خبرها حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت قصد دارد با عقد قرارداد هفتاد میلیارد دلاری، مالک شرکت اکتیویژن بلیزارد Activision Blizzard شود. این در حالی است که سال قبل مایکروسافت درصدد خرید شرکت زنیمکس مدیا ZeniMax Media و زیر مجموعه‌های آن مانند بتسدا  Bethesda به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار بود. این تفاوت قیمتی میان خرید شرکت زنیمکس در برابر شرکت اکتیویژن بلیزارد، یک رقم ۱۰ برابری است. البته ناگفته نماند که شرکت مایکروسافت دلایل منطقی خود را برای خرید این شرکت و همچنین فرایند بررسی همکاری شرکت اکتیویژن با مایکروسافت عنوان کرده است. یکی از این دلایل با اهمیت را می‌توان در مجموعه بازی‌های Call of Duty همراه با بازی‌های پرطرفدار بلیزارد و همچنین ده‌ها IP گوناگون یافت که با در اختیار داشتن آن توسط مایکروسافت، درخشش و موفقیت بسیار بالایی را در بازی‌های موبایل به دست می‌آورد.

تأثیر همکاری شرکت اکتیویژن با مایکروسافت در صنعت بازی‌های دیجیتالی

تأثیر همکاری شرکت اکتیویژن با مایکروسافت در صنعت بازی های دیجیتالی
تأثیر همکاری شرکت اکتیویژن با مایکروسافت در صنعت بازی های دیجیتالی

ماجرای این همکاری آنقدرها برای طرفداران بازی‌های دیجیتالی عجیب بود که در ابتدا آن را فقط یک شایعه زودگذر می‌دانستند. اما وقتی مایکروسافت در یک گفتگوی رسمی این خبر را اعلام کرد، شک و شبهات برطرف شد. با توجه به این رویداد، مایکروسافت که تا به امروز مالک استودیوهای ایکس باکس بود، قصد دارد تعداد استودیوهای خود را از این طریق افزایش دهد. هر چند که همچنان خرید ایکس باکس سری از آمار  فروش بسیار بالایی برخوردار است اما این موضوع برای مایکروسافت کافی نیست. با توجه به آغاز همکاری شرکت اکتیویژن با مایکروسافت، باید منتظر خبرهای غیر منتظره بیشتری از سوی مایکروسافت در زمینه تولید کنسول‌های بازی باشیم.

ماجرای مایکروسافت گیمینگ

در آخرین اخبار از بررسی همکاری شرکت اکتیویژن با مایکروسافت آمده است که در حال حاضر مایکروسافت گیمینگ بخش جدیدی است که از این پس تمامی استودیوهای ایکس باکس مایکروسافت در این مجموعه فعالیت خواهند کرد. استقبال غیرمنتظره از خرید ایکس باکس سری سبب شده تا تمامی بخش‌های بازی مایکروسافت در یک مجموعه استودیویی جمع آوری شوند. ناگفته نماند که فیل اسپنسر به عنوان مدیر عامل این مجموعه انتخاب شده است. شخصی که بالغ بر سه دهه در مایکروسافت فعالیت داشته است. تأثیر حضور اسپنسر تا حدی است که مایکروسافت توانست به درجات بسیار بالایی در صنعت بازی‌های دیجیتالی برسد. از بسیاری جهات لقب پدر مایکروسافت به اسپنسر داده شده است. به طور کلی با توجه به رویدادهای اخیر می‌توان به آینده همکاری شرکت اکتیویژن با مایکروسافت بسیار خوش بین بود.

ماجرای مایکروسافت گیمینگ
ماجرای مایکروسافت گیمینگ

برای خرید ایکس باکس سری از سایت تهران پی اس روی لینک کلیک کنید.

بیانیه فیل اسپنسر به عنوان مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ

فیل اسپنسر در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که همکاری تیم مایکروسافت با تیم‌های متعدد اکتیویژن بلیزارد،  تا زمان تصویب شدن قرارداد، به طور مستقیم فعالیت کرده و پس از آن اکتیویژن بلیزارد به عنوان زیرمجموعه مایکروسافت گیمینگ به فعالیت خود ادامه می‌دهد. او با اشاره به جذابیت‌های خاص بازی‌های دیجیتالی و گسترش روزافزون فناوری در این حیطه، اضافه کرد که نه تنها نظارت کامل بر تمام استودیوهای زیرمجموعه مایکروسافت را دارد، بلکه  موانع احتمالی را نیز از میان می‌برد. با این توصیف‌ها می‌توان آینده بسیار شگفت انگیزی را پیش روی شرکت مایکروسافت انتظار داشت. از آنجایی که در سال ۲۰۲۱ شاهد اعتراض‌های کارکنان شرکت اکتیویژن بلیزارد مرتبط با اوضاع نابسامان کاری بودیم، همکاری شرکت اکتیویژن با مایکروسافت را می‌توان بهترین رویداد سال ۲۰۲۲ دانست.