در حالی که این روزها بازار پلی استیشن ۵ داغ است و اغلب گیمرها در جستجوی جزئیات اطلاعات مرتبط با خرید ps5 و خرید بازی ps5 هستند، شرکت سونی جزئيات جدیدتری را درباره نسل پنجم محصولات خود ارائه داده است. این جزئیات مرتبط با چگونگی سازگاری لوازم جانبی ps4 با کنسول بازی ps5 است. علاقمندانی که در صدد ارتقاء کنسول بازی ps4 خود هستند و هنوز اطلاع چندانی درباره جزئیات کارکرد لوازم جانبی پلی استیشن ۴ بر پلی استیشن ۵ را ندارند، می‌توانند از نکات آموزنده این بخش بهره‌مند شوند. در اینباره از سوی بسیاری از کاربران سوالاتی مبنی بر آیا لوازم جانبی کنسول ps4 بر کنسول بازی ps5 قابل استفاده است؟ آیا بازی‌های ps5 با دسته دوال شاک پلی استیشن ۴ امکان‌پذیر است؟آیا دوربین کنسول بازی ps4 بر کنسول بازی ps5 قابل استفاده است؟ آیا پلی استیشن ۵ از بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۴ حمایت می‌کند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سؤالاتی از این قبیل را در این محتوا به راحتی دریافت نمایید.

سازگاری لوازم جانبی کنسول بازی ps4 با کنسول بازی ps5

در این بخش به آن دسته از لوازم جانبی پلی استیشن ۴ که می‌توان از آن‌ها برای پلی استیشن ۵ نیز استفاده نمود، اشاره می‌کنیم. در این خصوص قابل ذکر است که  برخی از لوازم جانبی  لایسنس شده  برای هر دو پلی استیشن به صورت مشترک کاربرد دارد. اینگونه لوازم جانبی شامل فرمان‌های ریسینگ، استیک‌های فلایت و استیک های آرکید است. علاوه بر آن هدست های گلد و هدست های پلاتینیوم که با استفاده از پورت USB پلی استیشن و یا پورت صدای دسته به کنسول بازی ps4 نصب می شوند، بر روی ps5 نیز قابل اجرا خواهد بود. ناگفته نماند که اگرچه کاربران می‌توانند برای خرید بازی ps5 نیز اقدام نمایند، اما بازی‌های انحصاری متعلق به پلی استیشن ۴ نیز بر روی کنسول بازی ps5 قابل استفاده است و شما می‌توانید همچنان بازی‌های قدیمی خود را نیز بر پلی استیشن ۵ نیز اجرا نمایید. اما از آنجایی که با عرضه پلی استیشن ۵، شرکت سونی بازی‌های انحصاری جدیدتری را نیز روانه بازار نموده است، پیشنهاد می‌شود که حتماً از خرید بازی ps5 نیز بهره مند شوید و از جدیدترین بازی‌های نسل پنجم شرکت سونی لذت ببرید. از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به دسته بازی پلی استیشن ۴ اشاره کرد که آیا بر روی پلی استیشن ۵ قابل استفاده است و آیا می‌توان برای اجرای بازی‌ها از دسته دوال شاک پلی استیشن ۴ استفاده نمود یا خیر! پاسخ به این سؤال بله است. دسته بازی یا کنترلر دوال شاک ps4 و حتی کنترلرهای لایسنس شده شرکت های دیگر نیز برای اجرای بازی‌های انحصاری بر کنسول بازی ps5 امکان‌پذیر است. قابل ذکر است که کمپانی سونی درباره کارکرد لوازم جانبی لایسنس شده شرکت‌های دیگر بر روی کنسول بازی ps5 هیچگونه تضمینی نکرده است اما لوازم جانبی دو محصول ps4 و ps5 به دلیل آنکه هر دو تولید شرکت سونی است تا حد بسیاری قابل استفاده و مشترک می‌باشد. هر چند که کنترلر دوال شاک و کنترلر دوال سنس از نظر ظاهر و کارکرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

قیمت ps5 و خرید ps5 را می توانید از این صفحه انجام دهید. لطفا کلیک کنید.

دسته ps5 یا ps4

آیا بازی‌های ps5 را می‌توان با دسته ps4 انجام داد؟

از دیگر سؤالات رایج بسیاری از کاربران این است که آیا با خرید کنسول بازی نسل پنجم شرکت سونی، اجرای بازی‌ها با دسته دوال شاک پلی استیشن ۴ امکان‌پذیر است یا خیر! در جواب به این پوال بایستی بگوییم اگرچه بهتر آن است که برای اجرای بازی‌های پلی استیشن ۵ از  امکانات تازه این پلتفرم و کنترلر دوال سنس استفاده کرد اما اگر چنانچه قصد ارتقاء ps4 خود را دارید و به هر دلیلی می‌خواهید کنسول قدیمی خود را هم نگه‌دارید، می‌توانید طی انجام پروسه‌هایی که برایتان شرح می‌دهیم کنترلر دوال شاک ps4 را به کنسول بازی ps5 نصب نموده و بازی‌ها را اجرا نمایید. اما نکته قابل توجه آن است که طبق گفته شرکت سونی اگر قصد نصب کنترلر دوال شاک را به کنسول بازی ps5 دارید، این کار امکان‌پذیر است اما در این حالت شما فقط می‌توانید بازی‌های ps4 را اجرا نمایید و برای اجرای بازی‌های ps5 بایستی حتماً از کنترلر دوال سنس ps5 استفاده نمایید. در نتیجه برای لذت انواع بازی‌های مهیج ما به  شما خرید بازی ps5 را پیشنهاد می‌کنیم.

چگونگی  اتصال کنترلر ps4 به کنسول ps5

برای اتصال دسته پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ بایستی سه مرحله زیر را به ترتیب اجرا نمایید؛

یک) کنترلر ps4 را از طریق کابل شارژ به  کنسول بازی ps5 نصب کنید.

دو) با فشار کلید PS که در میانه کنترلرps4  تعبیه شده است، کنترلر را روشن نمایید.

سه) پروفایل مرتبط با اتصال کنترلر و کنسول را انتخاب کنید.

خرید دسته ps5

دلیل استفاده از دسته ps4 در کنسول ps5

همانطور که گفته شد از طریق دسته بازی ps4 شما فقط می‌توانید بازی‌های مرتبط با ps4 را در کنسول بازی ps5 اجرا نمایید و برای خرید بازی ps5 و اجرای آن حتماً بایستی از کنترلر دوال سنس  DualSense پلی استیشن ۵ استفاده نمایید. حال ممکن است این سؤال برای کاربران ایجاد شود که دلیل استفاده از دسته ps4 در پلی استیشن ۵ چیست؟ خوب معمولاً اگر چنانچه علاقمند به انجام بازی‌های چند نفره و گروهی هستید و فقط یک یک کنترل کننده ps5 دارید، می‌توانید برای اجرای بازی‌های ps4 هم از دوال شاک DualShock و هم از دوال سنس استفاده کنید. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید از بازی‌های چند نفره لذت ببرید. علاوه بر آن از دوال شاک یا همان کنترلر ps4 می‌توانید جهت جستجو  در منوهای داشبورد کنسول ps5 نیز استفاده کنید. پرسش دیگری که برای کاربران مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان از دسته دوال سنس یا کنترلر پلی استیشن ۵ برای اجرای بازی‌های پلی استیشن ۴ استفاده کنند؟ خیر نمی‌توان از کنترلر دوال سنس برای اجرای بازی‌ها در کنسول بازی ps4 استفاده نمود. حتی اگر کنترلر پلی استیشن ۵ را از طریق کابل شارژ به پلی استیشن ۴ نصب کنید، باز هم این کار شدنی نیست و دستگاه کنترلر ps5 را تشخیص نخواهد داد. تنها می‌توان دسته ps4 را برای اجرای بازی‌های ps4 به پلی استیشن ۵ نصب نمود و از این طریق بازی‌ها را انجام داد اما عکس آن امکان‌پذیر نیست. در نهایت قابل ذکر است که برای اجرا و خرید بازی ps5 بایستی حتماً از کنترلر دوال سنس پلی استیشن ۵ استفاده نمایید.