پلی استیشن ۳ نسل سوم کنسول‌های خانگی کمپانی سونی است که به اختصار به آن ps3 گفته می شود. خبر خوب برای تمام کسانی که قصد خرید ps3 دارند، شما می‌توانید این کنسول را با بهترین قیمت ممکن از مجموعه معتبر تهران پی اس به صورت مستقیم و بی‌واسطه تهیه کنید و از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوید. از آنجایی که اغلب مشتریان اطلاعات کاملی درباره این کنسول خانگی ندارند، ما در اینجا به کمک شما آمده تا راهنمایی‌های لازم را از جمله معرفی انواع پلی استیشن 3 را در اختیارتان قرار دهیم.

 انواع پلی استیشن ۳ کدامند؟

پلی استیشن ۳ به عنوان نسل سوم کنسول‌های خانگی در انواع مختلفی به بازار عرضه شد. در ابتدا ps3 با هارد دیسک‌های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰ گیگابایتی در کشورهای ژاپن و آمریکا در دسترس مخاطبان قرار گرفت. پس از آن با هارد دیسک‌های ۴۰ و ۶۰ گیگابایتی روانه بازارهای اروپایی شد. به مراتب با به کارگیری فناوری دو مدل دیگر در اندازه و ابعاد کوچکتر به بازار راه یافت. در نتیجه می‌توان معرفی انواع پلی استیشن 3 را این چنین عنوان کرد؛

انواع پلی استیشن ۳ عبارتند از؛

برای معرفی انواع پلی استیشن ۳ که هر یک نسخه پیشرفته‌تر مدل قبلی است، می‌توان به سه مدل اصلی زیر اشاره کرد.

  • پلی استیشن ۳ فت
  • پلی استیشن ۳ اسلیم
  • پلی استیشن ۳ سوپر اسلیم

نسخه اورجینال

نسخه اورجینال
نسخه اورجینال


اولین مدلی که می‌توان جهت معرفی انواع پلی استیشن ۳ به آن اشاره کرد، مدل فت یا اورجینال است. رونمایی از نسخه اورجینال ps3 در سال ۲۰۰۵ به آرامی پیش رفت اما با فروش فوق‌العاده بالایی روبرو شد.  پشتیبانی این کنسول از دیسک‌های بلوری برای اولین بار از دیگر امتیازهای آن به شمار می‌رفت. علاوه بر آن برخورداری از شبکه پلی استیشن و بهره‌مندی از سایر شبکه‌های اجتماعی از دیگر قابلیت‌های پلی استیشن ۳ محسوب می‌شود.

برای خرید انواع پلی استیشن 3 از سایت تهران پی اس روی لینک خرید ps3 کلیک نمایید.

نسخه اسلیم

نسخه اسلیم
نسخه اسلیم

نسخه اسلیم پلی استیشن ۳ در سال ۲۰۰۹ ، موفقیت بعدی سونی در صنعت بازی‌های دیجیتالی بود. اگرچه مدل اسلیم در قیاس با نسخه اورجینال ظریف‌تر و کم حجم‌تر است اما از بازی‌های پلی استیشن ۲ پشتیبانی نمی‌کند. علاوه بر آن تغییرات ظاهری و به‌خصوص تغییرات قابل توجه در سیستم عامل دستگاه به گونه‌ای است که نسبت به نسخه اورجینال برتری دارد.

نسخه سوپر اسلیم

نسخه سوپر اسلیم

آخرین مدل از معرفی انواع پلی استیشن ۳، مدل سوپر اسلیم  است. این کنسول در سال ۲۰۱۲ روانه بازار شد. مدل سوپر اسلیم همانطور که از نامش پیداست جمع وجورتر از حتی نسخه اسلیم می‌باشد. علاوه بر آن قابلیت نصب یک هارد ۲۵۰ گیگابات را با خود به همراه دارد. قابل ذکر است که نسخه سوپر اسلیم مجهز به درایو نوری بوده و به صورت دستی کار می‌کند.

قیمت پلی استیشن ۳

در معرفی انواع پلی استیشن ۳ که اولین مدل، طرح اورجینال است، در ابتدا با هارد دیسک ۲۰،۴۰، ۶۰ و ۸۰ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ تا ۵۹۹ دلار در بازار جهانی عرضه شد. در مقابل ps3 با هارد دیسک ۴۰ و ۶۰ گیگابایتی با قیمت جهانی ۲۹۹ تا ۴۲۵ یورو به فروش رسید. در حال حاضر با توجه به روی کار آمدن نسل جدید محصولات سونی اعم از ps4 و ps5 و حتی استقبال مخاطبان از محصولات مایکروسافت مانند خرید ایکس باکس۳۶۰، قیمت پلی استیشن ۳ کمی با افت قیمت روبرو بوده است. برای خرید بهتر با مبلغی منصفانه‌تر می‌توانید به بخش فروش مجموعه تهران پی اس مراجعه نمایید تا این محصول را بی‌واسطه تهیه کنید.