با توجه به عرضه نسل پنجم از کنسول‌های بازی کمپانی قدرتمند سونی به بازار جهانی، اغلب گیمرها جهت ارتقاء دستگاه خود به جستجو درباره اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های این محصول و خرید ps5 روی آورده‌اند. اگرچه کنسول بازی ps5 تفاوت شاخصی از نظر مشخصات سخت افزاری با کنسول بازی ps4 ندارد اما گیمرها و کاربران بسیاری جذب برخی از ویژگی‌های کنسول بازی ps5 نظیر طراحی ظاهری نوین، قابلیت‌های پیشرفته، قدرت گرافیکی بالاتر، سرعت عمل در داده‌ها، تفاوت در شکل ظاهر کنترلر و مواردی از این قبیل شده‌اند. از سوی دیگر آنچه که برای گیمرهای حرفه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زمان و شروع عرضه یک نسل جدید از کنسول‌های بازی است. اینکه چه محصولاتی قرار است در بازار آینده عرضه شود! یا بازی‌های انحصاری مرتبط با آن چیست! از جمله پرسش‌هایی است که کاربران برای دریافت پاسخ آن‌ها با دغدغه‌هایی بسیاری روبرو هستند. در این خصوص با‌ توجه به عرضه نسل پنجم محصولات سونی و ارائه قیمت جهانی آن، خرید ps5 و نصب بازی ps5 با استقبال فراوانی در ایران و در سایر کشورها روبرو شده است. در نتیجه زمان تهیه کنسول بازی از جهت ارائه محصول جدیدتر و یا ارائه آپشن‌های نوین‌تر از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عبارتی می‌توان زمان عرضه کنسول بازی جدید را نشان‌دهنده چشم اندازه‌های اولیه از محصولی دانست که  برای یک نسل فراهم می‌کند.

برای خرید ps5 به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به بازار داغ فروش کنسول‌های بازی و عدم تعیین قیمت مشخص ps5، بایستی پیش از خرید ps5 یک سری از نکات را مورد توجه قرار دهیم. پیشنهاد می‌شود برای خرید کنسول بازی، شتاب‌زده و با عجله عمل نکنید. رقابت تنگاتنگ فروش محصولات سونی به گونه‌ای شده است که اغلب خریداران با نوسانات و اختلاف قیمتی بسیاری روبرو هستند. در نتیجه ما در اینجا اطلاعات کافی را درباره خرید ps5 در اختیارتان قرار می‌دهیم.

قیمت ps5
قیمت ps5

یک) بسیاری از افراد به دنبال خرید ps5 ارزان‌قیمت هستند. همیشه ارزان‌قیمت بودن کالایی دلیل بر مرغوبیت آن نیست. توصیه می‌شود که توجه خود را از قیمت محصول بردارید و توجه خود را تنها به مشخصه‌های کیفی، قابلیت‌های دستگاه، آپشن‌ها، ویژگی‌های سخت افزاری و مواردی از این قبیل متمرکز کنید. اگر چنانچه محصولی ارزان‌تر از قیمت جهانی به شما عرضه شود، قاعدتاً ایرادهای جانبی و فنی بسیاری خواهد داشت که با گذر زمان با دغدغه های آن مواجه می‌شوید.

دو) از دیگر نکات حائز اهمیت آن است که نسل پنجم کنسول بازی شرکت سونی از جمله پیشرفته‌ترین محصولاتی است که تا به امروز به بازار جهانی ارائه کرده است. در نتیجه دارای قابلیت‌های بسیار بالا، قدرت پردازش بسیار بالا، کیفیت عالی، قدرت حافظه بالاتر، مدت زمان کوتاهتر لودینگ، طراحی گرافیک بالا، تعبیه آپشن‌های کاربردی در کنترلر، سرعت عمل در پردازش و موارد این چنینی است.

سه) توجه به خرید ps5 معمولی یا ps5 دیجیتال. از دیگر نکات حائز اهمیت توجه به کنسول بازی نسل پنجم دیسک خوان و یا کنسول بازی دیجیتال است. تفاوت این دو آن است که از طریق کنسول بازی ps5 دیجیتال نمی‌توان از دیسک ‌ای بازی استفاده نمود و حتماً جهت نصب بازی ps5 بازی‌ها بایستی دانلود شوند. اما خرید ps5 معمولی این امکان را در اختیار گیمر قرار می‌دهد تا بتواند از انواع دیسک‌های بازی بهره‌مند شود. چه بسا دیسک‌های بازی ps4 نیز برای دستگاه ps5 سازگار و اجرا شدنی است.

چهار) قابل ذکر است که با‌عرضه کنسول بازی ps5، کنسول بازی ps5 pro نیز به بازار عرضه شده است. به مراتب ps5 pro قابلیت‌های بهتر دارد. اگر چنانچه در صدد استفاده از بهترین دستگاه به روز رسانی را دارید، ps5 pro را می‌توانید برگزینید.

پنج) کاربران می‌توانند با خرید ps5 از امکانات بسیار ویژه ای مانند تجربه صدای سه بعدی و پرتو صدای مهیج‌تر از نسل‌های قبلی کمپانی سونی بهره‌مند شوند.

شش) با توجه به قیمت جهانی خرید ps5 و نوسانات نرخ ارز و همچنین تحریم‌هایی که ایران با آن مواجه است، خرید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر توصیه ما به کاربران عزیز است.

بهترین زمان برای خرید ps5 چه زمانی است؟

در اوایل عرضه پلی استیشن ۵ به بازار جهانی و ورود تعداد انگشت شماری از آن به ایران،  این کنسول بازی با مبلغی حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان  فروخته و عرضه می‌شد. با توجه به گذشت زمان از عرضه اولیه، کمی قیمت‌ها پایین‌تر آمد. در حال حاضر که تعداد معقولی از کنسول بازی سری پنجم شرکت سونی به بازار ایران ورود پیدا کرده است ما با ثبات قیمتی بیشتری مواجه هستیم. به عبارتی در حال حاضر با توجه به ثبات قیمتی، خرید ps5 نسبت به قبل معقولانه‌تر و منطقی‌تر است. البته تأثیر نوسانات نرخ ارز، عدم وجود نظارت در بازار، عدم نمایندگی رسمی شرکت سونی در ایران در فروش و قیمت بالای کنسول بازی ps5 بی تاثیر نبوده است. توجه به این نکته ضروری است که پس از کنسول بازی ps5 قرار بر این است که کنسول بازی سری نسل پنجم پرو و  اسلیم به بازار عرضه شود و شاید بهتر باشد کاربرانی که قصد خرید ps5 را دارند کمی دست نگه‌دارند تا سری‌های جدید این نسل نیز وارد بازار شود.

اگر هنوز قیمت ps5 در تهران را نمی دانید، می توانید از صفحه خرید ps5 قیمت های بروز را بررسی کنید.

در نتیجه بسیار حدس قابل پیشبینی است که کمپانی سونی در سه سال آینده ورژن های دیگر این نسل را نیز ارائه دهد. بدین ترتیب گیمرهایی که تمایل به خرید ps5 دارند بایستی به این نکته آگاه باشند که نسخه اسلیم نسل پنجم، به دلیل سایز و اندازه کوچک آن، از نسخه اصلی ارزان‌تر خواهد بود. علاوه بر آن نسخه پرو نیز به دلیل  قابلیت‌ها و آپشن‌های بیشتر، از نسخه اصلی گران‌تر و قیمت بالاتری خواهد داشت. ناگفته نماند که پورت حافظه SSD در کنسول های اولیه ps5 غیرفعال است که  کمپانی سونی ضمانت کرده است که در به روز رسانی  آتی نیز  قابلیت اجرای پورت حافظه را بر روی  سیستم عامل فعال نماید. علاوه بر آن به دلیل عرضه های اولیه و همچنین جدید بودن پلی استیشن ۵، همچنان  لوازم جانبی به حد کافی از نسل پنجم کنسول های بازی شرکت سونی  قابل دسترس نبوده  و حتی تولیدکنندگان مرتبط با شرکت سونی نیز به اندازه کافی لوازم جانبی این دستگاه را تولید و فراهم نکرده‌اند. در نتیجه به دلایل گفته شده پیشنهاد می‌شود که گیمرها و کاربران برای خرید ps5 و همچنین سری های جدید این نسل اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشند.