چگونگی نصب بازی ps5 از جمله جذابیت‌هایی است که کنجکاوی اغلب کاربران را برانگیخته می‌کند. اینکه چطور بتوانند خودشان بازی‌های مختلف را نصب و دانلود کنند و یا بتوانند به راحتی بازی‌ها را خریداری و به لیست بازی‌های خود اضافه نمایند. در نتیجه نحوه نصب از جمله پرسش‌های کاربرانی است که به تازگی به دنیای بازی‌های دیجیتالی ورود پیدا کرده‌اند. ناگفته نماند که  اگرچه ما در این بخش قصد داریم که توضیحاتی در رابطه با نحوه نصب بازی به شما ارائه دهیم اما شما می‌توانید به راحتی خدمات نصب بازی را از سایت معتبر تهران پی اس با قیمتی بسیار پایین و مقرون به صرفه دریافت نمایید. گفتنی است که نحوه نصب بازی کار چندان سخت و دشواری نیست اما بایستی نصب بازی را طی فرایند انجام مراحلی اعمال کنید که نیاز به آموزش و یادگیری دارد.

مراحل نصب بازی ps5

نصب بازی به دو شیوه نصب بازی‌های دیجیتالی و یا نصب بازی‌های دیسک خور انجام می‌شود. اگر چنانچه از دستگاه با نسخه دیجیتال استفاده می‌کنید، تنها امکان نصب بازی‌های دیجیتالی را خواهید داشت اما اگر چنانچه از نوع استاندارد پلی استیشن ۵ استفاده می‌کنید، می‌توانید از هر دو نوع بازی‌های دیجیتالی و دیسک خور بهره‌مند شوید. برای نصب بازی‌های دیسک خور نیازی به طی کردن مراحل خاصی نیست و شما می‌توانید با قرار دادن دیسک بازی درون کنسول، به راحتی بازی را نصب کنید. اما نصب و دانلود بازی‌های دیجیتالی مستلزم طی کردن مراحل نصب است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. ناگفته نماند که قبل از آنکه به فکر نصب بازی ps5 باشید، بایستی برای خرید ps5 اقدام نمایید. به دلیل آنکه بازی‌های انحصاری ps5 تنها با پلی استیشن ۵ سازگاری دارد.

چگونگی نصب بازی‌های دیجیتالی

برای دانلود و نصب بازی‌های دیجیتالی می‌توانید از طریق مجموعه تهران پی اس، اکانت‌های ظرفیتی را تهیه نمایید. در‌واقع خرید اکانت‌های ظرفیتی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بازی‌ها را به صورت آفلاین دانلود و نصب کنید. در غیر اینصورت می‌توانید مراحل زیر را طی کنید؛

مراحل نصب بازی ps5 به شرح زیر است؛

مرحله اول– دستگاه پلی استیشن خود را روشن کرده، زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله دوم– ورود به حساب کاربری و شروع مراحل نصب بازی. شرکت سونی برای نصب بازی‌ها دو شیوه را پیش روی کاربران قرار داده است. یکی آنکه شما می‌توانید از طریق درج ایمیل و پسورد به حساب کاربری خود ورود پیدا کنید. یا آنکه از شیوه دوم یعنی QR-Code  استفاده کنید.

جهت ورود از طریق QR-Code ، می‌بایست اپلیکیشن PS App را در ابتدا نصب کنید. پس از آن با درج ایمیل و پسورد می‌توانید به حساب کاربری خود وارد شوید.

مرحله سوم– کلیک بر روی گزینه Game Library و مشاهده لیست بازی‌های موجود که می‌توانید بازی مورد نظر خود را در این قسمت انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در منوی اصلی ps5 فقط ده آیکون بازی برایتان نمایش داده می‌شود. در نتیجه می‌توانید برای مشاهده انواع بازی‌ها از این گزینه استفاده کنید.

مرحله چهارم– کلیک بر روی گزینه Your Collection و مشاهده لیست بازی‌های اجرا شده از سوی کاربر. در نتیجه از طریق کلیک بر روی این گزینه می‌توانید بازی‌هایی که قبلاً خریداری نموده‌اید را رویت نمایید.

بررسی بخش‌های مختلف Game Library

یک. گزینه Installed

با انتخاب و کلیک بر روی گزینه Installed شما می‌توانید بازی‌هایی که بر روی کنسول دانلود و نصب شده‌اند را مشاهده کنید.

دو. گزینه Your Collection

لیست بازی‌هایی که قبلاً خریداری و اجرا نموده اید، در این بخش به نمایش گذاشته می‌شود.

سه. PlayStation Now

اگر چنانچه کد اشتراک داشته باشید می‌توانید در این بخش به راحتی به فهرست بازی‌های ps5 دسترسی داشته باشید.

چهار. گزینه PlayStation Plus

در این بخش می‌توانید به راحتی به بازی‌های ماهانه دسترسی داشته باشید و حتی بازی‌های دلخواه را به حساب کاربری خود نیز اضافه نمایید.

در ادامه به نحوه ارتقاء بازی‌های ps4 به ps5 و همچنین امکان دسته بندی بازی‌های مرتبط با نسخه‌های پیشین می‌پردازیم.

چگونگی نصب بازی‌های دیجیتالی

چگونگی ارتقاء بازی‌های ps4 به ps5

یکی از امکاناتی که از طریق خرید ps5 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، امکان ارتقاء بازی‌های ps4 به ps5 است. بدین ترتیب که شما می‌توانید به راحتی در بخش Game Library، بازی‌ پلی استیشن‌های ۳، ۴ و ۵ را دسته بندی کنید. روند ارتقاء بازی‌ها به این صورت است که با کلیک بر روی گزینه فیلتر، نسخه بازی مورد نظر خود را انتخاب کرده و در پی آن بازی‌های مرتبط با نسخه های دیگر حذف می‌شوند. علاوه بر آن ارتقاء بازی‌های پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ از این طریق به راحتی امکان‌پذیر است. برای این منظور در همین بخش روی گزینه Download کلیک کنید و دانلود فایل به روز رسانی بازی را اعمال نمایید. نکته حائز اهمیت دیگر آن است که اگر چنانچه در بخش منو، نام بازی به همراه ps4 درج شده باشد، این بدین معناست که  از طریق قابلیت بکوارد ps5 بازی اجرا و به نمایش گذاشته می‌شود. اگر چنانچه مراحل نصب بازی ps5 برایتان با دشواری هایی همراه بود می‌توانید خدمات نصب بازی را از مجموعه معتبر تهران پی اس درخواست کنید. مشاوران ما در هر زمان آماده ارائه هر گونه اطلاعات، مشاوره و راهنمایی‌های لازم به مشتریان عزیز در این خصوص می‌باشند.

نحوه دانلود و نصب بازی ps5

برای یک جمع‌بندی پایانی، به طور خلاصه نحوه دانلود و نصب بازی ps5 را یکبار دیگر مرور می‌کنیم. زمانی که به بخش  Game Library ورود پیدا کردید، می‌توانید در میان انواع بازی‌های گوناگون بازی مورد نظر خود را انتخاب نموده و پس از خریداری، فرایند دانلود آن را طی کنید. توجه داشته باشید که بازی‌ها مرتبط با نسخه پلی استیشن ۵ باشند. همچنین برای مشاهده بازی‌های دانلود شده می‌توانید دکمه پلی استیشن را از روی دسته کنترلر فشار داده و گزینه آپلود و یا دانلود را از قسمت پایین تصویر انتخاب کنید. برای انصراف از بازی دانلود شده نیز می‌توانید روی بازی مورد نظر کلیک کرده و از روی دسته کنترلر دکمه آپشن را فشار دهید و سپس بر روی گزینه حذف بازی کلیک نمایید.

در پایان یادآوری کنیم که علاقمندان می‌توانند در صورت دریافت فهرست قیمت‌های فروش انواع کنسول‌های بازی، خدمات پس از فروش، خدمات نصب بازی ps5 به صورت اجرای آفلاین  بازی‌ها و همچنین خرید اکانت هکی با بهترین قیمت مناسب با تیم مجرب مشاوران تهران پی اس- مرجع گیمرهای حرفه‌ای تماس حاصل نمایند.