با ورود نسل جدید کنسول‌های بازی شرکت سونی به دنیای صنعت بازی، به مراتب نسل پیشین آن یعنی پلی استیشن ۴، کمی در نظر کاربران و منتقدان رنگ باخت. قاعدتاً امکانات و قابلیت‌هایی که می‌توان با خرید ps5 در اختیار داشت، قابل مقایسه با خرید ps4 نیست. اما مزیتی که پلی استیشن ۴ برای کاربر به همراه دارد، قیمت ارزان‌تر و پایین‌تر است. از سوی دیگر در بخش بازی‌ها، اگرچه پلی استیشن ۵ از بسیاری از بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۴ نیز پشتیبانی می کند، اما به مراتب بازی‌هایی که برای کنسول ps5 سازگار است، نوین‌تر و به روز تر بوده که می‌توان برای اجرای آن با کنترلر دوال سنس لذت بیشتری برد. در نتیجه در یک نگاه کلی می‌توان کیفیت بازی‌های ps5 را از نظر ویژگی‌های بصری، طراحی‌های گرافیکی، شبیه سازی‌ها، طراحی فضای بازی، تنالیته‌های نوری و رنگی و مواردی از این قبیل بالاتر دانست. عمل‌کرد و ارتقائی که پلی استیشن ۵ به همراه دارد، به گونه‌ای است که از نظر رقابت با سایر کنسول‌ها حتی با نسل پیشین خود، رتبه بهترین دستگاه بازی را به خود اختصاص داده است. در ادامه به توضیح بیشتری درباره تفاوت این دو کنسول بازی یعنی ps5 و ps4 می‌پردازیم. همچنین به تفاوت کیفیت بازی‌های این دو کنسول نیز به طور مختصر اشاره می‌کنیم.

دلایل خرید ps5 و مقایسه آن با خرید ps4

اگرچه خرید ps4 در قیاس با ps5، قیمت ارزان تری را به همراه دارد اما این تفاوت قیمتی چندان زیاد نیست. در نتیجه نمی‌توان کارایی و کیفیت دسته دوال سنس را برای اجرای بازی‌ها، با خرید دسته دوال شاک نادیده گرفت. از دیگر موارد قابل توجهی که  می‌توان به آن اشاره کرد، آن است که شما می‌توانید طیف گسترده ای از بازی‌های متنوع و جدید را در پلی استیشن ۵ اجرا کنید. در صورتی که اجرا و نمایش بازی‌ها در ps4 به اندازه ps5 نخواهد بود. در نتیجه می‌توان خرید ps5 را بهتر و مقرون به صرفه‌تر دانست.  نکته حائز اهمیت دیگر آن است که حافظه ذخیره سازی پلی استیشن ۵ ، شانزده گیگابایت است، در حالیکه پلی استیشن ۴ دارای ۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. این بدین معناست که حافظه بالای ps5 این امکان را به کاربر می‌دهد تا بازی‌ها را با کیفیت بهتری بر روی صفحه نمایش مشاهده کند.

تجربه گیم پلی سریعتر با ps5

از جمله نکات و ویژگی‌های شاخص پلی استیشن ۵، سخت‌افزار آن است که شامل SSD 825 گیگابایتی است. اما در پلی استیشن ۴، HDD 500 گیگابایتی است. یا حتی ps4 pro از یک HDT یک ترابایتی بهره می‌برد. در نتیجه با این مقایسه کلی می‌توان شاهد گیم پبی سریعتر و کارآمدتری در پلی استیشن ۵ بود. خرید ps5 در قیاس با خرید ps4 از سوی بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. هارد SSD موجود در پلی استیشن ۵، قابلیت دسترسی به داده‌های بازی، ۵ گیگابایت در ثانیه را شامل می‌شود که این به خودی خود، ویژگی قابل توجهی است. این در حالی است که پلی استیشن ۴ در بیست ثانیه قادر به بارگیری یک گیگابایت خواهد بود.

مقایسه قدرت گرافیکی ps5 با ps4

مقایسه قدرت گرافیکی ps5 با ps4 

از دیگر دلایلی که باعث می‌شود نمایش بازی‌های ps5 کیفیت بهتر و بالاتری نسبت به بازی‌های ps4 داشته باشند، مقایسه قدرت گرافیکی آن است. کنسول ps5 از رزولوشن 4k و حتی 8k استفاده می‌کند. در‌واقع قدرت گرافیکی ps5 تأثیر مستقیم بر کیفیت نمایش بازی‌ها دارد. این در حالیست که وضوح در پلی استیشن ۴، 1080p نمایش داده می‌شود.

مقایسه کیفیت بازی‌های ps5 با بازی‌های ps4

آن دسته از افرادی که تجربه استفاده از پلی استیشن ۴ و اجرای بازی‌های ps4 را داشته‌اند، به راحتی می‌توانند بازی‌های ps4 را با پلی استیشن ۵ اجرا کنند. در‌واقع پشتیبانی پلی استیشن ۵ از بازی‌های پلی استیشن ۴ باعث خوشحالی دارندگان ps4 شده است. اما نکته حائز اهمیت آن است که کنسول ps5 دارای بازی‌های منحصر به خود می‌باشد و چه بسا اگر بازی‌های  انحصاری ps5 تهیه و خریداری شود، به مراتب شما با وضوح تصویری بالاتری مواجه خواهید بود. قابل ذکر است که به زودی شاهد بازی‌های جدیدتری از سوی شرکت سونی برای ps5 هستیم. در نتیجه اگر چنانچه در صدد همگام شدن با دنیای روزی صنعت بازی‌ها هستید، خرید ps5 را به شما توصیه می‌کنیم. با توجه به سازگاری ps5 برای اجرای بازی‌های ps4، نگران بازی‌های قدیمی و منسوخ خود نباشید. شما به راحتی می‌توانید بازی‌های قدیمی خود را بر روی پلی استیشن ۵ اجرا کنید. اما هیچ تاییدی برای نمایش با کیفیت بازی‌های نسل‌های پیشین مانند ps3, ps2, ps1 بر روی پلی استیشن ۵ نیست. قابل ذکر است که ps5 همانند کنسول ps4 از فناوری و قابلیت VR پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود بازی‌های VR را نیز اجرا نمایید.

ویژگی_های بازی_های انحصاری ps5

ویژگی‌های بازی‌های انحصاری ps5

از جمله ویژگی‌های شاخص بازی‌های ps5 می‌توان به پردازنده گرافیکی قوی تر، وضوح و شفافیت تصویری، شبیه سازی های واقع گرا، کیفیت بالای تنالیته‌های رنگی، نورپردازی فضا، صداسازی‌های به موقع، افکت‌های تصویری، جلوه‌های بصری و موارد این چنینی اشاره کرد. با توجه به آنکه پلی استیشن ۵ از بازی‌های ps4 نیز پشتیبانی می‌کند، اما خرید و نصب بازی‌های انحصاری ps5 امکانات و قابلیت‌های منحصر و قابل توجهی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد. شما می‌توانید با اجرا و نصب بازی‌های ps5، لحظات مهیج و به یاد ماندنی را از اجرای بازی‌ها تجربه کنید.

مقایسه کنترلر ps5 با ps4

با توجه به عمل‌کرد پیشرفته ps5 نسبت به نسل پیشین خود، از کنترلر حرفه‌ای تری نیز برخوردار است که برای کاربر این امکان را مهیا می سازد، تا بتواند احساسات متنوعی را از طریق اجرای بازی‌ها با کنترلر ps5 به دست آورد. در‌واقع تجربه احساسات در روند بازی ،  از جمله خاصیت‌های شگفت انگیز کنترلر ps5 به شمار می رود. علاوه بر آن کنترلر پلی استیشن ۵ دارای میکروفن نیز می باشد. در حالیکه کنترلر پلی استیشن ۴، دوال شاک فاقد میکروفن است.

شما می‌توانید برای خرید انواع کنسول، اعم از خرید ps5 و همچنین خرید ps4 به بخش فروش محصولات سایت معتبر تهران پی اس مراجعه کنید. علاوه بر آن شما می‌توانید از خدمات نصب بازی با پایین‌ترین قیمت بازار بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با تیم مجرب تهران پی اس تماس حاصل فرمایید.