تجربه تاریخی کنسول‌های سونی ثابت کرده که باید هر چند سال یکبار منتظر رونمایی از نسخه‌ای جدید از کنسول‌های بازی باشیم. در حال حاضر خرید PS5 اسلیم بر سر زبان‌های تمام گیمرهای حرفه‌ای است. طراحی ظریف و منحصر به فرد، حافظه یک ترابایتی SSD و پشتیبانی از حافظه ذخیره‌سازی جداگانه تنها بخشی از ویژگی‌های خرید PS5 Slim است. می‌توان گفت PS5 اسلیم نسخه کوچکتر پلی استیشن ۵ استاندارد می‌باشد. اگر برای خرید PS5 دچار شک و تردید هستید، باید بگوییم که از نظر سخت افزاری نسل نهم کنسول‌های سونی کاملاً مشابه هم هستند. تنها یک سری تغییرات جزئی در ظاهر کنسول و امکانات آن مشاهده می‌شود.

پیکربندی پلی استیشن ۵ اسلیم

اگر به دنبال خرید کنسولی کم حجم اما به روز هستید، ما به شما خرید  PS5 اسلیم را پیشنهاد می‌کنیم. طراحی فوق‌العاده بی‌نظیر در مقایسه با پلی استیشن ۵ استاندارد، ۳۰ درصد حجم کمتری را به خود اختصاص داده است. کنسولی سبک و کم وزن که به راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید. از دیگر ویژگی‌های ظاهری کنسول می‌توان به طراحی چهار تکه آن اشاره کرد. در‌واقع هر یک از پنل‌های بالایی و پایینی کنسول به طور جدا طراحی شده‌اند که به زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده شده است. بدین ترتیب بخش‌های بالایی کنسول دارای طراحی براق و دو تکه پایینی کنسول دارای طراحی مات است.

برای مشاهده قیمت های و خرید ps5 اسلیم می توانید کلیک کنید.

سخت‌افزار داخلی پلی استیشن ۵

سخت‌افزار پلی استیشن ۵ اسلیم از نظر سخت افزاری کاملاً با پلی استیشن ۵ استاندارد برابری می‌کند. پلی استیشن ۵ اسلیم فاقد درایو نوری است، اما از درایو نوری بلوری Ultra-HD پشتیبانی می‌کند. بنابراین گیمرها می‌توانند در صورت تمایل به طور جداگانه درایو نوری را خریداری کنند.

از جمله شاخصه‌های سخت افزاری خرید  PS5 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازنده هشت هسته‌ای AMD Ryzen Zen2
  • پردازنده گرافیکی AMD Radeon RDNA 2
  • ۱۶ گیگابایت حافظه رم GDDR6
  • قابلیت پشتیبانی از فناوری Tempest 3D Audio
  • دارای حافظه یک ترابایتی SSD

حافظه ذخیره‌سازی ۱ترابایتی SSD

از جمله تغییرات سخت افزاری برجسته در پلی استیشن ۵ اسلیم می‌توان به حافظه ذخیره‌سازی ۱ترابایتی SSD اشاره کرد.  طبیعتاً ظرفیت ذخیره این کنسول در مقایسه با نسخه قبلی بیشتر است. اگر به خاطر داشته باشید در زمان رونمایی از پلی استیشن ۵ استاندارد، ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی آن ۸۲۵ گیگابایت بود. از این میزان ظرفیت فقط ۶۶۷ گیگابایت در اختیار گیمرها قرار می‌گرفت. حتی انتقادهایی درباره میزان ذخیره‌سازی کنسول هم وارد بود. چرا که با توجه به حجم زیاد برخی از عناوین انحصاری پلی استیشن، حجم ذخیره‌سازی بالایی نداشت. اما در حال حاضر گیمرها می‌توانند با خرید  PS5 Slim  به راحتی طیف متنوعی از بازی‌های انحصاری را ذخیره کنند.

اگر می خواهید قیمت تمامی مدل های ps5 را به صورت یکجا مشاهده کنید یا خرید ps5 را انجام دهید کلیک کنید.

قیمت خرید   PS5 اسلیم

مدل‌های فعلی  PS5 نسخه‌های دیجیتال و استاندارد به ترتیب ۴۰۰ و ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شدند. در حالی که نسخه استاندارد  PS5 که شامل درایو دیسک است، در بازار جهانی ۵۰۰ دلار باقی خواهد ماند. نسخه بدون دیسک تا ۴۵۰ دلار افزایش قیمت خواهد داشت. علاوه بر این قیمت خرید درایو دیسکی به طور جداگانه ۸۰ دلار در بازار جهانی قیمت‌گذاری شده است. پیش‌بینی می‌شود پس از سال نو میلادی قیمت خرید PS5 اسلیم در بازار جهانی و حتی در بازار داخلی افزایش پیدا کند.

 برای اطلاع از به روزترین قیمت خرید   PS5 و همچنین خرید لوازم جانبی  PS5 می‌توانید به فروشگاه تهران پی اس- مرجع گیمرهای حرفه‌ای مراجعه کنید. ارائه گارانتی اصالت کالا، فروش مستقیم بی‌واسطه، ارسال به سراسر ایران همراه با پشتیبانی مستمر از جمله خدمات تهران پی اس به مشتران عزیز است.