بسیاری از علاقمندان بازی‌های دیجیتالی برای انتخاب میان کنسول بازی ایکس باکس سری اس و کنسول بازی ps4 سردرگم هستند و نمی‌دانند کدام کنسول بازی را انتخاب و خریداری کنند. آنچه که میان این دو برند حائز اهمیت است، سطح کیفیت، کاربرد و میزان امکاناتی است که در اختیار گیمر قرار می دهند.همانطور که می‌دانید ایکس باکس سری اس متعلق به کمپانی مایکروسافت و پلی استیشن ps4 محصول شرکت سونی می‌باشد که از نظر میزان قدرت در عملکرد، پشتیبانی از بازی‌های انحصاری، اجرا و نصب بازی ها، قیمت و مواردی از این قبیل با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. با توجه به شرح مختصری از ویژگی‌ها و امکانات هر یک از کنسول‌های بازی، اینکه در نهایت کنسول ایکس باکس سری اس را خریداری می‌کنید و یا به سراغ کنسول بازی ps4 می روید، کاملاً بستگی به سلیقه، انتخاب و نوع نیاز مصرفی کاربر دارد. در ادامه به توضیح تفاوت‌های این دو کنسول بازی، ویژگی‌ها و مشخصه‌های آن می‌پردازیم.

ایکس باکس سری اس بخرم یا نخرم؟

کنسول بازی ایکس باکس سری اس، محصول شرکت مایکروسافت است که قیمت جهانی اعلام شده آن  ۳۰۰ دلار می‌باشد. در‌ واقع این نوع از کنسول بازی نسل نهم بازی‌های دیجیتالی به عنوان ارزان‌ترین، جذاب‌ترین و به صرفه‌ترین کنسول بازی در جهان شناخته شده است. به مراتب کنسول بازی سری اس در قیاس با کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و یا کنسول بازی ps5 سخت‌افزار ضعیف تری را شامل می‌شود. اما سوال اینجاست که آیا با وجود ارزان بودن، کنسول بازی ایکس باکس سری اس را انتخاب کنیم! قابل ذکر است که پردازنده ایکس باکس سری اس هیچ تفاوتی با پردازنده ایکس باکس سری ایکس ندارد. در نتیجه کنسول بازی سری اس نیز همان قابلیت‌های گرافیکی را دارا است و علاوه بر آن برای اجرای بازی‌ها نیز  قابلیت‌های کافی را دارد اما نمایش جلوه‌های بصری ویژه در کنسول بازی ایکس باکس سری اس در قیاس با سری ایکس کمتر خواهد بود. با توجه به قیمت مناسب و بهینه ایکس باکس سری اس، می‌توان گسترش بازی‌های دیجیتالی را نیز در میان اقشار مختلف جامعه شاهد بود و این می‌تواند یکی از ویژگی‌های شاخص این محصول در میان گیمرها باشد. از سوی دیگر کنسول بازی  سری اس از بازی‌های سه نسل قبلی کنسول ایکس باکس نیز پشتیبانی کرده و  در نصب و اجرای بازی‌ها مشکلی نخواهد بود.

ایکس باکس سری اس بهتره یا ps4

اینکه کدام یک از کنسول های بازی بهتر و کاربردی تره بستگی به میزان بودجه و نوع انتظارات کاربر از یک دستگاه بازی دیجیتال دارد، می باشد.  از نظر قیمت هر دو کنسول بازی ایکس باکس سری اس و کنسول بازی ps4 تقریباً نزدیک به هم می باشند. از دیگر موارد قابل توجه ظاهر و شکل دستگاه است، البته ظاهر کنسول بازی برای آن دسته از کسانی که هیچ آشنایی با پلی استیشن و بازی‌های دیجیتالی ندارند،  اهمیت بسیار ویژه ای دارد. اما پیشنهاد می‌شود که اهمیت به ظاهر دستگاه را در مراحل پس از شناخت مشخصه های کیفی و سخت افزاری دستگاه ها، مورد توجه قرار دهید. از جمله پارامترهای مهم برای انتخاب و خرید کنسول بازی، توجه به بازی‌های انحصاری دو کنسول است. اگر آشنایی چندانی با بازی‌های انحصاری  ندارید و نمی شناسید، بهتر آن است که درباره بازی‌های انحصاری در اینترنت تحقیق کنید تا در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. هر یک از کنسول های بازی از یک سری بازی‌ها پشتیبانی می‌کنند که بایستی علاقه خود را در زمینه نوع بازی‌های مهیج، مسابقه ای، اکشن و غیره بشناسید. همانطور که خرید ایکس باکس سری اس شما را از یک سری امکانات منحصر بهره‌مند می‌کند، خرید ps4 نیز این امکان را به کاربر می‌دهد تا از جدیدترین بازی‌های دیجیتالی، امکان اشتراک گذاری بازی ها، استفاده از چندین برنامه به طور همزمان، تنظیم نور پس زمینه کنترلر و موارد این چنینی برخوردار شود.

ویژگی های کنسول بازی ps4 در قیاس با ایکس باکس سری اس

مشخصات فنی کنسول بازی ایکس باکس سری اس

قبل از آنکه تصمیم به خرید ایکس باکس سری اس داشته باشید، بهتر آن است که نگاهی دقیق‌تر به مشخصه های فنی و سخت افزاری این منسول بازی بیاندازید تا خرید مطمئن‌تری داشته باشید. از جمله ویژگی‌های فنی ایکس باکس سری اس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

یک) میزان حجم حافظه  ایکس باکس سری اس ؛۱۰ گیگابایت

دو) پردازشگر گرافیکی کنسول بازی؛ ۴ ترافلاپس

سه) درایو نوری: فاقد درایو نوری است.

چهار) میزان عمل‌کرد ؛ ۶۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن 1440p

پنج) گنجایش و فضای ذخیره سازی کنسول بازی ایکس باکس سری اس؛ ۵۱۲ گیگابایت

ششپردازنده اصلی دستگاه؛ ۸ هسته ای ، ۳.۶ گیگاهرتزی

هفت) قیمت؛ ۳۰۰ دلار

ویژگی‌های کنسول بازی ps4 در قیاس با ایکس باکس سری اس

خرید نوع و برند کنسول بازی از جمله داغ ترین موضوعاتی است که معمولاً میان گیمرها رایج است. با توجه به آنکه به شرح مختصری درباره ویژگی‌ها و خرید ایکس باکس سری اس پرداختیم، در این بخش به برخی از ویژگی‌های ps4 برای آن دسته از کسانی که قصد خرید ps4 را دارند، اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های ps4 در قیاس با ایکس باکس سری اس را می‌توان اینگونه بیان کرد؛

  • کیفیت گرافیکی بهتر و قدرت پردازنده بالاتر
  • دسترسی آسان به بازی‌های ps4
  • قابلیت اشتراک گذاری بازی‌ها
  • امکان انتقال فایل‌های دانلود شده

جمع‌بندی

اشاره به این نکته الزامی است که اگر چنانچه درصدد خرید کنسول بازی استاندارد، با سطح کیفی بهینه، عمل‌کرد قابل قبول و سایر مشخصاتی که یک کنسول بازی بایستی دارا باشد، هستید و علاوه بر آن با توجه به بودجه مورد نظرتان تمایل به پرداخت هزینه کمتر در قیاس با خرید سایر کنسول‌های بازی هستید، خرید ایکس باکس سری اس گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. اما اگر تمایل به استفاده از امکانات بهتر، آپشن های پیشرفته‌تر و صرف هزینه بالاتر هستید، به مراتب خرید ps4 در قیاس با خرید ایکس باکس سری اس می‌تواند گزینه بهتر و کاربردی‌تری برای گیمرها باشد. در نهایت با توجه به تمامی توضیحات فوق گیمرها و کاربران به خوبی می‌دانند که چه نوع کنسول بازی می‌تواند انتظارات آنان را از اجرای بازی‌ها برآورده کند.

پس از مطالعه مقاله و جمع بندی می توانید تصمیم به خرید ایکس باکس سری با خرید ps4 بگیرید.