از آنجایی که خرید ps5 به عنوان بهترین و باکیفیت‌ترین کنسول خانگی طرفدار بسیاری دارد، اغلب خریداران اطلاعات چندانی درباره تفاوت سری ps5 10 با سری ps5 11 ندارند. آزمایش‌های مشترکی از سوی Digital Foundry و Gamers nexus روی هر دو مدل ps5 شد. آنچه که در این آزمایش مورد توجه بیشتری قرار گرفت، میزان کنترل دمای دستگاه، سرعت فن و همچنین توان دستگاه و سایر موارد فنی بود. هدف از این آزمایش این بود که آیا کیفیت کنسول ps5 جدید، از سیستم خنک کننده قوی‌تری برخوردار است یا که خیر. در پاسخ به این آزمایش نشان داده شد که هر دو دستگاه از قابلیت و قدرت خنک کنندگی یکسانی برخوردار هستند. حتی وقتی که هر دو دستگاه را در شرایط فشار سنگین قرار دادند، هر دو به یک اندازه از خود مقاومت نشان دادند و هیچ تفاوتی مشاهده نشد.

Ps5 سری۱۰ بخریم یا سری ۱۱

برای درک بیشتر  تفاوت سری ps5 10 با سری ps5 11 ما در اینجا به توضیح مختصری درباره این تفاوت‌ها می‌پردازیم. کمپانی سونی پس از آنکه پلی استیشن ۵ سری ۱۰ را وارد بازار کرد، با یک سری تغییرات کوچک تصمیم به تولید و عرضه ps5 سری ۱۱ کرد.

مورد اول. از جمله تغییراتی که در سری ۱۱ ایجاد شد، تغییر در وزن کنسول است. همانطور که می‌دانید ps5 سری ۱۰ وزن بسیار سنگینی دارد، در حالی‌که در ps5 سری ۱۱ این وزن نسبتاً کمتر و کنسول سبک‌تر شد. در نتیجه جابه جایی سری ۱۱ در قیاس با سری ۱۰ راحت‌تر است. بدین ترتیب با تغییراتی که در فن دستگاه ایجاد شد، ۳۰۰ گرم از وزن کنسول کمتر و در نتیجه دستگاه سبک‌تر شد.

(با توجه به تغییراتی که در فن کنسول ps5 سری ۱۱ شده است، شاید برای بسیاری از کاربران پرسش این باشد که آیا سروصدای دستگاه تغییری کرده است یا خیر. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که نه تنها صدا زیادتر نشده، بلکه در قیاس با سری ۱۰ بسیار کمتر شده است.)

مورد دوم. از دیگر تغییراتی که در سری ۱۱ ایجاد شد و در‌واقع به عنوان تفاوت سری ps5 10 با سری ps5 11 از آن عنوان می‌شود، پیچ پایه نگهدارنده کنسول است. از آنجایی که این پیچ برای پایه نگهدارنده در سری ps5 10 با استفاده از پیچ گوشتی امکان‌پذیر بود، حالا در سری ps5 11 همین پیچ به راحتی با دست باز و بسته می‌شود.

مورد سوم. قابل توجه کاربران و خریداران عزیز، تغییرات و تفاوت  سری ps5 10 با سری ps5 11 از نظر مشکل پاوری که در سری 10 ایجاد شده بود و خیلی از کاربران را ناراضی کرده بود. شرکت سونی سریعا سری 11 را وارد بازار کرد تا این مشکل رفع کند و در نتیجه سری 11 دستگاه بهتری نسبت به سری 10 های موجود در بازار می باشد.

Ps5 سری ۱۰ بخریم یا سری ۱۱

برای خرید انواع سری های پلی استیشن 5 روی لینک خرید ps5 کلیک نمایید.

تشخیص ps5 سری ۱۰ از ps5 سری ۱۱

خوب حالا که تفاوت سری ps5 10 با سری ps5 11 متوجه شدیم، به چگونگی تشخیص این دو کنسول می‌رسیم. شاید پرسش بسیاری از خریداران این باشد که در هنگام خرید کنسول، چطور می‌توانند سری ۱۰ را از سری ۱۱ تشخیص بدهند. باید بگوییم این تشخیص به راحتی امکان‌پذیر است. روی جعبه کنسول یک کد درج شده که به صورت CFI-1000A01 می‌باشد. این کد یعنی محصول خریداری شده ps5 10 است. برای تشخیص سری ۱۱ هم کد درج شده روی جعبه محصول  به صورتCFI-1100A01 می‌باشد که به معنای ps5 11 آسیا است. اما اگر چنانچه کد درج شده روی جعبه CFI-۱۱۱۵A باشد، یعنی ps5 سری ۱۱ آمریکا است. و در نهایت اگر کد درج شده به صورت CFI-1۱۱۶A باشد، یعنی ps5 سری ۱۱ اروپا است.

تشخیص ps5 سری ۱۰ از ps5 سری ۱۱

تشخیص پلی استیشن ۵ استاندارد و دیجیتال

اگر کنار کد درج شده حرف A قرار گرفته باشد یعنی پلی استیشن ۵ از نوع استاندارد است و اگر این حرف در کد درج شده B باشد، یعنی پلی استیشن ۵ از نوع دیجیتال است. از دیگر تفاوت‌های تشخیص استاندارد و دیجیتال، رنگ جعبه بسته بندی کنسول است. کارتون بسته بندی برای کنسول استاندارد کاملاً سفید رنگ است اما کارتون بسته بندی کنسول دیجیتال، مشکی رنگ می‌باشد.