قیمت خرید ایکس باکس ۳۶۰ و یا هر کنسول بازی دیگر، بستگی به پارامترهایی نظیر نوسانات قیمت ارز در داخل ایران، سطح تورم و تحریم های موجود دارد. قابل ذکر است که قیمت جهانی تعیین شده کنسول بازی ایکس باکس، ۳۰۰ دلار اعلام شده است. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت تهران پی اس، مرجع گیمرهای حرفه‌ای نه تنها از انواع محصولات دیدن کنند، بلکه مشخصات سخت افزاری، فنی و قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و اطلاعات لازم را برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ ، از مشاورین این حوزه دریافت نمایند. علاوه بر آن انجام سایر خدماتی مانند نصب انواع بازی نیز در تهران پی اس پذیرفته می‌شود.

راهنمای خرید ایکس باکس ۳۶۰ نو

با توجه به رقابت تنگاتنگ میان انواع مختلف کنسول های بازی در صنعت بازی‌ها، ما با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصری در هر یک از دستگاه‌ها مواجهیم که نشان‌دهنده رشد و پیشرفت تدریجی این صنعت است. کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰، محصول شرکت مایکروسافت نیز جزء یکی از محبوب‌ترین و پرفروش ترین محصولاتی محسوب می‌شود که در میان گیمرها و جوانان شناخته شده است. برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ و یا هر کنسول دیگری بایستی به یک سری پارامترهایی نظیر سطح کیفیت کارت گرافیک، تنوع بازی‌ها، نصب بازی‌ها و موارد این چنینی توجه نمایید. در این مقاله ما به چگونگی تشخیص کنسول بازی ایکس باکس نو از کنسول دست دوم می‌پردازیم و راهنمایی‌های خرید را در اختیارتان قرار می دهیم. در ادامه با ما  همراه شوید.

کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰

کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ به عنوان یکی از محصولات برتر شرکت مایکروسافت و از سری کنسول های نسل هفتمی شناخته شده است.  ورود  این کنسول به بازار جهانی در سال ۲۰۰۵ میلادی بود. قابل ذکر است که تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ بازی برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰، طراحی و ارائه شده است.آنچه که بیشتر مخاطبان را به خرید ایکس باکس ۳۶۰ تشویق نموده است، قابلیت اجرای انواع بازی‌های گوناگون در این کنسول است. از دیگر ویژگی‌های کنسول ایکس باکس ۳۶۰ آن است که به راحتی به سیستم‌های ویندوز متصل شده و به همین دلیل قابلیت پخش و اجرای موسیقی، عکس و یا فیلم‌هایی که در کامپیوترتان ذخیره شده است را دارد.

ایکس باکس 360 باندل هیلو
ایکس باکس 360 باندل هیلو

انواع گوناگون مدل‌های ایکس باکس

ایکس باکس سری های متعددی را به بازار عرضه نموده است که می‌توان به ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان اشاره کرد. قابل ذکر است که در هنگام خرید ایکس باکس ۳۶۰ بایستی به قابلیت‌های آن نظیر اتصال به وایرلس یا اینترنت، ایجاد نویز کمتر در حین اجرای بازی و گنجایش ذخیره هارد دیسک و سایر مشخصه های سخت افزاری آن توجه نمایید.

ویژگی شاخص کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰

آنچه که کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند، قابلیت حسگر حرکتی یا کینکت است. قابلیت حسگر حرکتی در سال ۲۰۱۰ در صنعت بازی رونمایی شد. کینکت یک دستگاه هوشمندی است که قدرت شناخت حرکت و صداها را داراست. امکان ویژه‌ای که این دستگاه برای گیمر فراهم می‌کند، آن است که بتوان بدون استفاده از کنترلر و یا فشار هر گونه کلیدی، دستگاه را روشن نمود و به بازی پرداخت. با خرید کینکت ایکس باکس 360 هیجان را به خانه خود ببرید.

کینکت ایکس باکس 360

نکات قابل توجه برای خرید ایکس باکس ۳۶۰

امکاناتی که بایستی در هنگام خرید ایکس باکس ۳۶۰ به آن توجه نمایید به شرح زیر است؛

ظرفیت هارد دیسک پرتابل

کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ مجهز به هارد دیسک 4 گیگابایت است. این هارد دیسک قابلیت ذخیره سازی انواع بازی ها، موسیقی و دموی بازی را دارا می‌باشد.

ظرفیت کارت حافظه

ظرفیت کارت حافظه کنسول از دیگر موارد حائز اهمیتی است که بایستی برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ به آن توجه شود.  کارت حافظه کنسول ایکس باکس ۳۶۰ ظرفیت ۶۴ مگابایتی را دارا است. کارت حافظه این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند انواع بازی‌ها را در دستگاه ذخیره نماید. علاوه بر آن از طریق کارت حافظه، کاربر می‌تواند به راحتی پروفایل خود را از دستگاهی به دستگاه دیگر انتقال دهد. بدین ترتیب با استفاده از این شیوه بدون هیچ مشکلی امکان ادامه بازی در کنسول دیگر فراهم می‌شود. گفتنی است که  کارت حافظه‌های جدیدتر با قابلیت و امکانات بیشتر و با ظرفیت ۲۵۶ مگابایت نیز در بازار عرضه می‌شود.

برخورداری از کارت شبکه بی‌سیم

وجود کارت شبکه بیسیم امکان ارتباط دستگاه را با انواع شبکه‌های بی سیم فراهم می کند. به عبارتی کارت پبکه بیسیم قابلیت پشتیبانی از انواع مختلف فرمت ها را دارا می باشد. گفتنی است که کارت شبکه به صورت مجزا عرضه و به فروش می رسد.

هدفون کنسول بازی

هدفون یا گوشی این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند در حین بازی با دیگر دوستان خود صحبت کرده و ارتباط برقرار کند.

پردازنده  مرکزی کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰

از جمله مشخصه های فنی کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰، پردازنده مرکزی آن است. این پردازنده با استفاده از فناوری ۹۰ نانومتری ارائه شده است و از ۱۶۵ میلیون ترانزیستور بهره می گیرد. گفتنی است که سه هسته در پردازنده کنسول ،به صورت موازی وجود دارد که با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز فعال هستند.

واحد پردازش گرافیکی کنسول بازی

از دیگر موارد قابل توجه برای خرید ایکس باکس ۳۶۰، واحد پردازش گرافیکی کنسول است که در فرکانس ۵۰۰ مگاهرتز فعال است و با بهره گیری از فناوری ۹۰ نانومتری ارائه داده می شود.

جمع‌بندی

از آنجایی که نوسانات نرخ دلار، تحریم‌های موجود و بازار فروش در ایران، تعیین کننده قیمت کنسول‌های بازی است، متاسفانه برخی از واسطه گران و دلالان از این فرصت استفاده کرده و  قیمت‌ها را بیش از نرخ واقعی آن به خریداران اعلام می‌کنند. همانطور که در این محتوا توضیح داده شد، با شناخت یک سری از پارامترهای ضروری و مشخصه‌های سخت افزاری، می‌توان به قابلیت و امکانات دستگاه پی برد. توصیه می‌شود که قبل از هر گونه اقدامی برای خرید انواع کنسول‌های بازی موجود در بازار ایران، اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت کنید. سایت تهران پی اس، مرجع گیمرهای حرفه‌ای این امکان را در اختیار کاربران و خریداران قرار داده است تا راهنمایی‌های لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایند.

برای اطلاع از چگونگی خرید ایکس باکس ۳۶۰ و دریافت قیمت انواع کنسول‌های بازی می‌توانید به سایت تهران پی اس مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران فروش ارتباط حاصل نمایید.