خبرها حاکی از آن است که مایکروسافت همکاری خود را با شرکت اکتیویژن آغاز کرده تا موفقیت خود را در زمینه تولید کنسول‌های خانگی بیش از پیش به اثبات برساند. در این بین شرکت سونی هم عقب نمانده و برای پیشی گرفتن از رقیب همیشگی خودش به دنبال همکاری با استودیوهای مطرح رفته است. اما سوال اینجاست که این دو کمپانی بزرگ چه اهدافی را پیش روی خود دارند! سال ۲۰۲۲ میلادی، برای سونی و مایکروسافت، سالی پر از اقدام‌های بزرگ برای رسیدن به بازار انحصار طلبی و جاه طلبی در صنعت بازی‌های دیجیتالی است. به همین جهت، همین سر و صداها باعث شده تا طرفداران هر دو کمپانی  با حجم عمده‌ای از واکنش‌های بحث برانگیز روبرو شوند. در حال حاضر خرید پلی استیشن 5 و همچنین خرید ایکس باکس سری دو کنسول پرطرفدار در صنعت بازی‌های دیجیتال هستند.

ارزش خرید ایکس باکس سری و ps5

حدوداً یک سال از تولید و انتشار پلی استیشن 5 می‌گذرد و همچنان استقبال از خرید ps5 در صدر فروش کنسول‌های خانگی قرار دارد. در یک سال گذشته، نسل نهم کنسول‌های بازی سونی رقیب سرسخت ایکس باکس سری ایکس و اس بوده است. اگرچه در سال‌های اخیر شیوع کرونا باعث کند شدن روند تولید و یا عرضه کنسول‌های خانگی به بازار جهانی شد اما در مقابل، آمار خرید ایکس باکس سری نیز در قیاس با نسخه‌های پیشین رشد بی‌سابقه‌ای داشت. با این‌حال سونی توانست با تولید پلی استیشن 5 در دو نوع استاندارد و دیجیتال مجدد توجه کارشناسان و طرفداران را به خود جلب کند. به طوری که قیمت دو مدلps5  استاندارد و دیجیتال به ترتیب به قیمت ۴۹۹ و ۳۹۹ در بازار جهانی تعیین شد. آمار بالای خرید ps5 از سوی طرفداران و عمل‌کرد فوق‌العاده این کنسول به حدی بود که حتی توانست از نینتندو سوییچ هم جلو بیفتد.

ارزش خرید ایکس باکس سری و PS5

مهمترین عامل برای ارزشمندی یک کنسول

 با‌عرضه پلی استیشن 5، تقریباً کمتر کسی بود که از خرید ps5 چشم‌پوشی کند. آمار فروش این کنسول در سطح جهان به گونه‌ای است که هیچ  کنسولی به این درجه از موفقیت تاکنون نرسیده است. اما آنچه که باعث ارزشمند شدن یک کنسول خانگی می‌شود، بازی‌های عرضه شده انحصاری هستند. سونی این سیاست را در تولید کنسول‌های خانگی اش اتخاذ کرد و به طور همزمان بازی‌های انحصاری با کیفیت را روانه بازار نمود. با توجه به آنکه فقط یک سال از عرضه پلی استیشن ۵ گذشته اما همچنان حجم بسیار زیادی از بازی‌های خوش ساخت همراه با فناوری‌های پیشرفته در دسترس کاربران قرار گرفته است. علاوه بر آن برخی از بازی‌های نسخه‌های پیشین مانند بازی‌های پلی استیشن ۳ نیز مورد بازسازی قرار گرفته تا حس نوستالژی را در گیمر به وجود آورد.

مهمترین عامل برای ارزشمندی یک کنسول

برنده بازی چه کسی است، سونی یا مایکروسافت؟

رقابت فشرده بین دو کمپانی سونی و مایکروسافت را نمی‌توان نادیده گرفت. در حال حاضر میزان استقبال و خرید ps5 از سوی کاربران بسیار چشمگیر است. هر دو کمپانی در تلاش برای تولید محصولات پیشرفته‌تر با بهره‌مندی از بهترین فناوری‌های روز جهان هستند. بدون شک خرید معتبرترین استودیوهای جهان توسط این دو کمپانی، تأثیر چشمگیری بر نوع فعالیت‌هایشان خواهد گذاشت. در حال حاضر تمام طرفداران مشتاق دیدن سیاست‌های اتخاذ شده از سوی این دو کمپانی هستند که در آینده نزدیک اهداف هر یک از کمپانی‌ها به زودی مشخص می‌شود.