توضیحات خرید ps5

آخرین نسل پلی استیشن در اواخر سال ۲۰۲۰ روانه بازار گردید تا بار دیگر شرکت سونی قدرت و خلاقیت خود را به رخ رقیبان بکشد. ظاهر PS5 دچار تحول زیادی شده و جذابیت زیادی دارد. PS5 در دو نسخه ساده و دیجیتال عرضه شده که نسخه ساده آن دارای درایو نوری است و نسخه دیجیتال فاقد این درایو می باشد. نسل پنجم پلی استیشن از نظر ویژگی های فنی نسبت به نسل های گذشته، تغییرات زیادی کرده و از سخت افزارها  نرم افزارهای پیشرفته تری برای ساخت آن استفاده شده است. خرید PS5 می تواند یک انتخاب هیجان انگیز باشد. اینکه نسخه دیجیتال یا ساده را بخرید مهم نیست، بلکه مهم این است که شما یک کنسول بازی پیشرفته در اختیار دارید که در آن از آخرین فناوری روز دنیا استفاده شده است و می توانید بهترین تجربه بازی های ویدیویی را با آن داشته باشید. از بارزترین ویژگی های PS5، قابلیت پخش تصاویر با کیفیت 4K، بکارگیری حافظه SSD به جای هارد دیسک برای رسیدن به سرعت بیشتر و ردیابی پرتویی می باشد. شرکت سونی در این کنسول بازی خارق العاده، از پردازشگر AMD zen 2 استفاده کرده که از نوع ۸ هسته ای است و دارای فرکانس متغیر می باشد.

خرید ps5
خرید ps5

کنترلر PS5 در مقایسه با کنترلرهای قبلی دچار تحول زیادی شده و می توان گفت به نوعی یک کنترلر جدید است. برخورداری از یک طرح ساده و مینیمال و استفاده از رنگ های سیاه و سفید، موجب می شود تا بازیکنان یک شیء فضایی را در دستان خود احساس کنند. بدنه کنسول اصلی نیز با همین خصوصیات، طراحی و تولید شده است. بر روی دکمه های کنترلر مثل قبل، علامت های مثلث، دایره، مربع و ضربدر دیده می شود اما دیگر خبری از رنگ بندی نیست و خطوط آن طوسی رنگ و ساده هستند. شرکت سونی با توجه به نیاز کاربران، در کنترلر PS5 میکروفن داخلی کار گذاشته که با این حساب دیگر نیازی به نصب میکروفون خارجی نیست. این کنسول بازی قابلیت اجرای تمام بازی های PS4 را دارد که از این بابت موجب آرامش خاطر بسیاری از افرادی که نگران محدودیت های این کنسول پیشرفته و مدرن بودند شده است.

خرید ایکس باکس سری

اگر بخواهیم قوی ترین نماینده مایکروسافت در کنسول های بازی را نام ببریم به ایکس باکس سری X می رسیم. مایکروسافت برای این نسخه از ایکس باکس از پردازنده شخصی سازی شده zen 2 شرکت AMD استفاده کرده است که با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز کار می کند و دارای ۸ هسته می باشد. همچنین برای بالا بردن کیفیت تصویر، مایکروسافت کنسول ایکس باکس سری X خود را به یک پردازنده گرافیک ۱۲ ترافلاپسی RDNA 2 سفارشی مجهز کرده است. حافظه رم این کنسول جذاب از نوع GDDR6 می باشد که ظرفیتی برابر با ۱۶ گیگابایت دارد. خرید ایکس باکس سری  برای طرفداران کنسول های بازی مایکروسافت می تواند مزایای فراوانی به دنبال داشته باشد. در این نسخه از ایکس باکس به جای هارد دیسک از حافظه SSD یک ترابایتی سفارشی استفاده شده که از نوع NVME است و قابلیت اضافه کردن یک ترابایت دیگر را نیز دارد. استفاده از این نوع حافظه سبب شده تا سرعت اجرای بازی ها و برنامه های کنسول تا حد زیادی افزایش پیدا کند و دارندگان ایکس باکس سری X را بیش از اندازه منتظر نگه ندارد.

خرید ایکس باکس سری
خرید ایکس باکس سری

 هدف از مایکروسافت برای تولید این نسخه از ایکس باکس، ارائه کیفیت تصویر 4K می باشد که دارای نرخ  ۶۰ فریم بر ثانیه است و می توان آن را تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه ارتقا داد. همچنین ویژگی ری تریسینگ سخت افزاری موجب گردیده تا بازی ها تصاویری شفاف و چشم نواز داشته باشند. از دیگر ویژگی های بارز ایکس باکس سری X، دارا بودن قابلیت Quick Resume است که موجب گردیده بازیکنان بتوانند به صورت بلادرنگ بین بازی ها جابجا شوند و آن ها را از جایی که متوقف کرده بودند، پیگیری نمایند. یکی از قابلیت هایی که مایکروسافت در تولید این نسخه از ایکس باکس در نظر گرفته این است که می توانید از لوازم جانبی ایکس باکس وان برای این نسخه استفاده کنید. به عنوان مثال اگر دسته ای از نسل هشتم کنسول بازی مایکروسافت دارید می توانید از آن برای کنسول نسل نهم بهره ببرید.

نصب بازی PS5

به دلیل اینکه PS5 به تازگی به بازار عرضه شده، هنوز بسیاری از افراد نحوه نصب بازی این کنسول را به خوبی نمی دانند. اگر بخواهیم PS5 را با نسخه های قبلی آن مقایسه کنیم، می بینیم که شرکت سونی در این نسخه از پلی استیشن، امکانات تنظیم بیشتری در نصب بازی قرار داده است. به عنوان مثال، بازیکنان در PS5 می توانند، فقط یک بخش از بازی را که دوست دارند دانلود کنند. یعنی بازیکن می تواند فقط حالت یک نفره یک بازی را دانلود نموده و بدون اینکه بازی با مشکل مواجه شود، آن را اجرا نماید. به همین ترتیب امکان حذف یک بخش از بازی در PS5 فراهم شده است. بنابراین نصب بازی PS5 بسیار خلاقانه تر و کاربردی تر از نسخه های قبلی به نظر می رسد. 

نصب بازی ps5
نصب بازی ps5

شاید از خود بپرسید هنوز هم برای اجرای بازی باید دیسک فیزیکی بر روی PS5 نصب شود؟ جواب بله است. اگر قصد اجرای یک بازی را دارید باید آن را بر روی PS5 نصب کنید و نمی توانید بدون دیسک فیزیکی آن را اجرا نمایید. زیرا در صورتی که اقدام به خرید نسخه فیزیکی بازی می کنید، فروشگاه پلی استیشن باید لایسنس بازی را بررسی و مورد تایید قرار دهد. البته فقط نسخه ساده PS5 قابلیت نصب دیسک های فیزیکی را دارد، زیرا نسخه دیجیتال آن فاقد درایو نوری می باشد و برای نصب باید بازی را به صورت مستقیم بر روی حافظه SSD دانلود نمود.

اگر بخواهید باری مورد نظر خود را از پلی استیشن استور دانلود و نصب کنید، لازم است که به آدرس Playstaion.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس از طریق Game Home به قسمت Game Library وارد گردید. در این بخش بر روی گزینه purchased game کلیک کرده و با ورود به آن، بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را دانلود نمایید. پس از اتمام دانلود، بازی به صورت اتوماتیک نصب می شود. برای افزایش سرعت می توانید بخشی از بازی را که مدنظر دارید دانلود و نصب کنید.

ps5 vs xbox series x