رقابت بسیاری زیادی بین خرید PS5 و خرید ایکس باکس سری وجود دارد. یکی از دلایل این رقابت داغ، بحث بر سر حافظه داخلی دو کنسول است. زمانی که کنسول‌های Xbox Series X|S و PlayStation 5 برای اولین بار معرفی شدند، یکی از ویژگی‌های اصلی این دو دستگاه درایو NVMe بود. هر یک از شرکت‌های سونی و مایکروسافت برای نحوه استفاده از SSD ایده‌هایی داشتند. اما در مجموع هدف هر دو شرکت، ارائه برنامه‌ای بود که گیمرها بتوانند دسترسی سریع‌تری برای ذخیره‌سازی بازی‌ها داشته باشند.

در ادامه به توضیح مختصری درباره خرید  PS5 جدید ا ترابایتی در مقایسه با خرید ایکس باکس سری ایکس می‌پردازیم.

مقایسه  SSDبین دو کنسول PS5 و XBOX SERIES X

از نظر حافظه ذخیره‌سازی می‌توان گفت خرید ایکس باکس سری نسبت به خرید  PS5برتری دارد. چون  SSD ۱ ترابایتی ایکس باکس سری ایکس حدود ۸۰۲ گیگابایت فضای قابل استفاده دارد. اما پلی استیشن ۵ به پیکربندی ۸۲۵ گیگابایت اکتفا کرده است. با وجود این هر دو کنسول از ۱۶گیگابایت رم 6 GDDR برخوردار هستند. با توجه به تغییراتی که از سوی دو شرکت تولید کننده  روی سخت‌افزار کنسول‌ها ایجاد شده است، هر دو کنسول قابلیت‌های ویژه‌ای برای بارگذاری و ذخیره‌سازی بازی‌ها دارند. برخی بر این باورند که ذخیره‌سازی  SSD پلی استیشن ۵  به مراتب بالاتر از حدی است که سازنده آن ارائه کرده است. به همین جهت همچنان میان خرید  PS5 اسلیم و خرید XBOX SERIES X اختلاف نظرهای بسیار زیادی وجود دارد.

مقایسه  PS5با XBOX SERIES X از نظر قیمتی

در حال حاضر خرید  PS5 جدید ا ترابایتی مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته است. این کنسول از نظر سخت افزاری دارای ویژگی‌های ممتازی است. برای نمونه  پشتیبانی از رزولوشن 4K و 8K ، برخورداری از حافظه GDDR6 و ۱ ترابایت حافظه NVMe SSD تنها بخشی از مشخصه‌های خرید پلی استیشن ۵ محسوب می‌شود. از آنجایی که ساختار و پیکربندی دو کنسول ایکس باکس سری و پلی استیشن با یکدیگر متفاوت است، در نتیجه قیمت‌های متفاوتی را هم شامل می‌شود. اما اختلاف قیمتی این دو کنسول آنچنان برجسته و قابل توجه نیست. در‌واقع می‌توان گفت هر دو کنسول از نظر عملکردهای سخت افزاری و قیمتی در یک ردیف قرار دارند.

در صورتی که تمایل به استعلام قیمت یا خرید ps5 اسلیم یا خرید ایکس باکس سری را دارید، روی لینک کلیک کنید.

خرید  PS5یا خرید  XBOX SERIES X

در حال حاضر سردرگمی برای خرید  PS5یا خرید XBOX SERIES X به دلیل گنجایش و ظرفیت هر دو کنسول است. همانطور که گفته شد هر دو کنسول به صورت مشابه از میزان ظرفیت همسانی برای حافظه داخلی برخوردار هستند. اما به مراتب طرفداران ایکس باکس سری، کیفیت اجرای بازی‌ها را  با این کنسول بیشتر می‌پسندند. در مقابل طرفداران پلی استیشن، خرید  PS5 دیجیتال را یک سروگردن بالاتر می‌دانند. بنابراین هر دو کنسول از ویژگی‌های ممتازی برخوردار می‌باشند.

 فروشگاه تهران پی اس- مرجع گیمرهای حرفه‌ای با ارائه مشاوره تخصصی این امکان را برای گیمرها فراهم کرده است تا بتوانند انتخاب ایده‌آلی داشته باشند. ارائه خدمات پس از فروش، تضمین اصالت کالا و ارسال به سراسر ایران از جمله خدمات تهران پی اس به مشتریان عزیز است.