شرکت سونی علاوه بر اینکه نسل های مختلف پلی استیشن را به شکلی خلاقانه طراحی کرده، همواره تلاش نموده که بازی هایی جذاب و انحصاری برای این دستگاه ها تولید کند. در طی این سال ها بسیاری از علاقه مندان به بازی های ویدیویی، تنها به خاطر این بازی های مهیج، اقدام به خرید کنسول پلی استیشن نموده اند. با عرضه ps5 و تغییرات زیادی که در ظاهر و سخت افزار این کنسول بازی ایجاد شده بود، همه نگاه ها به سمت شرکت سونی معطوف گردید تا ببینند که این شرکت خلاق چه بازی هایی برای این دستگاه خارق العاده معرفی می کند. تا این لحظه که از چندین بازی انحصاری ps5 رونمایی شده است، می توان نتیجه گرفت که شرکت سونی قصد دارد یکی از جاه طلبانه ترین و چالش برانگیز ترین فعالیتهای خود را در زمینه تولید بازی به نمایش بگذارد. در این مقاله می خواهیم شما را با برخی از این بازی ها آشنا کنیم.

۱- بازی God of War: Ragnarok

بازی God of War Ragnarok

بازی خدای جنگ از پرطرفدارترین بازی های پلی استیشن است که قسمت جدید آن در سپتامبر ۲۰۲۰ با یک تریلر کوتاه رونمایی شد و سروصدای زیادی به پا کرد. این بازی ماجراجویانه و اکشن در بین گیمرها محبوبیت زیادی دارد، از همین رو همه منتظر اند تا این شاهکار شرکت سونی در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. به گفته مدیران این شرکت، قسمت جدید بازی خدای جنگ یکی از پر چالش ترین و جذابیت ترین نسخه های آن خواهد بود. اما به احتمال زیاد فقط برای نسل نهم این کنسول بازی ساخته می شود و علاقه مندان به این بازی باید به فکر خرید ps5 باشند.

همانطور که گفتیم به غیر از یک تریلر چند ثانیه ای، اطلاعات دیگری از این بازی منتشر نشده است. شاید همه گیری ویروس کرونا موجب شود تا عرضه بازی God of War به تاخیر بیفتد، اما می توان یکسری احتمالات برای قسمت جدید این بازی در نظر گرفت. استودیوی سانتا مونیکا که وظیفه ساخت بازی خدای جنگ را بر عهده دارد، در قسمت قبلی آن، بروزرسانی های جذابی منتشر کرد. انتظار می رود که در قسمت God of War، امکان بازی به شخصیت Atreus داده شود. همچنین احتمال اضافه کردن چند اسلحه جدید نیز وجود دارد. یکی از دلایل محبوبیت این بازی، تک نفره بودن آن است، بنابراین انتظار نمی رود که استودیوی سانتا مونیکا قابلیت بازی چند نفره را به آن اضافه کند. البته همیشه این استودیو طرفداران بازی جنگ را شگفت زده کرده است. باید منتظر باشیم تا ببینیم God of War: Ragnarok چه سورپرایزی برای علاقه مندان خود دارد.

2– بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

استودیو گوریلا گیمز در حال آماده سازی این بازی است تا در زمستان ۲۰۲۱ آن را روانه بازار کند. قسمت قبلی بازی هوریزون به نام Horizon Zero Dawn در حدود ۳ سال پیش منتشر گردید و توانست تجربه ای غیرمنتظره و خاص را برای گیمرها رقم بزند. از گیم پلی فوق العاده تا موسیقی و شخصیت اصلی بازی، همگی در کنار هم یکی از بهترین بازی های پلی استیشن را خلق کردند. تا کنون تنها یک تریلر از قسمت جدید بازی Horizon Forbidden West منتشر شده، اما همین تریلر کوتاه نشان می دهد که Aloy در یک سرزمین تازه قرار است با موجودات عجیب و غریب دیگری روبرو و شود و با آن ها مبارزه کند. مپ بازی در مقایسه با نسخه قبلی وسیع تر شده و فضاهای بیشتری را در بر می گیرد. همچنین دنیای زیر آب نیز مانند نسخه قبلی یکی از صحنه های مبارزه شخصیت اصلی داستان است. حال باید دید گوریلا گیمز پس از چهار سال چگونه قرار است طرفداران این بازی را شگفت زده کند. یادتان باشد که برای نصب بازی ps5 باید وارد اکانت خود شوید و از بخش پلی استیشن استور آن را دانلود نمایید. در حال حاظر خرید بازی horizon forbidden west برای ps5 در فروشگاه تهران پی اس امکان پذیر می باشد.

3- بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

بازی Ratchet and Clank Rift Apart

پس از پنج سال انتظار، از قسمت جدید بازی رچت اند کلنت رونمایی گردید و مشخص شد که ماجرای این بازی پرطرفداران در کنسول ps5 نیز ادامه پیدا می کند. کمپانی اینسومنیاک گیمز به لطف حافظه SSD این دستگاه، جابجایی در بین ابعاد مختلف را برای شوتر آن فراهم کرده و امکان نصب این بازی بر روی ps4 وجود ندارد. Ratchet and Clank: Rift Apart در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد، اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

این بازی ادامه ماجرای نسخه قبلی است و برای طرفداران این بازی و افرادی که به تازگی با آن آشنا شده اند، یک گزینه مهیج و سرگرم کننده محسوب می شود. بیشتر شخصیت های محبوب قسمت قبل در آن حضور دارند و شخصیت های جدیدی نیز به آن اضافه شده اند. به گفته استودیوی سازنده این بازی، قسمت جدید Ratchet and Clank چند گرافیک مختلف دارد که یکی از آن ها از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند و تنها بر روی ps5 قابل اجرا است. همچنین حالت های گرافیکی دیگر از کیفیت بالایی برخوردارند و بازیکنان به دلخواه می توانند یکی را انتخاب کنند.

۴بازی Demon’s Souls

بازی Demon’s Souls

از اولین بازی هایی که به طور انحصاری برای ps5 تولید و روانه بازار شد، بازی دیمنز سولز بود. قسمت اول این بازی برای ps3 و در سال ۲۰۰۹ منتشر گردید و توانست محبوبیت زیادی بدست آورد. اکنون این بازی اکشن و پرهیجان وارد فاز جدیدی شده و سازندگان آن با توجه به امکانات سخت افزاری ps5، تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده اند تا گیمرها یک بازی با کیفیت را تجربه کنند. طراحی نورپردازی برای صحنه های مختلف شما را شگفت زده می کند و خود را در یک محیط واقعی خواهید دید.

گیم پلی بازی Demon’s Souls همان جذابیت گذشته را دارد و تغییرات جزئی در آن ایجاد شده است. محیط ها و اسلحه ها تغییر چندانی نکرده اند و بازی هویت اصلی خود را حفظ کرده است. اما آنچه موجب تعجب شما می شود، سرعت لود شدن بازی و افزایش نرخ فریم تصویر است. شاید باور نکنید اما ظرف ۵ ثانیه، بارگذاری اطلاعات انجام می شود و همه چیز برای یک بازی پرهیجان آماده است. در حالی که در ps4 بیش از یک دقیقه انتظار می کشیدید. جابجایی بین محیط های مختلف کاملا سریع و راحت شده و کمترین تلفات زمان را خواهید داشت. در حال حاظر خرید بازی demons souls برای ps5 در فروشگاه تهران پی اس امکان پذیر می باشد.

کلام آخر

با معرفی و عرضه ps5 و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری جدیدی که به آن اضافه شد، بازی هایی به صورت انحصاری برای آن طراحی گردید که قابلیت نصب بر روی دیگر نسخه ها را ندارد. به همین دلیل بسیاری از طرفداران پلی استیشن به فکر خرید ps5 افتاده اند. درست است که این کار برای آن ها هزینه دارد اما سرعت اجرای بالای بازی ها و گرافیک خارق العاده این هزینه را جبران خواهد کرد. برای خرید بازی ps5 باید از وبسایت اختصاصی آن یا نمایندگانی که اکانت معتبر دارند اقدام کنید.