کنسول بازی ps2، نسل دوم محصولات شرکت سونی است. با توجه به آنکه پلی استیشن  ۲ از جمله قدیمی ترین محصولات کمپانی سونی است، با وجود این همچنان گیمرهای بسیاری طرفدار آن هستند و از خرید ps2 استقبال می‌کنند. قابل ذکر است که این کنسول بازی در سال ۲۰۰۰ به بازار عرضه شد و تا اواخر سال ۲۰۰۵ به عنوان برترین، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کنسول‌های بازی شناخته شد. اکنون با توجه به تولید محصولات جدید نسل سوم، نسل چهارم و نسل پنجم کمپانی سونی،  باز هم متقاضیان بسیاری به سراغ خریدps2 می‌روند. ویژگی‌های استاندارد و بهینه این کنسول بازی و همچنین قیمت مقرون به صرفه آن را می‌توان جزء نقاط قوت آن دانست. از آنجایی که بسیاری از افراد نمی‌دانند که چطور و چگونه ps2 نو بیابند ما در این محتوا راهنمایی‌های لازم و کافی را درباره کنسول بازی نسل دوم  شرکت سونی  به شما ارائه می‌دهیم. در ادامه همراه با ما باشید.

انواع مدل‌های کنسول بازی ps2

قبل از آنکه به توضیح مشخصه‌های فنی کنسول بازی فوق بپردازیم، بایستی انواع مدل‌های ps2 را برای آن دسته از کسانی که آشنایی کافی با خرید ps2 ندارند، شرح دهیم. کنسول بازی ps2 در دو مدل به بازار عرضه شد. فروش اولین مدل از کنسول بازی سری دوم شرکت سونی ،در سال ۲۰۰۰ آغاز شد. مدل دیگر نیز در نوع اسلیم در سال ۲۰۰۴ در دسترس کاربران قرار گرفت. قدرت و قابلیت کنسول بازی ps2 به اندازه‌ای است که همچنان بسیاری از کاربران تمایل به خریدps2 در قیاس با سایر محصولات شرکت سونی را دارند. قیمت این کنسول بازی در بازارهای جهانی تقریباً ۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. کنسول بازی ps2 نیز در ایران محبوبیت بسیاری دارد و توجه بسیاری از طرفداران را به کاربردها، قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و آپشن‌های خود جلب کرده است.

مشخصه‌های فنی کنسول بازی  ps2

اگر چنانچه تمایل به خریدps2 دارید، بایستی از مشخصه‌های فنی آن اطلاعاتی مفید داشته باشید که ما به برخی از این مشخصه‌ها اشاره می‌کنیم.

از جمله ویژگی‌های کنسول بازی ps2 می‌توان به کارت حافظه ۸ مگابایتی آن اشاره کرد. این مقدار حافظه برای ذخیره حجم بسیاری از بازی‌ها به میزان لازم کافی بود. گفتنی است که پلی استیشن ۲ از سرویس نتفلیکس حمایت کرده و به راحتی  این امکان و قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کند. اگر شناختی درباره این سرویس ندارید، بایستی بگوییم که از طریق این سرویس می‌توان فیلم و بازی‌ها را تماشا نمود. نکته قابل توجه آن است که این سرویس فقط برای کنسول بازی  ps2 کارایی دارد. بایستی این نکته را برای علاقمندان بازی‌های دیجیتال و برای آن دسته از کسانی که درصدد خرید ps2 می‌باشند متذکر شویم که حتماً قبل از هرگونه خریدی اطلاعات خود را در زمینه مشخصات فنی انواع کنسول‌های بازی افزایش دهند. از دیگر امکانات کنسول بازی سری دوم کنسول بازی  کمپانی سونی، می‌توان به اجرای بازی‌های کنسول بازی ps1 در کنسول بازی ps2 اشاره کرد. گفتنی است که پس از عرضه کنسول بازی ps3 تا مدت‌ها بعد از آن، قابلیت اجرای بازی‌های کنسول بازی ps2 را داشت اما به تدریج کمپانی سونی این امکان را از ps3 حذف کرد. آنچه که باعث می‌شود اغلب گیمرها به خرید ps2 به نسبت کنسول بازی ps3 روی آورند، تطابق کنسول بازی ps2 با نسخه قبلی خود می‌باشد. همچنین دستگاه ps2 دارای پخش کننده دی وی دی می‌باشد و نیازی به دی وی دی خوان جداگانه نیست. از دیگر مشخصه های فنی کنسول بازی فوق می‌توان به پردازنده گرافیکی با قدرت ۳۶.۸ مگا هرتز، حافظه رم ۳۲ مگابایتی، کارت گرافیک ۱۲۸ بیت اشاره کرد.

ویژگی‌های کنسول بازی ps2 به طور خلاصه عبارتند از؛

نسل دوم کنسول‌های بازی کمپانی سونی، ویژگی‌ها، کاربردها و قابلیت‌های بسیار به‌ صرفه و بهینه‌ای دارد که انتظارات اغلب کاربران و گیمرها را به راحتی برآورده می‌کند.

یک) کارت حافظه ۸ مگابایتی

دو) پشتیبانی از سرویس نت‌فلیکس

سه) قابلیت اجرای بازی‌های کنسول بازی ps1

چهار)  تطابق و سازگاریps2  با نسخه قبلی خودش

پنج) دارای سیستم پخش کننده دی وی دی

شش) دارنده پورت USB

هفت) اتصال دسته بازی از طریق کابل به دستگاه

هشت) سطح بالای کیفیت رزولوشن در نمایش بازی‌ها

نه(  دارنده پورت LAN، بلوتوث و پردازنده قوی

ده) قیمت مقرون به صرفه در قیاس با سایر کنسول‌های بازی پیشرفته

مشخصات دسته بازیps2

v

گیم پد یا دسته بازی ps2 از طریق کابل به دستگاه متصل می‌شود. دسته بازی کنسول بازی ۲ مانند سایر دسته‌های بازی دارای کلیدهای عمل‌کردی هستند که می‌توان در حین اجرای بازی از هر یک از قابلیت‌های آن‌ها استفاده نمود. کنترل شوک از دیگر انواع امکانات و قابلیت‌های این دسته بازی است که می‌توان برای اجرای برخی از بازی‌ها از آن بهره برد. از جمله مزیت‌های دسته بازی کنسول بازی ps2 آن است که بسیار در دست راحت بوده و گیمر می‌تواند برای مدت‌های طولانی بدون احساس خستگی از آن استفاده کند. قابل ذکر است که وزن کنسول بازی نسل دوم کمپانی سونی دارای ۹۰۰ گرم می‌باشد. از دیگر مشخصه‌ها و ویژگی‌های ps2 درایو نوری آن می‌باشد که می‌توان از اجرای انواع بازی‌ها اعم از بازی‌های مهیج، اکشن و مسابقاتی بهره‌مند شد. با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فوق، خرید ps2 اکبند بسیار کاربردی و به صرفه است.

خرید ps2 نو

خرید ps2

از آنجایی که از سوی اغلب گیمرها و کاربران چگونگی خرید ps2 اکبند پرسیده می‌شود. ذکر این نکته الزامی است که با توجه به رقابت تنگاتنگ میان عرضه کنندگان این محصول، توجه به مشخصات فنی و ویژگی‌های کنسول بازی به‌خصوص خرید ps2 که یکی از قدیمی‌ترین محصولات شرکت سونی می‌باشد، بسیار حائز اهمیت است. فروش کنسول بازی دست دوم به جای دست اول برای کسی که آشنایی چندان زیادی با مشخصات فنی پلی استیشن ها ندارد،  بسیار گمراه‌کننده است. در نتیجه توصیه می‌شود برای خرید ps2 حتماً اطلاعات کافی و ضروری را در این زمینه داشته باشید. بهره‌مندی از مشاوران با تجربه نیز برای خرید انواع کنسول‌های بازی به‌خصوص ورژن‌های قدیمی‌تر کمپانی سونی نظیر خرید ps2 اکبند نه تنها خالی از لطف نیست، بلکه بسیار مؤثر است. در مجموع خرید کنسول بازی نسل دوم کمپانی سونی اکبند بسیار مقرون به صرفه و کاربردی می‌باشد و در جایگاه خود می‌تواند انتظارات کاربران را برآورده کند.

در نهایت اگر به دنبال خرید ps2 می باشد حتما کلیک کنید تا با انواع آن آشنا شوید.