این روزها کنسول‌های بازی از جمله محبوب‌ترین وسایل سرگرمی شناخته شده‌اند که موجب اوقات خوش تمامی گروه‌های سنی می‌شود. با توجه به روی کار آمدن انواع کنسول‌های بازی از سوی شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی همچون مایکروسافت، اغلب گیمرها تمایل به خرید ایکس باکس ۳۶۰ و بازی‌های انحصاری متنوعی که به بازار عرضه شده است، نموده‌اند. در‌واقع استفاده از کنسول‌های بازی، پیر و جوان ندارد و همه مشتاق تمایل به انجام بازی‌های ویدیویی اعم از بازی‌های مهیج، اکشن، مسابقه‌ای و یا جنگی هستند. میزان طرفداران کنسول‌های بازی به حدی است که حتی  انواع بازی‌های مهیج ویژه کودکان نیز  تدارک دیده شده است.

دلایل خرید کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰

بازار داغ کنسول‌های بازی را در میان سایر سرگرمی‌ها نمی‌توان نادیده گرفت. طبیعتاً آنچه که باعث جذب اغلب گیمرها به کنسول بازی ایکس باکس می‌شود، قابلیت‌ها و امکانات ویژه آن است که شرکت مایکروسافت در سال‌های متمادی آپشن‌های تازه‌ای را به محصول خود افزوده است. به عبارتی از جمله رایج‌ترین کنسول‌های بازی می‌توان به کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ اشاره کرد. ایکس باکس ۳۶۰ یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت مایکروسافت است که در سال  ۲۰۰۵ به بازار عرضه شد. با رونمایی این محصول از سوی کمپانی مایکروسافت، خرید ایکس باکس ۳۶۰ به دلیل قابلیت‌های ویژه از استقبال بسیار بی‌نظیری روبرو شد. با توجه به نوسانات نرخ ارز در ایران، تحریم‌های موجود و عدم وجود نمایندگی رسمی شرکت مایکروسافت در ایران، اغلب متقاضیان برای انتخاب و خرید کنسول مناسب سردرگم هستند. پرسش بسیاری از کاربران این است که آیا در ایران خرید ایکس باکس ۳۶۰ نو امکان‌پذیر است یا خیر. برای پاسخ به پرسش این دسته از کاربران با ما همراه باشید.

خرید ایکس باکس ۳۶۰

با توجه به عرضه انواع کنسول‌های بازی از جمله کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰، بازار داغ خرید و فروش پلی استیشن نیز به ایران ورود پیدا کرده و اغلب جوانان به خرید کنسول بازی به‌خصوص خرید ایکس باکس ۳۶۰ روی آورده‌اند. امکانات و آپشن‌هایی که کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ با خود به همراه دارد، توجه اغلب گیمرها را به خود جلب نموده است. بسیاری از کاربرانی که اطلاع زیادی از دستگاه‌های ویدیویی ندارند و یا تازه به جمع گیمرها پیوستند تفاوت‌های میان خرید ایکس باکس ۳۶۰ آکبند را با ایکس باکس ۳۶۰ دست دوم نمی‌دانند. در این بخش به نکاتی اشاره می‌کنیم که کاربران بایستی پیش از خرید ایکس باکس ۳۶۰ نو به آن توجه داشته باشند.

ایکس باکس 360 اسلیم

نکات قابل توجه برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ عبارتند از؛

یک) توجه به مشخصه‌های فنی

از جمله مشخصات فنی که خریداران برای تهیه ایکس باکس ۳۶۰ بایستی به آن توجه نمایند، مقدار حافظه ذخیره سازی، حافظه رم، پردازنده گرافیکی، توان پردازشی، درایو نوری، خروجی تصویر، خروجی صدا و مواردی از این قبیل است. علاوه بر آن توجه به  درگاه اتصالات آن نظیر درگاه اتصال یو اس بی و درگاه شبکه  ضروری است.  توجه داشته باشید برای خرید ایکس باکس ۳۶۰، دستگاه بایستی دارای ۳ درگاه پورت USB باشد. گفتی است که ایکس باکس ۳۶۰ فاقد اتصالاتی نظیر بلوتوث و شبکه بی‌سیم  است.

دو) توجه به امکانات ایکس باکس ۳۶۰

از جمله امکاناتی که می‌توان برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ مهم و ضروری دانست می‌توان به درگاه کامپوزیت، درگاه کامپوننت,  درگاه Svideo و درگاه VGA اشاره کرد. علاوه بر آن حداکثر اتصال ۴ دسته نیز امکان‌پذیر است.

سه) توجه به تجهیزات جانبی

از جمله تجهیزات جانبی برای تهیه ایکس باکس ۳۶۰ می‌توان از آداپتور برق، کابل شبکه، کنترلر بی سیم، هدست برای چت ایکس باکس لایو، کابل HDMI نام برد.

چهار) امکانات اضافی قابل سفارش

کاربران می‌توانند با خرید ایکس باکس ۳۶۰ از یک سری امکانات اضافی نیز بهره‌مند شوند. از جمله این امکانات می‌توان از شارژر و باتری برای دسته بی‌سیم، کیبورد مخصوص چت، ریموت کنترل، دانگل وایرلس، فرمان بی‌سیم، کینکت و دسته اضافی نام برد.

ترفندهایی برای چگونگی تشخیص ایکس باکس ۳۶۰ نو

برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ و تشخیص ایکس باکس ۳۶۰ نو  در اینجا به شما یک سری ترفندهای لازم و ضروری را شرح می‌دهیم تا بتوانید خرید بهتر و بهینه‌تری داشته باشید.

ترفند اول) به مقدار حافظه رم و حافظه ذخیره سازی دستگاه توجه نمایید. هر چقدر مقدار حافظه دستگاه بیشتر باشد، کاربر می‌تواند بازی‌های بیشتری  را در کنسول بازی نصب و اجرا نماید.

ترفند دوم) پیش از خرید ایکس باکس ۳۶۰ از فروشنده بخواهید تا چند مدل بازی را برای شما در دستگاه امتحان کند. یا آنکه چند مدل بازی با خود به همراه ببرید و بازی‌ها را در دستگاه تست نمایید.

ترفند سوم) از جمله لوازم جانبی برای تهیه ایکس باکس ۳۶۰، کینکت یا دوربین حسگر است. پیشنهاد می‌شود در صورت بهره مندی دستگاه از کینکت حتماً کینکت را نیز تست کنید. گفتنی است که در کینکت موتوری تعبیه شده است که در صورت استفاده بسیار زیاد احتمال ضعیف بودن آن وجود دارد.

ترفند چهارم) جهت تست کنترلر یا دسته کنسول بازی پیشنهاد می‌شود که تمامی دکمه‌های آن را امتحان کرده و از صحت و سلامت کلیدها اطمینان حاصل کنید.

ترفند پنجم) از آنجایی که کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ از دیسک‌های بلوری پشتیبانی نمی‌کند، بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ در دیسک های DVD عرضه می‌شود. در نتیجه این موضوع را مد نظر نداشته باشید که دیسک‌های بلوری در این کنسول بازی قابل پخش و اجرا نیستند.

ایکس باکس 360 سوپر اسلیم

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد با بررسی نکات فوق اعم از لوازم جانبی، امکانات اضافی، متعلقات داخل جعبه، تست دستگاه و کارکرد آن، تست کنترلر و مواردی از این قبیل سبب می‌شود تا بتوانید از صحت دستگاه خریداری شده اطمینان حاصل کنید. با توجه به توضیحات فوق درباره رعایت نکات قابل توجه پیش از خرید کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ ، کاربران به خوبی می‌توانند آپشن‌ها و امکانات این کنسول بازی را مورد بررسی قرار دهند و سپس اقدام به خرید نمایند. ذکر این نکته الزامی است که به دیلیل اینکه حیلی سال است از عرضه این کنسول بازی xbox 360 می گذرد، شما نمی توانید نو این دستگاه را پیدا کنید، در نتیجه فقط می توانید رفرش یا دسته دوم این دستگاه را خریداری کنید. در این محتوا راهنمایی‌های مرتبط با خرید ایکس باکس ۳۶۰ را در اختیارتان گذاشتیم تا بتوانید خرید معقولانه‌ای را برای تشخیص کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ داشته باشید. توصیه می‌شود که برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ حتماً به سایت‌های فروش معتبر و فروشگاه‌های مجاز مراجعه نمایید.

در نتیجه برای خرید ایکس باکس 360 می توانید کلیک کنید تا قیمت های پایین را مشاهده کنید.