امروزه کنسول‌های بازی و پلی استیشن‌ها به عنوان رایج‌ترین و محبوب‌ترین سرگرمی‌های اغلب افراد محسوب می‌شود. طرفداران بازی‌های دیجیتالی به حدی است که میان تولیدکنندگان پلی استیشن مانند کمپانی سونی، شرکت مایکروسافت، شرکت نینتندو و سایر کمپانی‌های تولید کننده کنسول بازی، فضاهای رقابتی عجیبی به وجود آید. به عبارتی هر یک از کمپانی‌ها در تلاش برای ارائه و تولید محصولی با کیفیت بیشتر و قابلیت‌های قوی‌تری است. در این میان کمپانی بزرگ سونی از تلاش برای تولید محصولی کاربردی‌تر و بهینه‌تر، عقب نمانده و به گونه‌ای دست رقبای خود را کوتاه نموده است. کمپانی بزرگ سونی برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ میلادی، عنوان تجاری محصولات خود را در کنفرانس‌های بین‌المللی مطرح و معرفی کرد. این کمپانی تا به اکنون پنج نسل از کنسول‌های بازی خود را تولید و در بازارهای جهانی عرضه نموده است. گفتنی است که بیشترین سود این شرکت از طریق تولید و عرضه انواع کنسول‌های بازی و دستگاه‌های ویدیویی است. در این بخش نگاهی می‌اندازیم به پیشرفت و توسعه محصولات کمپانی سونی وهمچنین مروری بر تاریخچه تولید کنسول‌های بازی این کمپانی خواهیم داشت. 

معرفی برخی از محصولات شرکت سونی عبارتند از؛

کنسول بازی ps5

ps5

جدیدترین و به روزترین محصول شرکت سونی، کنسول بازی ps5 است که در قباس با نمونه‌های قدیمی‌تر دارای قابلیت بیشتر و امکانات قابل توجهی است که گیمرها می‌توانند از اینگونه قابلیت‌ها بهره‌مند شوند. با توجه به آنکه از عرضه کنسول بازی ps5 مدت زمان زیادی نمی‌گذرد، با وجود این رضایتمندی اغلب کاربران را به خود جلب کرده است. از جمله ویژگی‌های شاخص این پلی استیشن می‌توان به پردازش گرافیکی آن که ۱۰.۲۸ ترافلاپس است، اشاره کرد و این بدین معناست که کنسول بازی ps5 در حدود ۵.۵ برابر قدرتمندتر از نسخه قبلی یعنی ps4 می‌باشد. گرافیک بهتر، سرعت بالاتر از دیگر امکانات این دستگاه بازی به شمار می‌رود. علاوه بر میزان ترافلاپس کنسول بازی، سایر پارامترها مانند پردازنده اصلی، حافظه داخلی، رم و مواردی از این قبیل نیز در سطح کیفیت کنسول بازی تعیین کننده می‌باشد. خرید ps5 برای علاقمندانی که تمایل به خرید به روز ترین و جدیدترین کنسول بازی را دارند، پیشنهاد می‌شود. گفتنی است که کنسول بازی ps5 در دو مدل با درایور و به صورت دیجیتال به فروش می‌رسد که نسخه دیجیتال آن به دلیل عدم استفاده از درایور ارزان‌تر است.

اگر به دنبال کنسول نسل جدید می باشید، خرید ps5 از تهرانی پی اس می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

کنسول بازی ps4

ps4

از دیگر انواع محصولات کمپانی سونی، دستگاه بازی ps4 است که قبل از کنسول بازی ps5 روانه بازار شد. پلی استیشن ۴ انواع گوناگونی را اعم از پلی استیشن ۴ اسلیم، پرو و فلت را شامل می‌شود. مدل پلی استیشن ۴ فلت از جمله قدیمی‌ترین مجموعه‌های کنسول بازی ps4 است که تولید آن متوقف شده است. نمونه‌های دیگر مانند پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو و همچنین پلی استیشن ۴ استاندارد همچنان مورد توجه و استقبال گیمرها و کاربران قرار دارد. کنسول بازی نسل چهارم از محصولات سونی، هنوز به عنوان پر فروش ترین و بهینه‌ترین کنسول‌های بازی این شرکت به حساب می‌آید که سالانه فروش هنگفتی را شامل می شود.  قابل ذکر است که پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳ معرفی و به بازار عرضه شد.  هر یک از انواع کنسول‌های بازی نسل چهارم کمپانی سونی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی است که بر حسب کاربرد و سلیقه انتخاب و خریداری می‌شوند و نمی‌توان عنوان کرد که کدام یک از دیگر بهتر است. برای نمونه کنسول بازی ۴ اسلیم با کنسول بازی ۴ استاندارد از نظر شکل ظاهری تفاوت فاحشی با یکدیگر نداشته و تنها به دلیل به کار بردن قطعات سخت افزاری کوچکتر در کنسول بازی ps4 مدل اسلیم، ظاهر و نمای کوچکتری در قیاس با سایر محصولات مشابه خود دارد. کنسول بازی ۴ مدل اسلیم در سال ۲۰۱۶ به بازار معرفی شد که می‌توان آن را نسخه کوچکتر نسل چهارم محصولات سونی دانست. کنسول بازی ps4  مدل پرو نیز در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و به دلیل پردازنده گرافیکی سریعتر، سرعت بالاتر و پشتیبانی از تلویزیون‌های 4k و همچنین HDR مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت.  خرید ps4  از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات شرکت سونی در میان کاربران ایرانی محسوب می‌شود.

با خرید ps4 از تهران پی اس می توانید بازی های با کیفیت بسیار بالا انجام دهید.

کنسول بازی ps2

ps2

دومین کنسولی که از شرکت سونی به بازار عرضه شد، کنسول بازی ps2 است. در‌واقع این کنسول بازی از جمله اولین تولیدات شرکت سونی می‌باشد. این محصول بین سال‌های ۲۰۰۰ و۲۰۱۳ تولید و در بازار عرضه شد.  تولیدات اولیه فاقد درایو سی دی بودند اما به تدریج با تولید نمونه‌های جدیدتر، نسخه درایو نوری آن نیز ارائه و به بازارهای جهانی معرفی شد. این نمونه از کنسول‌های بازی در ابتدا با ظاهر و شکل فلت طراحی شد و سپس مدل اسلیم آن نیز در دسترس کاربران قرار گرفت.  سخت‌افزار به کار رفته در این محصول با کیفیت بوده و از نظر مشخصه‌های فنی نیز کارکرد بهینه و موثری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. به مراتب ps2 از نسخه قدیمی‌تر خود یعنی ps1 دارای سطح کیفی بالاتر و بهتری بوده و همچنین از پردازنده گرافیکی قدرتمندترین نیز برخوردار است. خرید ps2 را می‌توان با قیمت ارزان تری در قیاس با سایر محصولات جدیدتر شرکت سونی تهیه و خریداری کرد. اگر چه این محصول از جمله قدیمی ترین محصولات شرکت سونی به شمار می‌رود، اما همچنان طرفداران بسیاری داشته و از سطح کیفی قابل توجهی برخوردار است. از جمله ویژگی‌های این کنسول بازی می‌توان به حافظه رم ۳۲ مگابایتی، کارت گرافیک ۱۲۸ بیت، پردازنده گرافیکی ۳۶.۸MHz اشاره کرد. همچنین این کنسول بازی دارای دسته بازی با سیم، پردازنده قدرتمند، بلوتوث، پورت LAN و وضوح تصویری با کیفیت می‌باشد.

شما می توانید خرید ps2 را از تهران پی اس با پایین ترین قیمت انجام دهید.

برای خرید کنسول بازی به چه مواردی توجه کنیم؟

پیشرفت بازی های شرکت سونی در کنسول_های بازی

آنچه که برای خرید انواع کنسول‌های بازی و پلی استیشن حائز اهمیت است، توجه به مشخصه‌های فنی دستگاه، امکانات و قابلیت‌های دستگاه، فضای هارد دیسک، قابلیت‌های کنترلر و موارد این چنینی است.  هر یک از محصولات فوق دارای ویژگی‌ها و مشخصه‌های منحصر به فردی می‌باشد که می‌توان متناسب با نوع نیاز مصرفی از انواع آن بهره‌مند شد.