علاقمندان فوتبال به خوبی با روال بازی فیفا ۲۲ آشنا هستند. در‌واقع کمتر کسی است که مشتاق اجرای بازی‌های مسابقه‌ای مانند فوتبال نباشد، آن هم تیم های برتر فوتبال که شهرت جهانی دارند. از آنجایی که سونی در هر زمان در تلاش برای تولید محصول بهتر و با کیفیت‌تر بوده، این بازی انحصاری را برای هر دو نسل از محصولاتش یعنی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ روانه بازار کرده است. به مراتب با روی کار آمدن نسل نهم محصولات شرکت سونی یعنی پلی استیشن ۵، تمامی علاقمندان به خرید ps5 روی آوردند. بسیاری از علاقمندان نیز بنا بر مقدار بودجه‌ای که در نظر دارند، خرید ps4 را ترجیح دادند. خبر خوب برای علاقمندان بازی‌های فوتبالی آن است که فیفا ۲۲ برای هر دو کنسول قابل اجرا است. اما با توجه به فناوری به کار رفته در نسل جدید، یک سری تغییرات اصلاحی نیز صورت گرفته که در ادامه به تفاوت اجرای فیفا 22 روی ps5 و ps4 می‌پردازیم.

بررسی تفاوت اجرای فیفا ۲۲روی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵

بررسی تفاوت اجرای فیفا ۲۲روی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵

در یک نگاه مختصر می‌توان به خوبی تفاوت اجرای فیفا 22 روی ps5 و ps4 در وضوح کیفیت بصری، گرافیک دقیق‌تر، نوردهی طبیعی و شبیه سازی‌های واقع‌گرا را در نسخه بهتر بازی فیفا ۲۲ برای پلی استیشن ۵ تماشا کرد. در‌واقع این بازی در نسخه پیشین یعنی ps4 فضای تصنعی و انیمیشنی را به تصویر می‌کشد. اما همین تصویرسازی برای نسخه ps5 با ظرافت‌های بیشتری طراحی شده است و فضای واقعی‌تری را به مخاطب انتقال می‌دهد. در ادامه به صورت تیتر گونه به این تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم.

برخورداری از فناوری پیشرفته هایپر موشن

فناوری هایپر موشن  از جمله مهمترین تغییراتی است که در نسخه ps5 بازی فیفا اتفاق افتاده است. به عبارتی هایپر موشن تغییراتی است که برای طبیعی‌تر جلوه دادن بازی صورت می‌گیرد. برای مثال طبیعی‌تر جلوه دادن حرکات بازیکنان، تغییرات چهره مانند اشاره با چشم و ابرو و نظایر این‌ها. وجود این قابلیت سبب تاثیرگذاری ر چه بیشتر بازی بر مخاطب شده و بازی از قالب تصنعی خارج می‌شود. می‌توان هایپر موشن را بخشی از زیبایی شناسی در بازی‌های دیجیتالی دانست.

برخورداری از ریزه کاری‌ها و ظرافت‌ها در محیط بازی و حتی ظاهر بازیکنان

با توجه به قابلیت‌های بی‌نظیر کنسول ps5، جزئيات بازی از حالت‌های بازیکنان  و تماشاچی ها گرفته تا زمین بازی و استادیوم ها همه دستخوش تغییراتی شده‌اند که این تغییرات جذابیت بازی را بهتر کرده است. از دیگر تغییراتی که می‌توان برای نسخه جدید فیفا ۲۲ اشاره کرد، وضعیت نورپردازی مانند نور طبیعی روز و همچنین نور شب است. از سوی دیگر صداگذاری، عمل‌کرد بازیکنان و حتی حرکات تماشاچی ها همه اصلاح شده اند. سر و صدای تماشاچی‌ها برای بالا بردن هیجان بازی را نباید نادیده گرفت.

برخورداری از ریزه کاری‌ها و ظرافت‌ها در محیط بازی و حتی ظاهر بازیکنان

گیم پلی بازی

گیم پلی فیفا ۲۲ هم دچار تغییرات بهتری شده است. این تغییرات را می‌توان در چالش‌ها و برنامه‌های رقابتی بیشتر در بازی خلاصه کرد. یکی از بخش‌های قابل توجه گیم پلی، بخش Career Mode است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند در سطح‌های گوناگون رقابت کرده و به راحتی این بخش را مدیریت کنند.