیت مجازی PS VR 2 با پلی استیشن ۵ سازگار است. نصب و استفاده از هدست به راحتی امکان‌پذیر است. شما فقط به یک کابل USB C نیاز دارید تا هدست را به کنسول متصل نمایید. از دیگر مشخصات PS VR 2، قابلیت وضوح تصویر 4K HDR با نرخ ۹۰ تا ۱۲۰ هرتز است.

مشخصات  PS VR 2
مشخصات PS VR 2

تغییرات قابل توجهی که در هدست Ps VR 2 ایجاد شده کدامند؟

عرضه هدست واقعیت مجازی PS VR 2 کارایی با کیفیت‌تری از نسخه قبلی خود دارد. از جمله تغییراتی که در جدیدترین نسخه ایجاد شده، ارتقاء سخت  افزاری آن است. علاوه بر آن زاویه دید نسخه جدید به ۱۱۰ درجه می‌رسد. در حالی که زاویه دید هدست قدیمی فقط ۱۰۰ درجه بود. از دیگر تغییراتی که می‌توان به آن اشاره کرد، وجود صفحه نمایش OLED در هدست  PS VR 2 است. در نتیجه وضوح تصویری که به کاربران ارائه می‌دهد۲۰۰۰ در ۲۰۴۰ پیکسل است. جذابیت اصلی این محصول تعبیه دو دوربین مادون قرمز بر روی هدست است که حرکات چشم کاربران را ردیابی می‌کند.

تعداد هدست های قابل عرضه

تعداد هدست های قابل عرضه
تعداد هدست های قابل عرضه

با توجه به اعلام تاخیر در عرضه هدست واقعیت مجازی PS VR 2 از سوی سازمان Display Supply Chain Consultant، به موضوع تولید  پانزده میلیون پنل OLED برای محصول نیز اشاره شده است. البته اینکه هر یک از هدست‌ها به چه تعداد پنل نیاز دارند، خود یک علامت تعجب است. به دلیل آنکه احتمال آنکه یک هدست از یک پنل و هدست دیگری از دو پنل استفاده کند زیاد است. در نتیجه هنوز برای تخمین تعداد محصولات قابل عرضه در بازار جهانی زود است و نمی‌توان به درستی تعداد هدست‌های تولید شده را پیش‌بینی نمود.