برای بسیاری از مشتریانی که قصد خرید ps5 را دارند، اغلب در نوع انتخاب ریجن کنسول دچار سردرگمی می‌شوند. در بسیاری از موارد هم دیده شده که مشتری انقدر برای خرید یک ریجن مشخص تردید داشته که به طور کل از خرید کنسول منصرف شده. درک تفاوت ریجن‌های ps5 آنقدرها هم پیچیده نیست.  از همین حالا خیالتان را راحتی کنیم که تفاوت کیفیتی و یا سخت افزاری در بین ریجن‌های مختلف وجود ندارد. اما از آنجایی که هر ریجن کنسول، مختص به یک ناحیه خاص از نقشه جغرافیا می‌شود، به همین خاطر احتمال آنکه بین محصولات تفاوت قیمتی وجود داشته باشد، امکان‌پذیر است.

فرق ریجن‌های مختلف برای خرید پلی استیشن در چیست؟

زمانی که برای خرید کنسول بازی به فروشگاه می روید، فروشنده راهنمایی های بسیاری درباره تفاوت ریجن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. قبل از هرچیز اشاره به این نکته ضروری است که تمامی کنسول‌ها در کشور چین تولید می‌شوند. در نتیجه چین به عنوان کشور تولید کننده، کنسول‌ها را با ریجن‌های مختلفی به کشورهای مختلف عرضه می‌کند. برای نمونه ریجن کنسول‌های فرستاده شده به کشور ژاپن قاعدتاً با ریجن کنسول‌های ارسال شده به آمریکا متفاوت است. اما توجه داشته باشید و مجدد تکرار می‌کنیم که تفاوت ریجن‌ها هیچ ارتباطی با کیفیت سخت افزاری کنسول‌ها نداشته و تمامی کنسول‌های ps5 از یک سخت‌افزار یکسان بهره‌مند هستند.در نتیجه تا اینجای کار درک نسبتاً قابل قبولی برای تفاوت ریجن‌های ps5  به دست آوردیم. در ادامه شما را با ریجن‌های مختلف آشنا می‌کنیم.

ریجن های مختلف پلی استیشن ۵
ریجن های مختلف پلی استیشن ۵

ریجن‌های مختلف پلی استیشن ۵

قبل از هر چیز به این نکته اشاره کنیم که ریجن در زبان انگلیسی یعنی ناحیه. در مجموع نقشه جغرافیا دارای ۶ ریجن و یا ناحیه است. اما برای تولید و عرضه پلی استیشن تنها ۴ ریجن مد نظر است. در نتیجه برای شناسایی کنسول‌ها از کد ریجن استفاده می‌شود. در‌واقع ریجن‌های نشان دهنده آن است که دستگاه‌ها در کدام مناطق عرضه شده‌اند. تفاوت ریجن‌های ps5 شامل مناطق آمریکا با ریجن ۱، اروپا با ریجن ۲، آسیا با ریجن ۳ و استرالیا با ریجن ۴ می‌باشد. حالا شاید پرسش تان این باشد که هدف سونی از ایجاد کدهای مختلف برای کنسول‌های خانگی اش چیست؟ در ادامه بحث با ما همراه باشید تا پاسخ شما را بدهیم.

برای خرید انواع پلی استیشن 5 روی لیک خرید ps5 کلیک نمایید.

هدف سونی از ایجاد کدهای ریجن برای پلی استیشن

هدف سونی از ایجاد کدهای ریجن برای پلی استیشن
هدف سونی از ایجاد کدهای ریجن برای پلی استیشن

تنها دلیل اصلی سونی برای کد گذاری و ایجاد تفاوت ریجن‌های ps5 ، کنترل میزان فروش و همچنین ردیابی عرضه ps5 در مناسق مختلف است. تمامی کنسول‌های بازی کمپانی سونی دارای یک کد به‌خصوص هستند. این کد به صورت CFI-10XX درج می‌شود. در دو رقم آخر که به صورت دو ایکس نشان داده شده است، کد اصلی زده می‌شود. برای مثال  اگر دو رقم آخر دو صفر بود، یعنی محصول در ژاپن عرضه شده است. اگر چنانچه دو رقم آخر ۰۲ بود، بدین معناست که محصول در منطقه اقیانوسیه مانند نیوزلند و استرالیا منتشر شده است. به همین ترتیب ۰۸ برای آسیای مرکزی، هندوستان، روسیه و اوکراین. کد ۱۴ برای آمریکای لاتین، مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی است. کد 00 برای ژاپن است. کد ۱۵ برای آمریکای شمالی مانند کانادا و ایالات متحده. کد ۱۶ برای اروپا، خاورمیانه و آفریقا است. و در نهایت کد ۱۸ برای کره جنوبی می‌باشد.