از جمله کنسول خانگی نسل هشتم، پلی استیشن ۴ یا کنسول بازی ps4 است که از سوی کمپانی سونی به بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد. رونمایی این کنسول بازی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در یک کنفرانس خبری بین‌المللی بود. کنسول بازی ps4 در قیاس با سایر دستگاه‌های ویدیویی مانند کنسول بازی ایکس باکس وان و یا کنسول بازی نینتندو شرکت مایکروسافت برتری‌هایی دارد که از این حیث با دو کنسول بازی فوق به رقابت می پردازد. برای خرید ps4 می‌توانید از انواع آن نظیر فن، اسلیم و پرو بهره‌مند شوید. البته با توجه به رونمایی و عرضه پلی استیشن ۵، دیگر از کنسول بازی ps4 مدل فت تولید نمی‌شود و تنها مدل‌های اسلیم و پرو موجود است. کنسول بازی ps4 به دلیل ویژگی‌هایی که در بر دارد، طرفدارا بسیاری را در میان گیمرها به خود جذب کرده است. از جمله ویژگی‌های این کنسول بازی می‌توان به پردازش گرافیکی قدرتمند، حافظه ذخیره سازی با گنجایش بالا، کیفیت و وضوح تصویری، قیمت مقرون به صرفه و مواردی از این قبیل اشاره کرد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. ناگفته نماند که برای دریافت لیست قیمت ps4 در تهران و خرید ps4 می‌توانید به مراکز معتبر و مطمئن مراجعه کنید و از خدمات پس از فروش، ضمانت کالا، کیفیت، گارانتی و موارد این چنینی بهره‌مند شوید.

چرا ps4 بخریم؟

این کنسول قدرتمند، ویژگی‌ها و آپشن های منحصر به فردی را دارا می‌باشد و از نظر کاربرد و همچنین قیمت در قیاس با سایر محصولات مشابه بسیار مقرون به صرفه است. از جمله ویژگی‌های کنسول بازی ps4 باز کردن چند برنامه به طور همزمان است. برای نمونه می‌توانید در حین اجرای بازی، مرورگر داخلی کنسول را نیز بررسی کنید و یا آنکه می‌توانید چندین بازی را به طور همزمان به اجرا درآورید. کنترل روشنایی نور دسته کنترلر از دیگر قابلیت‌های خرید ps4 است. اگر چنانچه نور کنترلر به نظرتان شدید باشد، می‌توانید به راحتی و از طریق دکمه ps5 نور آن را تنظیم نمایید. بدین ترتیب با انتخاب تنظیمات دستگاه، نور آن را می‌توان کاهش و یا افزایش داد. یکی دیگر از قابلیت‌های کنسول بازی ps4 آن است که می‌توانید به آن دستورات و فرمان‌های صوتی و حرکتی دهید. برای نمونه اگر چنانچه از هدفون و یا میکروفن متصل به دستگاه استفاده می‌کنید، تنها با گفتن و یا دستور پلی استیشن، منوی بازی‌ها برایتان نمایش داده می‌شود که می‌توانید انواع بازی‌ها را انتخاب و یا در صفحه نمایشگر کنترل کنید. همچنین با استفاده از دوربین کنسول بازی ps4 می‌توانید به آن دستورات حرکتی دهید که با حرکت دست شما، دستگاه روشن و یا خاموش شود. این‌ها تنها بخشی از قابلیت‌های خرید ps4 بودند. با توجه به نکات فوق، نصب بازی ps4 نیز در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌شود و برای لودینگ کردن بازی‌ها نیازی به صرف زمان بسیار نیست. قیمت ps4 در تهران با توجه به نوسانات ارزی، به طور دقیق تخمین زده نمی‌شود اما آنچه که شرکت سونی بر اساس تعرفه‌های خود تعیین کرده است در بازار جهانی نیز با همان مبلغ به فروش رسیده و عرضه می‌شود.

لوازم داخل جعبه ps4
لوازم داخل جعبه ps4

کنسول بازی ps4 محصول شرکت سونی

ویژگی که شرکت سونی برای تولید و عرضه انواع کنسول بازی بر روی آن متمرکز شده، ویژگی و جنبه‌های اجتماعی است. البته با توجه به تعبیه آپشن‌هایی که برای بهبود عملکردهای اجتماعی با استفاده از پلی استیشن ۴ میسر هستند، قابلیت‌های این چنینی امکان غیر فعال شدن را نیز به راحتی دارا هستند. اما در مجموع خرید ps4 این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کند که بتوانند عضو گروه‌های اجتماعی شوند و بدین ترتیب کلیپ‌های بازی را با دیگران و سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

تفاوت و شباهت‌های میان پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ اسلیم

همانطور که در ابتدا توضیح داده شد، کاربران می‌توانند برای خرید ps4 از انواع مدل های متفاوت آن بهره مند شوند که یکی از مدل‌ها پلی استیشن ۴ اسلیم است. قابل ذکر است که این دو کنسول بازی از نظر شکل ظاهری و طراحی با یکدیگر متفاوت بوده  اما از نظر سخت افزاری و مشخصات فنی تقریباً با یکدیگر یکسان می‌باشند. از آنجایی که ابعاد قطعات سخت افزاری پلی استیشن ۴ اسلیم کوچکتر شده، در نتیجه پلی استیشن ۴ اسلیم، ظاهر کوچکتری نسبت به لی استیشن ۴ دارد. علاوه بر آن کنترلر پلی استیشن ۴ نیز نسبت به مدل استاندارد آن دارای تغییراتی شده است که  از جمله این تغییرات می‌توان به نوار رنگی جلوی دسته کنترلر و تغییر رنگ آن در حین اجرای بازی توسط کاربر است. از سوی دیگر وزن دسته کنترلر پلی استیشن ۴ اسلیم در قیاس با مدل استاندارد آن یعنی پلی استیشن ۴سبک‌تر است. در مجموع خرید ps4 در انواع مختلف پلی استیشن پرو، پلی استیشن اسلیم و پلی استیشن ۴ استاندارد از نظر قیمت، کاربرد و عمل‌کرد بسیار بهینه بوده و از جمله کنسول بازی‌های پرفروش در میان گیمرها و کاربران محسوب می‌شود. کنسول بازی ۴ در مدل‌های فت و اسلیم با دو قطعه هارد متفاوت داخلی ۵۰۰ گیگابایت و یک ترابایت به فروش می‌رسد. نکته قابل توجه آن است که این دو مدل از نظر کیفیت و وضوح تصویری با یکدیگر هیچگونه تفاوتی ندارند. ناگفته نماند که البته تولید کنسول بازی ۴ مدل فت با توجه به عرضه مدل‌های جدیدتر متوقف شده است.

بهترین-بازی-های-ps4
بهترین بازی های ps4

اطلاع از قیمت ps4 در تهران

خرید ps4 و انواع متفاوت آن  به عنوان نسل چهارم کنسول خانگی، محصول شرکت سونی در ایران طرفداران بسیاری دارد که از نظر کیفیت و قیمت ps4 در قیاس با سایر کنسول های بازی بسیار بهینه می‌باشد. پلی استیشن ۴ پس از پلی استیشن ۳ یا کنسول بازی ps3 وارد بازار شد. کنسول بازی ps4 از جمله پر فروش‌ترین و پر مصرف‌ترین دستگاه‌های بازی است که از نظر قیمت و کیفیت با کنسول بازی ایکس باکس رقابت تنگاتنگ دارد. برای دریافت لیست قیمت کنسول بازی و خرید ps4 می‌توانید به مراکز معتبر و مطمئن مراجعه نمایید. با توجه به افزایش قیمت ارز و نوسانات بانکی در ایران اغلب علاقمندان به خرید ps4 دست دوم ارزان روی آورده‌اند که در این میان برخی از فروشگاه‌ها در کنار فروش کنسول بازی دست اول و نو، کنسول بازی کارکرده و دست دوم نیز به فروش گذاشته‌اند. توصیه می‌شود پیش از خرید انواع پلی استیشن حتماً از ضمانت پس  از فروش و خدمات مرتبط با آن اطمینان حاصل نمایید.