از همان ابتدای بازار رقابتی و داغ کنسول‌های بازی، محصولات متعددی از سوی شرکت‌های مختلف، روانه بازار شد. شرکت‌هایی مانند سونی، مایکروسافت، نینتندو و سایرشرکت‌ها در پی تلاش برای تولید محصولی بهتر بوده و هر بار محصول جدیدتری را به بازار ارائه می‌دهند. هدف از تولید کنسول بازی پیشرفته‌تر همراه با قابلیت‌های بهتر علاوه بر برآورده ساختن انتظارات کاربران، رقابت میان کمپانی‌های تولید کننده نیز هست که بتوانند با خدمات بهتر از سایر رقبا پیشی بگیرند.عهده دار شدن این فضای رقابتی مستلزم تولید محصولی با کیفیت‌تر، پیشروتر و نوین‌تر است. در میان محصولات تولید شده این بار قصد داریم به توضیح مختصری درباره کینکت ایکس باکس ۳۶۰ یکی از بهترین محصولات شرکت مایکروسافت بپردازیم.شرکت مایکروسافت همواره در صدد تولید یک حسگر حرکتی با آپشن‌های ویژه بود. آنچه که از آن به عنوان کینکت نام برده می‌شود در‌واقع یک دوربین حسگر حرکتی است. اگر چنانچه علاقمند به خرید کینکت ایکس باکس ۳۶۰ هستید، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصول فوق العاده در ادامه  با ما همراه باشید .

هدف مایکروسافت از تولید کینکت ایکس باکس ۳۶۰

آنچه را که شرکت مایکروسافت در تمام سال‌ها به دنبالش بود، تولید محصولی با قابلیت‌های ویژه بود. در نتیجه  با توجه به رویکرد این کمپانی درباره ایجاد یکپارچه سازی سیستم عامل ها و پلتفرم های تحت تولید، در آخر موفق به تولید کنسول بازی کینکت ایکس باکس ۳۶۰ شد. به عبارتی مایکروسافت به دنبال آن بود که دستگاهی فرای بازی‌های ویدیویی را به نمایش بگذارد. محصولی را که مایکروسافت در نظر گرفته بود، تولید دستگاهی  با قابلیت‌های تشخیص حرکت‌های کاربر بود. اوایل مایکروسافت از این دستگاه تحت عنوان پروژه ناتال رونمایی کرد و موجب تعجب صنعتگران دنیای بازی‌های دیجیتالی شد. از جمله قابلیت‌های پروژه ناتال می‌توان به مادون قرمز، دوربین، حسگر حرکتی و  بالا بردن حس هیجانات کاربر در هنگام اجرای بازی بود.  در نهایت شرکت مایکروسافت پروژه نهایی خود را با عنوان کینکت در یک کنفرانس مطبوعاتی معرفی کرد. در سال ۲۰۱۰ کینکت  بر روی کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ به بازار عرضه شد. در حال حاضر  خرید کینکت ایکس باکس ۳۶۰ در میان کاربران به عنوان یکی از برترین و مهیج‌ترین کنسول‌های بازی شناخته شده است و طرفداران بسیاری را به قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود جذب کرده است. 

رشد غیر منتظره کینکت ایکس باکس ۳۶۰

قابل ذکر است که خرید کینکت ۳۶۰ و خرید ایکس باکس ۳۶۰ در ابتدای ورود و عرضه‌اش به دنیای بازی‌های دیجیتالی، رکورد بالاترین فروش سخت‌افزار را به خود اختصاص داد. بازار فروش کینکت در حدی بود که سایر شرکت‌ها نظیر یوبی سافت، اکتیویژن و یا شرکت الکترونیک آرتز  قراردادهای جدیدی را در خصوص حمایت از این سخت‌افزار با شرکت مایکروسافت بستند و قول همکاری دادند. عرضه کینکت سبب شد که حتی در فروش کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ نیز تاثیر فوق‌العاده چشمگیری بگذارد. بدین ترتیب به یکباره خرید کینکت ایکس باکس ۳۶۰ در بازار بازی‌های ویدیویی رونق فراوانی بگیرد و گوی سبقت را از سایر محصولات برباید.

ایکس باکس 360 همراه با کینکت

دلایل ناموفق بودن مایکروسافت

در ادامه مسیر این موفقیت و افزایش فروش مدت زمان زیادی ماندگار نماند. با توجه به کاهش نسبی قیمت برای خرید کینکت ایکس باکس ۳۶۰ به یکباره میزان فروش دستگاه افت کرد. نگاه خوش‌بینانه آنکه با همان شیب ملایم به مسیر خود ادامه داد. اما دلایل عدم موفقیت مایکروسافت چه بود!  می‌توان عدم موفقیت عرضه و خرید کینکت ایکس باکس ۳۶۰ را در چند دلیل مورد بررسی قرار داد. یکی از دلایل را می‌توان عرضه سطح بسیار پایین بازی‌های ارائه داده شده دانست. بازی‌هایی که برای استفاده با کینکت به بازار عرضه شده بود از کیفیت بسیار نامطلوبی برخوردار بود. علاوه بر آن شرکت‌هایی که وعده همکاری و  ساخت بازی‌های مناسب با قابلیت کینکت را داده بودند، به وعده‌های خود عمل نکردند. برای نمونه شرکت یوبی سافت ارائه چندین نسخه از بازی‌های انحصاری خود را برای قابلیت کینکت لغو کرد. سایر شرکت‌ها نیز مانند شرکت الکترونیک آرتز و یا شرکت اکتیویژن نتوانستند محتوای نرم افزاری و بازی‌های انحصاری مناسب با کینکت را ارائه دهند و به نوعی در ساخت محتوای نرم افزاری با قابلیت کینکت ناکام و ناموفق بودند. از دلایل دیگر عدم موفقیت شرکت مایکروسافت در این حوزه را می‌توان عدم تمایل کاربران برای خرید کینکت ایکس باکس ۳۶۰  نسبت به قبل دانست.

سرگرمی ها بهتر و جذاب تر با خانواده خود می تواند با خرید کینکت ایکس باکس 360 انجام شود.

ورود کنسول بازی کینکت ایکس باکس وان پس از کینکت ایکس باکس ۳۶۰

با توجه به متمرکز بودن مایکروسافت بر روی کینکت ایکس باکس ۳۶۰ و پشتیبانی از کینکت، اینبار محصول جدیدتری را با نام ایکس باکس وان وارد بازار کرد که به یک کینکت جدید مجهز شده بود. این کینکت جدید نه تنها فاقد مشکلات کینکت ایکس باکس ۳۶۰ بود، بلکه قابلیت تشخیص حرکات چهره، تشخیص حرکات بدن، تشخیص صدا و مانند این‌ها را نیز داشت. شرکت مایکروسافت در ابتدای عرضه کنسول بازی ایکس باکس وان آن را با یک دستگاه کینکت وارد بازار کرد. در‌واقع مایکروسافت به گونه‌ای استفاده از کینکت را بر محصولات خودش از جمله کنسول بازی ایکس باکس وان واجب و ضروری می‌دانست. بدین ترتیب توجهات از خرید کینکت ایکس باکس ۳۶۰ برداشته شد و به سمت کینکت ایکس باکس وان سوق داده شد. نکته قابل توجه آن است که  با توجه به استفاده اجباری از کینکت بر روی کنسول بازی ایکس باکس وان، صد دلار نسبت به سایر کنسول‌های بازی گران‌تر عرضه شد. استفاده اجباری از کینکت و افزایش قیمت آن سبب شد تا پلی استیشن ۴ یا همان کنسول بازی ps4 شرکت سونی فروش بسیار بالایی را در قیاس با ایکس باکس وان به خود اختصاص دهد. بدین ترتیب پلی استیشن ۴ به راحتی از ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت پیشی گرفت. پس از آن شرکت مایکروسافت اجباری بودن کینکت را کنار گذاشت به گونه‌ای که حتی ورژن های اس ایکس باکس وان نیز برای بهره مندی از کینکت ، نیازمند آداپتور جداگانه ای بودند. همانطور که گفته شد شرکت مایکروسافت در ابتدای کار، استفاده از کینکت را برای ایکس باکس وان اجباری کرد اما با توجه به گران‌تر شدن آن نسبت به سایر محصولات و عدم پشتیبانی از محصول، مایکروسافت مجبور شد تا دستگاه کینکت را به طور کامل از کنسول بازی  جدا کند. در مجموع تولید و ساخت قطعه سخت افزاری کینکت را می‌توان موفقیت آمیز دانست به دلیل آنکه اکنون مایکروسافت درصدد تولید محصولات سخت افزاری پیشرفته‌تری برآمده است. امیدواریم با توجه به توضیحات فوق، کاربران برای خرید کینکت ایکس باکس ۳۶۰ اطلاعات لازم و ضروری را درباره تاریخچه آن دریافت کرده باشند.

لازمه استفاده از حسگر حرکتی 360 ، خرید ایکس باکس 360 می باشد تا بالاترین لذت را از این دستگاه ببرید.