تصمیم به خرید ps4 از توپخانه، از جمله اولین انتخاب‌هایی است که به فکر فرد می‌رسد. با توجه به اوضاع نامساعد بازار ارز در ایران، نوسانات موجود نرخ دلار، تحریم‌ها و مواردی از این قبیل، اغلب افراد بر این تصورند که اگر چنانچه کنسول بازی خود را از توپخانه تهیه کنند، از نظر قیمت یا کیفیت به نفعشان است. اما آنچه را که بیش از قیمت بایستی به آن توجه نمود، مشخصه‌های فنی و سخت افزاری دستگاه است. از سوی دیگر تمامی کنسول‌های بازی از جمله کنسول بازی PS4 دارای یک قیمت مشخص جهانی است. علاوه بر آن وجود محصولات دست دوم از سوی دلالان و واسطه گران بیشمار بوده و بایستی به وجه تمایز میان کنسول‌های آکبند و دست دوم نیز پی برد. در نتیجه خرید PS4 از توپخانه به صورت حضوری نه تنها انتخاب نادرستی است، بلکه هیچ نوع ضمانت پس از فروشی جهت خرید محصول وجود ندارد.

درباره کنسول بازی PS4

کنسول‌های بازی برای نمایش و اجرای انواع بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کنسول ها، محصول تولید شده شرکت‌های مطرح دنیا نظیر کمپانی سونی، شرکت مایکروسافت، شرکت نینتندو و سایر شرکت ‌ای جهانی است. کنسول بازی PS4 به عنوان نسل چهارم محصولات شرکت سونی شناخته شده است. ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که این کنسول بازی با خود به همراه دارد، سبب شده است که که اغلب گیمرها خرید PS4 را در قیاس با سایر کنسول‌های بازی در اولویت انتخاب خود  قرار دهند. محصولات شرکت سونی در گذر زمان دچار تحولات نرم افزاری و سخت افزاری متعددی شده است که در میان تمامی تولیدات آن، کنسول بازیPS4 بسیار خوش درخشید. گفتنی است که این محصول به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات در جهان شناخته شده است. در ایران نیز کنسول بازی نسل چهارم شرکت سونی در میان گیمرهای ایرانی بسیار محبوب می‌باشد. از آنجایی که هیچ نوع نمایندگی سونی در خصوص تولید کنسول‌های بازی در ایران وجود ندارد، اغلب گیمرها بدون هیچگونه اطلاعات و شناختی از این محصول، خرید ps4 از هر فروشگاهی در توپخانه را  بهترین گزینه می‌دانند.اما باید این نکته را بدانند که هر فروشگاهی مناسب خرید ps4 از توپخونه نمی باشد.

برای خرید کنسول بازی PS4 به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از هرگونه تصمیمی در ابتدای کار، خرید ps4 از توپخانه از هر فروشگاهی که می بینید را به تعویق بیندازید تا شما را با مشخصه‌های فنی و نکات قابل توجه برای خرید نسل چهارم کمپانی سونی آشنا نماییم.

یک) اولین نکته‌ای که بایستی به آن توجه کنید، آن است که کنسول بازی PS4 قابلیت اجرای بازی‌های کپی شده را ندارد و حتماً بایستی برای اجرای بازی‌ها از بازی‌های اورجینال بهره‌مند شوید. اگر چنانچه دغدغه نصب بازی‌های اورجینال را دارید، نگران نباشید. به دلیل آنکه تهران پی اس خدماتی نظیر نصب انواع بازی‌های PS4 را برایتان امکان‌پذیر کرده و در اختیارتان قرار می‌دهد.

دو) توصیه می‌شود که در هنگام خرید علاوه بر اطلاع از مشخصه‌های فنی و سخت افزاری آن، سلامت فیزیکی دستگاه را نیز به خوبی بررسی نمایید.

سه) به محتویات داخل جعبه کنسول بازی توجه کنید. محتویات داخل جعبه کنسول شامل یک عدد کابل برق،  یک عدد کابل HDMI، یک عدد کنترلر یا دسته بازی، یک عدد کابل میکرو USB جهت شارژ کنترلر، یک عدد هدست منو و همچنین دستگاه کنسول است.

محتویات داخل جعبه کنسول ps4

انواع مدل‌های پلی استیشن ۴

کنسول بازی PS4 انواع گوناگونی دارد که می‌توان بر حسب نوع سلیقه از انواع آن بهره‌مند شد. در ادامه به توضیح انواع مدل های پلی استیشن ۴ می‌پردازیم.

پلی استیشن PS4 معمولی

کنسول بازی PS4 معمولی در سال ۲۰۱۳ از سوی شرکت سونی رونمایی و معرفی شد. پلی استیشن ۴ در قیاس با پلی استیشن ۳ از قابلیت‌های ویژه و همچنین پردازشگر گرافیکی قوی‌تری بهره‌مند است. از جمله معایب این پلی استیشن می‌توان به صدای زیاد فن و ضعیف بودن آنتن وای فای آن اشاره کرد. اما به مراتب نقاط قوت بسیاری را نسبت به نسل سوم محصولات سونی دارا می باشد. همانطور که گفته شد قیمت جهانی این پلی استیشن در بازار بین‌المللی تثبیت شده و پیشنهاد می‌شود که تنها به دلیل قیمت پایین‌تر دستگاه، در صدد خرید PS4 از توپخانه از فروشگاه های نامعتبر برنیاید.

قبل از هر گونه خرید ps4 از توپخونه توصیه می‌شود که حتماً با تیم تخصصی تهران پی اس، مرجع گیمرهای حرفه‌ای مشاوره نموده و اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت نمایید.

پلی استیشن PS4 اسلیم

با توجه به سر و صدای زیاد فن کنسول PS4 معمولی، اینبار شرکت سونی دست به تولید کنسول بازی PS4 اسلیم زد. کنسول بازی اسلیم به مراتب ظریف‌تر و باریک‌تر از PS4 معمولی است. علاوه بر آن از جمله ویژگی‌های بارز این کنسول می‌توان به مصرف کم برق آن اشاره کرد. قابل ذکر است که از نظر سخت افزاری و مشخصه‌های فنی کاملاً شبیه به کنسول بازی معمولی است و تفاوت چندانی ندارد.  از آنجایی که پیش از خرید بایستی دستگاه را امتحان کرده و آن را مورد آزمون قرار دهید، توصیه می‌شود که از خرید PS4 از توپخانه به صورت حضوری صرف نظر نموده و اطلاعات مورد نیاز درباره تمامی انواع کنسول های بازی را از تهران پی اس دریافت نمایید. خرید و مشاوره از تیم تخصصی تهران پی اس این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید از یک کنسول با کیفیت و با قیمتی بسیار مقرون به صرفه بهره‌مند شوید. علاوه بر آن تهران پی اس خدماتی نظیر نصب بازی PS4 و همچنین مشاوره رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

پلی استیشن PS4 پرو

از دیگر انواع کنسول بازی PS4 می‌توان به مدل پرو اشاره کرد.  این نوع از کنسول بازی در دو ظرفیت یکی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت و دیگری با ظرفیت یک ترابایت ارائه و در بازار عرضه شد. قابل ذکر است که به دلیل برخورداری از سخت‌افزار قوی، اجرای بهتری را از بازی‌ها ی بزرگ‌تر و سنگین‌تر را دارا می‌باشد.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحات فوق توصیه می‌شود که از خرید ps4 از توپخونه در فروشگاه های نامعتبر منصرف شده و در عوض برای خرید یک دستگاه با کیفیت با تمام متعلقات آن، به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید. علاوه بر آن به تمامی خریداران توصیه می‌شود که جهت خرید هر گونه محصولی بایستی از ضمانت پس از فروش و خدمات مرتبط با آن اطمینان حاصل کنید. فروشگاه معتبر تهران پی اس این امکان را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید نه تنها از مشاوره با تیم تخصصی مرتبط با فروش و خدمات کنسول‌های بازی بهره‌مند شوید، بلکه محصولات باکیفیت و با قیمتی بسیار مقرون به صرفه را خریداری نمایید.