پیش از آنکه به توضیح راهنمایی‌های کاربردی برای خرید PS4 بپردازیم، بایستی بگوییم که کنسول بازی PS4 در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول ها در سطح جهان و به‌خصوص در ایران می‌باشد. این کنسول بازی به دلیل ویژگی‌های ممتازی که با خود به همراه دارد، مورد توجه اغلب گیمرهای حرفه‌ای قرار گرفته است. اگر چه چندین سال از اولین تولید و عرضه پلی استیشن ۴ گذشته و به مراتب کنسول بازی PS5 جایگزین آن شده است. اما همین گذشت زمان موجب افت قیمتی این کنسول قدرتمند شده است. در نتیجه با توجه به امکاناتی که این کنسول در اختیار کاربر قرار می‌دهد، می‌توان خرید PS4 را در قیاس با سایر کنسول‌های بازی بسیار بهینه و مقرون به صرفه دانست. کاربران می‌توانند با خرید PS4 نو از فروشگاه های معتبر از اصالت کالا، ضمانت کیفیت و خدمات پس از فروش آن بهره‌مند شوند. تیم مجرب سایت معتبر Tehran PS، مرجع گیمرهای حرفه‌ای، این بستر را برای مشتریان فراهم کرده است تا بتوانند از خدماتی نظیر گارانتی تعویض، نصب بازی PS4 و اطمینان از ضمانت کیفیت کالا بهره‌مند شوند.

انواع کنسول بازی PS4

نسل چهارم کنسول‌های بازی شرکت سونی دارای انواع گوناگونی است. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید PS4 از انواع آن و مشخصه‌های فنی و سخت افزاری انواع مختلف این دستگاه بازی مطلع شده و سپس برای خرید اقدام نمایید.

انواع کنسول PS4 عبارتند از؛

کنسول بازی PS4 معمولی

ps4 فت

سری اول پلی استیشن ۴ برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ وارد صنعت بازی‌های دیجیتال شد. از آنجایی که هر دستگاهی دارای ویژگی‌های مثبت و منفی بیشماری است، یکی از ویژگی‌های منفی این دستگاه سر و صدای  اضافی فن دستگاه بود که باعث ایجاد ناراحتی در کاربران می‌شد. علاوه بر آن آنتن وای فای این کنسول آنچنان قدرتمند  نیست.  اما از جمله ویژگی‌های مثبت و قابل توجه برای خرید PS4 آن است که قابلیت‌های گرافیکی و پردازشگر آن در قیاس با کنسول بازی PS3 بسیار قوی‌تر است. قابل ذکر است که هیچ گونه خروجی کامپوزیت روی دستگاه PS4 قرار نگرفته و بدین ترتیب امکان اتصال دستگاه از طریق کابل HDMI به تلویزیون HD مقدور نمی‌باشد.

کنسول بازی PS4 پرو

PS4 پرو

از دیگر انواع PS4 می‌توان به مدل پرو اشاره کرد. با توجه به آنکه تنها چهار سال از تولید و عرضه این محصول گذشته اما بهترین گزینه برای خرید PS4 محسوب می‌شود. مدل پرو در دو نوع ظرفیت یک ترابایت و همچنین ظرفیت دو ترابایت در بازار عرضه شده است. با توجه به بهره‌مندی از سخت‌افزار قوی در این دستگاه، اجرا و نمایش بازی‌ها در این کنسول بازی از کیفیت بسیار قابل توجهی برخوردار است.

کنسول بازی PS4 اسلیم

PS4 اسلیم

با توجه به معرفی و آشنایی کاربران با انواع مدل‌های گوناگون پلی استیشن ۴، خرید PS4 راحت‌تر و ساده‌تر می‌شود. از دیگر انواع پلی استیشن ۴، نوع اسلیم آن است که به جهت ظرافت و کارایی آن، مورد توجه اغلب گیمرهای حرفه‌ای و حتی کاربرانی که با تازگی وارد این عرضه شده‌اند، قرار گرفته است. پلی استیشن ۴ مدل اسلیم زمانی از سوی شرکت سونی به بازار عرضه شد که کاربران انتقادهای بسیاری را به پلی استیشن ۴ معمولی وارد آوردند. همانطور که از نام این محصول پیداست، شکل و فرم این دستگاه باریک‌تر بوده و علاوه بر آن مصرف برق این دستگاه در قیاس با مدل معمولی، تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. بایستی خاطرنشان کنیم که زمان خرید PS4 به این نکته توجه داشته باشید که مدل اسلیم با مدل پلی استیشن معمولی از نظر سخت افزاری و یا مشخصات فنی  دچار تغییرات زیادی  نشده است و تنها اشکالات پلی استیشن ۴ معمولی را شامل نمی‌شود. ناگفته نماند که سرعت دانلود و آپلود فایل‌ها در کنسول بازی PS4 اسلیم افزایش یافته است. اما از جمله نقاط منفی این دستگاه  آن است که از نظر کیفیت صدا و تصویر در قیاس با سایر مدل‌ها پایین‌تر است.

نکات قابل توجه برای خرید PS4

نکته اول) قابل ذکر است که کنسول بازی PS4 فاقد توانایی اجرا و پخش بازی‌های کپی خور است و حتماً بایستی برای اجرا بازی، از بازی‌های اورجینال و اصل بهره ببرید.

نکته دوم) از جمله ویژگی‌های این کنسول بازی و خرید PS4 آن است که این دستگاه قابلیت پشتیبانی از تمامی ریجن‌ها را دارد و بدین ترتیب دغدغه ای در این مورد نخواهید داشت.

نکته سوم) زمان خرید PS4، به خوبی ظاهر دستگاه را بررسی کرده و از سلامت دستگاه و بسته بندی آن مطمئن شوید.

نکته چهارم) پیشنهاد می‌شود که اطلاعات لازم را از طریق سایت‌های معتبر دریافت کرده و برای خرید به صورت حضوری مراجعه کنید تا بتوانید پیش از خرید PS4، دستگاه را تست کرده و از سلامت بخش‌های مختلف دستگاه و همچنین لوازم جانبی آن مانند کابل‌ها، کنترلر و مواردی از این نظر اطمینان حاصل کنید.

نصب بازی و خرید PS4

همانطور که به آن اشاره شد، نسل چهارم کنسول های بازی شرکت سونی، قادر به اجرا و پخش بازی‌های کپی شده نمی‌باشد. در نتیجه بایستی از بازی‌های اورجینال استفاده نمایید. جهت خرید و دانلود بازی‌ها می‌توانید از طریق شبکه PSN اقدام کنید. قابل ذکر است که هر بازی قیمت مختص به خود را دارد که جهت نصب بایستی هزینه بازی را پرداخت کنید. برای آنکه کمتر دچار بروز مشکل شوید، جهت خرید PS4 و همچنین نصب بازی PS4 می‌توانید با تیم مجرب سایت Tehran PS تماس حاصل کرده تا از این طریق به انواع بازی‌های اورجینال با قیمت های بسیار پایین دسترسی داشته باشید.

هارد کنسول بازی PS4

حتماً در هنگام خرید PS4 به ظرفیت هارد دستگاه نوجه داشته باشید. همانطور که گفته شد، پلی استیشن ۴ با دو ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت و یک ترابایتی در بازار عرضه شده است. با توجه به افزایش حجم بازی‌های مدرن، بایستی نوع نیاز مصرفی و خواسته خود را از تهیه دستگاه تعیین نمایید که به چه مقدار ظرفیت احتیاج دارید. بدین ترتیب می‌توانید خرید بهتر و به صرفه‌تری داشته باشید.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحاتی که گفته شد، در مجموع خرید PS4 از جنبه‌های بسیاری، یک امتیاز به حساب می آید. اول آنکه ویژگی‌ها و امکاناتی که این دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌دهد، در قیاس با نسل قبلی خود بسیار قوی‌تر و بهینه‌تر است. دوم آنکه با توجه به گذشت زمان از اولین تولید و عرضه این محصول و افت قیمتی که با خود به همراه داشته است، می‌توان با صرف هزینه‌ای معقول از یک دستگاه با کیفیت برخوردار شد.