بعد از به اوج رسیدن سگا و نینتندو در قرن بیستم، شرکت سونی با تولید پلی استیشن نسل اول خود تصمیم گرفت قدم در بازار کنسول بازی بگذارد. در ابتدای کار سونی قصد همکاری با شرکت نینتندو و تولید یک کنسول بازی مشترک داشت که با مخالفت نینتندو روبرو شد. بدین ترتیب کمپانی سونی تصمیم گرفت تا محصول انحصاری خود را وارد بازار نماید. با تولید نسل اول کنسول بازی از سوی شرکت سونی، پیشرفت روزافزون این شرکت به سرعت گسترش یافت. به عبارتی تولید اولین پلی استیشن آغاز پیشرفت و موفقیت‌های چشمگیر شرکت سونی بود. در حال حاضر خرید PS1 از جمله ارزان‌ترین کنسول‌های بازی شرکت سونی شناخته شده است که پس از آن کنسول‌های بازی PS2, PS3,PS4, PS5 تولید و عرضه شد.

تاریخچه کنسول بازی ps1

با توجه به شناخته شدن پلی استیشن‌ها در میان گیمرها، کمتر کسی است که تجربه بازی کردن با پلی استیشن‌ها را نداشته باشد. شرکت سونی از جمله کمپانی‌هایی است که در طول بیست سال تجربه خود در زمینه تولید و عرضه انواع پلی استیشن ها، فراز و فرودهای بیشماری داشته است. پایه و اصلی موفقیت‌های شرکت سونی در صنعت کنسول‌های بازی، تولید PS1 بوده است. در ابتدای کار برای تولید این محصول قرار بر این شده بود که سونی با شرکت نینتندو برای تولید یک کنسول بازی با قابلیت درایو سی دی وارد همکاری شود. اما شرکت نینتندو مخالف این همکاری بود. در نتیجه شرکت سونی به تنهایی در صدد تولید و عرضه محصولی با قابلیت‌های ویژه برآمد. ناگفته نماندکه دلیل مخالفت شرکت نینتندو برای همکاری با شرکت سونی این بود که تمایلی به استفاده از درایو سی دی روی کنسول بازی نداشت. بدین ترتیب مسئولین شرکت نینتندو  درصدد همکاری با شرکت فیلیپس برآمدند. حاصل همکاری شرکت نینتندو و شرکت فیلیپس تولید و عرضه نسخه ‌ایی از بازی‌های نینتندو بر پلی استیشن فیلیپس  شد.

تولید کنسول بازی PS1

تولید و عرضه پلی استیشن نسل اول شرکت سونی را می‌توان از جمله قوی‌ترین کنسول‌های بازی در تاریخ دانست. با تولید کنسول بازی ps1 بازی‌های انحصاری آن نیز عرضه شدند. از جمله ویژگی‌های ps1 می‌توان به پردازش قدرتمند و قابلیت پخش و اجرای بازی‌های سه بعدی اشاره کرد. ویژگی‌های شاخص این کنسول بازی سبب شد تا اغلب گیمرها به خرید ps1 روی آورند. با توجه به اینکه سالیان بسیاری از تولید کنسول بازی نسل اول شرکت سونی می گذرد، اما همچنان بسیاری از مخاطبان و گیمرها به دنبال خرید PS1 نو هستند. ناگفته نماند که همچنان بازی‌های جدیدتر و به روز تری نیز برای کنسول بازی PS1 تولید و عرضه می‌شود که گیمرها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. گفتنی است که با توجه به گذشت سال‌ها از تولید نسل اول کمپانی سونی هنوز هم خرید PS1 نو امکانپذیر است. سایت تهران پی اس مرجع گیمرهای حرفه‌ای این امکان را در اختیار مراجعین و خریداران قرار می‌دهد تا بتوانند از محصولی مرغوب و با کیفیت بهره‌مند شوند.

نسخه‌های فروخته شده از کنسول بازی PS1

با توجه به آنکه تولید محصول پلی استیشن PS1 اولین تجربه کمپانی سونی در صنعت بازی‌های دیجیتال بود اما موفق به فروش ۱۰۲ میلیون دستگاه از مدل های مختلف کنسول بازی PS1 شد.گفتنی است که در ابتدای کار، محصول فوق در رنگ‌های خاکستری، سیاه، سفید وآبی تولید و عرضه شد. شیاد برای بسیاری از مخاطبان جالب باشید که این نسخه به رنگ آبی نیز عرضه شد که تنها ۱۰۰ عدد از آن ساخته و به فروش رسید. نسخه های متعدد و بسیاری از کنسول بازی PS1 ساخته شد که به طور کلی در دو شکل بزرگ و کوچک یا کامپکت عرضه و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

خرید ps1 نو

مشخصات فنی کنسول بازی PS1

متقاضیان مشتاق به خرید ps1 ، قبل از هر گونه اقدامی بایستی از یک سری اطلاعات جزئی مانند مشخصه‌های فنی دستگاه برخوردار باشند. در این بخش به مشخصه‌های اصلی کنسول بازی PS1 می‌پردازیم. از جمله مشخصات سخت افزاری می‌توان به پردازنده اصلی با قدرت فرکانس ۳۳ مگاهرتز، توان پردازشی با ۱۰۰ مگا فلاپس، حافظه رم با ظرفیت ۲ مگابایت و درایو نوری سی دی است. کنسول بازی PS1 فاقد حافظه ذخیره سازی است. علاوه بر آن این دستگاه دارای دو درگاه حارت حافظه می‌باشد. محتویات داخل جعبه  شامل دسته کنترلر، کابل برق و کابل AV است. قابل ذکر است که قیمت جهانی کنسول بازی برای خرید PS1 مبلغ ۳۰۰ دلار است.

خبر خوب آنکه شما می‌توانید خرید ps1 را با قیمتی بسیار پایین و مقرون به صرفه در سایت معتبر Tehran PS انجام نمایید.

ویژگی‌های دسته کنترلر کنسول بازی PS1

از جمله ویژگی‌های بارز کنترلر این کنسول بازی، ابعاد بیشتر آن است که هماهنگی بسیار مناسبی با گرافیک سه بعدی آن دارد. از آنجایی که رنگ خاکستری به عنوان رنگ اصلی برای تولید کنسول بازی PS1 انتخاب شده بود، رنگ دسته نیز به رنگ خاکستری تولید شد. از دیگر ویژگی‌های دسته کنسول بازی PS1 ثبت لوگوی شرکت سونی بالای دکمه‌های Select و Start است.اگر چنانچه تمایل به خرید ps1 دارید، بایستی بدانید که کار با دسته دستگاه بسیار راحت بوده و تمامی قابلیت‌های لازم را برای اجرای بازی در اختیارتان قرار می دهد. گفتنی است که دسته کنترلر دستگاه سیمی است. دو تغییری که در دسته کنترلر کنسول بازی نسل اول شرکت سونی ایجاد شده است، طول سیم و افزایش در اندازه و ابعاد آن می‌باشد که می‌توان این دو تغییر را از جمله بهبودهای حائز اهمیت در دسته کنترلر دانست.

جمع‌بندی

کنسول بازی PS1 به عنوان قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین نسل کنسول‌های بازی شرکت سونی نه تنها از کیفیت و قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، بلکه  همچنان طرفداران بسیاری برای خرید ps1 مشتاق هستند.در نتیجه انتخاب پلی استیشن نسل اول شرکت سونی همچنان برای بسیاری از گیمرها  جالب و جذاب است. علاوه بر آن اگر چنانچه تازه به جمع گیمرها پیوستید، خرید PS1 بهترین گزینه است. همانطور که گفته شد قیمت این دستگاه در سطح جهانی ۳۰۰ دلار است. سایت معتبر و مجرب تهران پی اس به عنوان مرجع گیمرهای حرفه ای، این امکان را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد تا بتوانند با قیمتی بهینه و مقرون به صرفه کنسول بازی PS1 را تهیه نمایند. قابل ذکر است که نصب انواع بازی‌ها نیز در تهران پی اس پذیرفته می‌شود.