نسخه پنجم پلی استیشن به تازگی از سوی شرکت سونی روانه بازار شده است. از آنجایی که تغییراتی در کنسول بازی PS5 در قیاس با کنسول بازی PS4 ایجاد شده است، بایستی اطلاعات کافی را درباره چگونگی نصب بازی PS5 داشته باشید. بسیاری از کاربران پس از خرید PS5 جهت نصب و دانلود بازی‌ها دچار سردرگمی‌های بسیاری می‌شوند. ما در اینجا راهنمایی‌های ضروری را در خصوص نصب انواع بازی مرتبط با نسخه پنجم پلی استیشن سونی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. برای نصب بازی‌ها بایستی بتوانید به حساب کاربری خود ورود پیدا کرده و سپس نصب و دانلود بازی‌های آن را اجرایی نمایید. کمپانی بزرگ سونی برای ورود پیدا کردن به حساب کاربری، دو راهکار را در اختیار گیمرها قرار داده است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. علاوه بر آن با ما همراه باشید تا شما را با چگونگی نحوه نصب و دانلود بازی‌ها آشنا نماییم.

چگونگی ورود به حساب کاربری

نحوه ورود به حساب کاربری و نصب انواع بازی‌های گوناگون مستلزم انجام دادن مراحلی است که به شرح آن می‌پردازیم. پس از خرید نسخه پنجم پلی استیشن و روشن نمودن آن، بایستی زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و حساب کاربری خود را فعال نمایید. قابل ذکر است که برای نصب بازی PS5، فعال کردن حساب کاربری الزامی است. همانطور که گفته شد، کمپانی سونی برای فعال نمودن حساب کاربری دو راهکار را در اختیار کاربران قرار داده است. اولین شیوه از طریق ثبت ایمیل و درج پسورد بوده و دومین شیوه نیز از طریق درج QR-Code است. برای ورود به حساب کاربری، مستلزم طی کردن پروسه‌ای است که بایستی کاربر انجام دهد. بدین ترتیب که کاربر بایستی از طریق گوگل پلی و یا اپ استور، موفق به دانلود اپلیکیشن PS App شود. اپلیکیشن PS App مختص به کنسول بازی PS5 است که بایستی روی گوشی موبایل خود نصب کنید. پس از آن می‌توانید با درج ایمیل و پسورد خود، برای وارد شدن به حساب کاربریتان وارد مرحله بعد شوید. پس از انجام مراحل گفته شده، روی گزینه ستینگ یا همان علامت چرخ دنده کلیک کرده و گزینه Sign In on PS5 را انتخاب می‌کنید. بدین ترتیب دوربین تلفن همراه شما نیز فعال می‌شود. تا اینجای کار نسبتاً مراحل ساده بود. پس از آن کنترلر یا دسته دوال سنس دستگاه را برداشته و بر روی گزینه Get Started کلیک می‌کنید. با انتخاب این دو گزینه دو شیوه برای ورود به حساب کاربریتان پیش روی شما قرار می‌گیرد. یکی آنکه می‌توانید با استفاده از موبایل QR-Code که بر روی صفحه تلویزیون نمایش داده می‌شود را اسکن کنید و یا آنکه کد پنج رقمی تعیین شده را وارد کرده و حساب کاربری خود را فعال نمایید.

به نظر مراحل فعال کردن حساب کاربری تا اندازه‌ای ساده بود اما اگر چنانچه از عهده آن بر نیامدید، می‌توانید برای خرید PS5 و همچنین نصب بازی PS5 به سایت معتبر تهران پی اس، مرجع گیمرهای حرفه‌ای مراجعه کرده و از خدمات نصب انواع بازی‌ها با قیمتی بسیار مقرون به صرفه و بهینه بهره‌مند شوید.

مراحل نحوه نصب بازی PS5 عبارتند از؛

نصب بازی PS5 دارای مراحل ساده‌ای است که می‌توان به راحتی انواع بازی‌های مورد نظر را دانلود و اجرا نمود.

مرحله اول– وارد حساب کاربری خود شوید.

مرحله دوم کلیک بر روی گزینه Game Home

مرحله سوم– ورود به بخش Game Library

مرحله چهارم– کلیک بر روی گزینه purchased game و دانلود بازی دلخواه

مرحله پنجم– بازی انتخابی به صورت خودکار نصب می‌شود.

بخش‌های مختلف  Game Library  عبارتند از؛

Installed – با انتخاب این گزینه می‌توانید به نصب بازی‌PS5 که بر روی کنسول بازی کاربر نصب و اجرا شده است، دسترسی داشته باشید.

Your Collection- انتخاب این گزینه ، لیست بازی‌های اجرا شده و یا خریداری شده را نشان می دهد.

PlayStation Now-  اگر چنانچه اشتراک این سرویس را دارا باشید،  دسترسی به انواع بازی‌های کنسول PS5 برایتان امکان‌پذیر می شود.

PlayStation Plus- با انتخاب این گزینه قادر خواهید بود که به تازه ترین بازی‌های ماهانه PlayStation Plus دسترسی داشته باشید و حتی بازی‌ها را به لیست بازی‌های انتخابی خود اضافه نمایید.

چگونگی ارتقاء بازی_های PS4 به PS5

چگونگی ارتقاء بازی‌های PS4 به PS5

شرکت سونی با رونمایی و عرضه کنسول بازی PS5 تصمیم به امکان سازی ارتقاء برخی از بهترین بازی‌های PS4 به ورژن کنسول PS5 نمود.  بدین ترتیب جهت به روز رسانی و ارتقاء پلی استیشن ۵ بایستی بازی مورد نظر را در لیست Game Library  انتخاب نمایید.  پس از آن با کلیک بر روی گزینه دانلود، بازی به صورت خودکار نصب و دانلود می‌شود. اگر چنانچه مراحل نصب بازی PS5 و یا به روز رسانی کردن بازی‌های PS4 برایتان مقدور نیست، می‌توانید با تیم مجرب سایت تهران پی اس، تماس حاصل کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

همچنین سایت معتبر تهران پی اس، خدماتی نظیر نصب بازی PS5 را با قیمتی بسیار پایین و مقرون به صرفه به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

نحوه دانلود و نصب بازی PS5

جهت دانلود انواع بازی‌های دلخواه می‌توانید با مراجعه به بخش گیم لایبرری یا کتابخانه بازی بروید و بازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. با انتخاب بازی مورد نظر و کلیک بر روی آن، نصب بازی PS5 انجام می شود. گفتنی است که نسخه بازی مرتبط با کنسول PS5 می باشد. با کلیک بر روی گزینه دانلود، نصب بازی اجرا شده و می‌توانید به بازی دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن جهت رویت بازی‌های اجرا و یا خریداری شده، می‌توانید با استفاده از کنترلر و فشردن دکمه پلی استیشن  و انتخاب گزینه دانلود- آپلود به لیست بازی‌های اجرا شده دسترسی داشته باشید. در صورت انصراف از دانلود بازی انتخاب شده، می‌توانید با انتخاب بازی مورد نظر و فشردن دکمه آپشن که روی کنترلر تعبیه شده است، بازی را حذف نمایید.

نصب بازی PS5 بر روی هارد اکسترنال

چنانچه مایل به نصب بازی PS5 بر روی هارد اکسترنال هستید، به دلیل محدودیت‌های موجود در پهنای باند هارد دیسک ها، قادر به نصب بازی نخواهید بود. اما می‌توان با نصب بازی PS4 بر روی هارد اکسترنال، از طریق پلی استیشن ۵ بازی‌ها را اجرا نمایید. قابل ذکر است که برای عملی نمودن این شیوه تنها حافظه های M.2 قابل تأیید شرکت سونی است.