خرید ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس به عنوان پرفروش‌ترین محصولات شرکت مایکروسافت شناخته شده است. آنچه که باعث اهمیت عمل‌کرد در سال ۲۰۲۱ شده است، پشتیبانی مستمر مایکروسافت از سرویس گیم پس و توسعه آن است. از سوی دیگر سال ۲۰۲۱، نخستین سال بعد از تولید و پخش کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت است. در نتیجه همین موضوع سبب اهمیت آن در جذب مخاطبان و گیمرها برای خرید ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس شده است. به همین دلیل کاملاً طبیعی است که شرکت مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای تولید و ساخت بازی‌های جدید برای محصولات خود داشته باشد. بازی‌های قابل پیش‌بینی که مایکروسافت برای عرضه و انتشار آن بر روی پلتفرم‌های ایکس باکس سری دارد را در این بخش معرفی می‌کنیم. قابل ذکر است که این بازی‌ها برای کنسول‌های خانواده ایکس باکس و همچنین کامپیوترهای شخصی به صورت انحصاری قابل اجرا و عرضه خواهد بود. بازی‌هایی که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم از سوی شرکت مایکروسافت معرفی شده و یا اطلاعاتی است که در رابطه با جزئیات بازی و خدمات مرتبط به آن در اختیار کاربران قرار داده‌اند. در ادامه با معرفی برخی از بازی‌های انحصاری به بررسی عمل‌کرد ایکس باکس سری در سال ۲۰۲۱ به طور خلاصه اشاره می‌کنیم.

بازی Halo Infinite برای ایکس باکس سری

Halo Infinite

این بازی برای استودیوی Industries 343 از اهمیت بسیاری برخوردار است. مدت‌هاست که این استودیو برای ساخت و تولید این بازی متمرکز شده است. در‌ واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که از سال ۲۰۱۵ و از زمانی که Halo 15 عرضه شد، مسیر بازی همراه با پیشرفت‌هایی بود اما در این اواخر فرایند کاری این استودیو با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بوده است. یک مورد آنکه کارگردان بازی در حین تولید بازی، استودیو را ترک کرد. از دیگر مشکلات موجود روند بیماری کرونا، انجام دورکاری‌های مرتبط به این دوران و مواردی از این قبیل سبب جلوگیری از توسعه تولید بازی شد.

بازی Everwild برای ایکس باکس سری

Everwild

همانطور که گفته شد توسعه روند پیشرفت ایکس باکس سری برای ساخت و تولید بازی‌های جدید در سال ۲۰۲۱ با کندی بسیاری روبرو شد. از دیگر بازی‌های پیش روی ایکس باکس، بازی Everwild است. این بازی تولید استودیو Rare می‌باشد. این بازی که قرار بود در سال ۲۰۲۱ عرضه و منتشر شود، اما همچنان سوالات بسیاری در خصوص گیم پلی بازی وجود دارد. به طور کلی بازی‌های انحصاری کنسول ایکس باکس، شامل بازی‌های درجه دو می‌باشد که به وضوح  نشان‌دهنده سیاست مایکروسافت در برابر گیم پس است.

بازی Hitman 3

Hitman 3

از دیگر بازی‌های انحصاری می‌توان به بازی هیتمن ۳ اشاره کرد. تولید و ساخت مجموعه‌های بازی هیتمن از سال ۲۰۱۶ آغاز شد. با توجه به سه نسخه پیشین از بازی هیتمن، این باز نیز این بازی با استقبال پرشوری روبرو شده است. محتوای داستانی این بازی خوش ساخت مانند نسخه‌های پیشین آن می‌باشد. هیتمن ۳ تولید استودیو اینتراکتیو توانسته موفقیت عمل‌کرد ایکس باکس سری را به خوبی به نمایش بگذارد. اگرچه نقدهای بسیاری بر بازی وارد آمد اما طراح و مراحل بازی و همچنین نحوه ساختار آن توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب نمود.

بازی Crossfire X

Crossfire X

با توجه به فشارهای وارده بر شرکت مایکروسافت، این شرکت به عرضه و ساخت بازی‌های معمول تری نیز روی آورد. بازی Crossfire X ، تولید استودیویRemedy از جمله این بازی‌ها است. گفته می‌شود که این بازی مبنی بر یک بازی کره ای آنلاین است که همچنان در حال تولید و ساخت می‌باشد تاریخ. عرضه و انتشار این بازی هنوز مشخص نیست و نمی‌توان زمان دقیق عرضه بازی را عنوان کرد. به طور کلی بازی‌های بسیاری برای خانواده ایکس باکس در حال تولید و توسعه هستند که زمان دقیقی برای انتشار آن‌ها اعلام نشده است اما می‌توان در مجموع امیدواری های بسیاری را برای پیشروی ساخت بازی‌های جدید انتظار داشت.

بازی The Medium برای ایکس باکس سری

The Medium

از دیگر بازی‌های انحصاری برای پلتفرم ایکس باکس سری می‌توان به بازی مدیوم اشاره کرد. تاریخ انتشار بازی در ژانویه ۲۰۲۱ عنوان شده است. این بازی را می‌توان به لحاظ ژانر ترسناک و روان شناختی اش، از جمله بازی‌های موفقیت آمیز محسوب کرد. قابل ذکر است که این بازی محصول استودیوBloober Team می‌باشد. ایده‌های خوش ساخت و جالب این بازی در تریلرها به نمایش گذاشته شده است. همچنین فضا، اتمسفر و بخش‌هایی از بازی، یادآور مجموعه سایلنت هیل است. از جمله ویژگی‌های برجسته این بازی، می‌توان به تفسیرمضمون و محتوای داستان از زاویه دید سوم شخص عنوان کرد. علاوه بر آن ژانر ترسناک بازی به گونه‌ای است که توجه اغلب علاقمندان به محتواهای داستانی با ژانر ترکیبی از وحشت و تخیلی را به خود جلب می‌کند.

بازی Resident Evil 8 Village

Resident Evil 8 Village

اگر چنانچه تمایل به خرید ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس و بازی‌های انحصاری آن دارید، محتوای داستانی بازی Resident Evil 8 Village را به یاد داشته باشید. این بازی از سری مجموعه های بازی‌های انحصاری است که سر و صداهای زیادی به پا کرده است. تازه‌ترین نسخه از مجموعه بازی‌های رزیدنت به نوعی دنبال کننده  داستان ایتن وینترز است.آنچه که از تریلر بازی به نمایش درآمده است، ویژگی‌های منحصر و شاخصی است که حتی در نسخه‌های پیشین بازی دیده نمی‌شود. فضای داستان که دهکده‌ای متروکه را به نمایش می‌گذارد و همچنین به وقوع پیوستن اتفاقات ماوراء الطبیعه از جمله هیجانات بازی است. بخش‌های ماجراجویانه و اکشن بازی، به طور یقین توجه و اشتیاق علاقمندان به بازی‌های نبرد و مبارزه‌ای را بر می‌انگیزاند.

جمع‌بندی

بازی‌های بسیاری برای پلتفرم ایکس باکس سری در حال تولید و ساخت است و برای بعضی از بازی‌های انحصاری نیز تریلرهای آن در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. با توجه به فراز و نشیب‌های پیش رویش، در مجموع قابل قبول بوده و می‌توان پیش‌بینی‌های امیدوارانه‌ای در خصوص عرضه و انتشار جدیدترین بازی‌های انحصاری برای این پلتفرم داشت. در نتیجه علاقمندان با خرید ایکس باکس سری  نه تنها می‌توانند از اجرای انواع بازی‌های مهیج بهره‌مند شوند، بلکه‌ می‌توانند خدمات نصب بازی ایکس باکس سری را از سوی مجموعه معتبر تهران پی اس با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه دریافت نمایند.