خرید کنسول بازی پلی استیشن کلاسیک PlayStation Classic SCPH-1000R ریفر

(3 نظر )
موجود
ویژگی ها
  • ارسال به تمام نقاط ایران
  • گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
  • 10 روز گارانتی تست و تعویض
آخرین قیمت: 12 بهمن
امکان ارسال به سراسر کشور
پرداخت امن از طریق شبکه شتاب
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی
مشاوره رایگان قبل از خرید
021 2842 2587
قیمت برای شما:
۴,۹۵۰,۰۰۰ تومان
خریداران این محصول آیتم های زیر هم خریداری کردند

مشخصات فنی

خانواده محصول

playstation

سازنده

sony

رنگ

خاکستری

پورت HDMI

دارد

USB

دو پورت USB

دسته بازی

2 عدد کنترلر پلی استیشن 1

نسخه کپی خور

بله و دارای 20 بازی است

کابل AC

دارد

دفترچه راهنما

دارد

نقد و بررسی خرید کنسول بازی پلی استیشن کلاسیک PlayStation Classic SCPH-1000R ریفر

کنسول بازی پلی استیشن کلاسیک Play Station Classic در واقع یک مینی کنسول است که به صورت نمادین است به عنوان میراثی از پلی استیشن (PS1) ساخته شد و در دسامبر 2018 به بازار معرفی شد. ایده اصلی که باعث شد سونی به فکر ساخت این کنسول عجیب و خاص بیفتد، فراهم کردن امکان اجرای بازیهای نسخه اول کنسول های این کمپانی و ایجاد حسی نوستالژیک برای کاربران بود. به طور خلاصه ویژگی های اصلی کنسول پلی استیشن کلاسیک را می توان کوچک بودن آن با وجود شباهت زیاد ظاهری به کنسول اصلی و نیز دارا بودن 20 بازی بر روی حافظه و امکان اجرای آنها بدون نیاز به CD بازی دانست. این کنسول یک کنترلر دارد که با سیم به آن متصل شده و همان حس کنسول های قدیمی را به کاربر می دهد.کنسول پلی استیشن کلاسیک

طراحی ظاهری PlayStation Classic

این مینی کنسول حدود 45 درصد کوچکتر از PS1 و با ابعاد 149*33*105 میلیمتر ساخته شده است. وزن کنسول پلی استیشن کلاسیک در حدود 170 گرم و وزن هر دسته آن 140 گرم است. این ابعاد کوچک موجب شده زیرپردازنده آن نیز کوچکتر از ریزپردازنده کنسول اصلی باشد. علاوه بر تشابه ظاهری بسیار زیاد کنسول PlayStation Classic با PS1 و تشابه کنترلرها، صدای کنسول قدیمی و لوگوی آن را می توانید در این نسخه نیز مشاهده کنید و تنها تفاوت خاص این دو ابعاد کوچکتر کنسول جدید است.

مینی کنسول ps1

سخت افزار پلی استیشن کلاسیک

به همراه کنسول PlayStation Classic یک کابل HDMI و یک کنترلر سیمی ارائه می شود. این کنسول کارت حافظه مجازی داخلی دارد که بازیها بر روی آن ذخیره شده اند. طول کابل HDMI 2 متر است و به وسیله آن می توانید کنسول را به تلویزیون متصل کنید و این تنها راه گرفتن خروجی صوتی و تصویری از این کنسول استهمانطور که گفته شد این دستگاه درایو نوری برای قرار دادن CD بازی ندارد و کلیه بازیها بر روی حافظه نصب شده و قابل اجرا است. در واقع می توان گفت تفاوت های اساسی این کنسول با مدل قبلی کاملا داخلی است. برای اتصال آن به منبع قدرت می توانید با کابل یو اس بی به منبع برق یو اس بی 5 ولت از نوع A متصل کنید. اما توجه کنید که این آداپتور باید توسط کاربر تهیه شود و همراه دستگاه ارائه نمی شود

-at-PS-Classic

از قابلیت های مینی کنسول پلی استیشن کلاسیک می توان به پورت چیپ ست‌های ARM که از شبیه ساز PCSX ReARMed است و قابلیت نرخ نوسازی تصویر تا 60 هرتز از طریق خروجی HDMI اشاره کرد. کنسول کوچک و نوستالژیک سونی دارای یک SoC ا MediaTek MT8167A با پردازنده مرکزی چهار هسته ای ARM Cortex A35 با فرکانس 5/1 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8300 است. حافظه داخلی نیز 16 گیگابایت است. همچنین برای اجرای روان بازیها، حافظه رم DDR3 1 گیگابایتی با فرکانس 1866 مگاهرتز برای این SoC تعبیه شده است. کیفیت خروجی کنسول با توجه به نمایشگر متصل به آن، 480 تا 720 P است.

گرچه درایو نوری برای قرار دادن سی دی بازی در این کنسول وجود ندارد اما بازی ها بر روی دیسک های مجازی قرار دارد که در زمانی که به پایان هر یک از این دیسک ها برسید با فشردن دکمه Open به دیسک بعدی منتقل شده و ادامه بازی اجرا می شود. از این نوع بازی هایی که بر روی بیش از یک دیسک قرار دارد می توان به Final Fantasy VII و Metal Gear Solid اشاره کرد.
رابط کاربری کنسول پلی استیشن کلاسیک به شما این امکان را می دهد که 15 اسلات برای هر عنوان را بر روی کارت حافظه مجازی مدیریت کنید؛ اما توجه داشته باشید که با حذف یک فایل ذخیره شده بر روی کنسول، آن فایل برای همیشه از بین رفته و قابل بازیابی نیست.
برای اینکه بتوانید هنگام بازی دوباره، به نقطه ای که قبلا به آن مرحله رسیده اید باز گردید، باید نقاط بازگردانی ایجاد کنید. برای این کار دکمه Reset را فشار دهید تا به سیستم اصلی UI بازگردید، به این شکل در آن مرحله که بازی را ترک کرده اید نقطه بازگردانی ایجاد شده و در دفعات بعدی می توانید از آن استفاده کنید.
در کنسول کلاسیک پلی استیشن قابلیت پیوند سیستم وجود ندارد، به این معنی که نمی توانید با استفاده از ویژگی Link System دو دستگاه را با هم همراه کنید. اما توجه داشته باشید که برخی بازیها از حالت دو نفره پشتیبانی می کند و می توانید برای همراهی با دوستان خود از این بازیها استفاده کنید.

کنترلرهای پلی استیشن کلاسیک PlayStation Classic

کنسول PlayStation Classic فقط با کنترلرهای رسمی که همراه آن ارائه می شود سازگار است و از کنترلرهای دوال شاک 4، کنترلرهای PS1 و PS2 پشتیبانی نمی کند و طول کابل این کنترلرها 5/1 متر است و شعاع حرکت کاربر را محدود می کند.

بازی های بارگیری شده بر پلی استیشن کلاسیک

در بخش بازی، محدودیت های زیادی در این کنسول وجود دارد. در واقع می توان پلی استیشن کلاسیک را یک Plug and Play آفلاین دانست که به دلیل عدم قابلیت اتصال به اینترنت، امکان دانلود بازیهای جدید، به روز رسانی و بازی آنلاین و … را ندارد. علاوه بر این برنامه برای ایجاد محتوای جدید نیز وجود ندارد و کاربر فقط می تواند به بازیهای ذخیره شده بر روی حافظه داخلی دستگاه بسنده کند. 20 بازی این کنسول شامل موارد زیر است

1. Cool Boarders 2
2. Destruction Derby
3. Finall Fantasy VII
4. Intelligent Qube
5. Battle Arena Toshinden
6. Jumping Flash!
7. Mr. Driller
8. Oddworld: Abe’s Oddysee
9. Rayman
10. Metal Gear Solid
11. Resident Evil Director’s Cut
12. Revelations: Persona
13. Wild Arms
14. R4 Ridge Racer Type 4
15. Tom Clancy’s Rainbow Six
16. Super Puzzle Fighter II Turbo
17. Syphon Filter
18. Tekken 3
19. Twisted Metal
20. Grand Theft Auto

بازی‌های دو نفره PlayStation Classic

همانطور که گفته شد امکان بازیهای آنلاین در این کنسول وجود ندارد اما تعدادی از بازیها قابلیت اجرای دو نفره دارند. شماره های 1، 2، 4، 5، 7، 14، 15، 16، 18 و 19 از لیست بالا بازیهای دو نفره پلی استیشن کلاسیک هستند.

نظرات ثبت شده کاربران
نظرات ثبت شده: 3 نظر

شما هم با ثبت نظرات تجربه خودتان را در استفاده از این محصول برای دیگران به نمایش بگذارید

  1. انوشیروان

    کارکرده است؟

    • شقایق نریمان

      سلام! کارکرده می باشد.

  2. حسین اسدی

    سلام ببخشید این که نسخه کوچکتر از پلی استیشن معمولی هست چرا با این قیمت میفروشید؟ درضمن کارکرده است باید از پلی استیشن که تو سایتتون ۶۹۹۰۰۰ هست ارزون تر کنید

    • شقایق نریمان

      سلام! این مدل پلی استیشن کلاسیک قابلیت HDMI دارد و تفاوت دارند.

  3. هادی

    بس نمیشه فوتبال ۹۹ با:ی کرد

    • آریامنش

      سلام. میشه