بازی Horizon Forbidden West را می‌توان یکی از خاص‌ترین بازی‌های پلی استیشن 5 دانست. سازنده بازی، استودیوی گوریلا گیمز توانست موفقیت‌های بسیار درخشان را از تولید نسخه های متفاوت این بازی به دست آورد. اعضای استودیوی گوریلا برای ساخت این بازی برای ps5 نه تنها چیزی کم نگذاشتند، بلکه سعی کردند که کیفیت بازی را از نظر طراحی گرافیکی بالا ببرند. در نتیجه اگر فقط یک انتخاب برای خرید بازی ps5 داشته باشید، ما به شما خرید بازی Horizon Forbidden West را پیشنهاد می‌کنیم. در این بازی شما با اتفاقات عجیب و غریبی مواجه هستید، از مبارزه با موجودات عجیب تا قرار گرفتن در محیط‌های مختلف، همگی از جمله جذابیت های بازی محسوب می‌شود. شخصیت‌های بازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما در حین بازی حتی قادر به چشم برداشتن از بازی نیستید. در ادامه بررسی بازی Horizon Forbidden West ما شما را با نقطه نظرهای جالبی آشنا می‌کنیم که برایتان بسیار جالب خواهد بود.

مشخصات بازیHorizon Forbidden West

  • ژانر اکشن- ماجراجویی- نقش آفرینی
  • سازنده: استودیوی گوریلا گیمز
  • مناسب برای گروه‌ سنی نوجوان
  • سازگار برای پلتفرم ps4 و ps5
  • دارای حالت بازی تک نفره
مشخصات بازیHORIZON FORBIDDEN WEST
مشخصات بازیHORIZON FORBIDDEN WEST

بررسی بازی Horizon Forbidden West

در جریان این بازی شما تمام رویدادها را از بالا رفتن از کوه، مبارزه‌های هیجانی، رفتن در کوهستان‌های سفید پوش تا مواجهه با رویدادهای تازه را تجربه خواهید کرد. امکانات پلی استیشن 5 و استفاده از کنترلر دوال شاک نیز به گونه‌ای است که قابلیت‌های متنوعی را در هنگام بازی در اختیارتان قرار می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید با خرید ps4 هیجانات بازی را به خوبی تجربه کنید.

الگوهای به کار رفته در بازی

طراحی گرافیکی بازی به گونه‌ای است که به خوبی می‌توان هارمونی موجود میان شخصیت پردازی‌ها را با محیط‌های گوناگون، درک و احساس کرد. با خرید ps5 از دیگر نکات قابل توجه در بررسی بازی Horizon Forbidden West می‌توان به درجه بندی استفاده از سلاح‌های مختلف، سطح بندی کاراکترها و لوکیشن‌های بی‌نظیر بازی اشاره کرد.

گیم پلی بازی

در گیم پلی بازی Horizon Forbidden West شما شاهد فناوری‌هایی هستید که هر یک به درستی به کار رفتند. مراحل بازی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که شما مشتاقانه در پی فهمیدن مابقی داستان خواهید بود. ملاقات با‌شخصیت‌های مختلف، صحنه‌های مبارزه جویانه و  رویدادهای پر ماجرا از جمله امتیازهای شاخص بازی است. از دیگر نکات حائز اهمیت در بررسی بازی Horizon Forbidden West مراحل فرعی بازی است که باعث پیشروی گیمر در بازی می‌شود.

گیم پلی بازی
گیم پلی بازی

ماجرای بازی

در بررسی بازی Horizon Forbidden West ما با یک ایده نو و تازه در ماجرای داستان این بازی سروکار داریم. داستان، جهانی را به تصویر می‌کشد که در آن شکاف بین سنت و مدرنیته را نشان می‌دهد. نکته جالب توجه داستان آن است که اگرچه در کوهستان و دره‌های عمیق ربات‌های دست ساز غول پیکر را می‌بینید اما انسان‌ها همچون دوران قرون وسطی زندگی می‌کنند. این اختلاف میان دو جهان به خودی خود جذاب و کمی ناباورانه است. چگونگی این نوع سبک زندگی به زمانی برمی‌گردد که ربات‌های ساخته شده یک کمپانی علیه نژاد انسان قیام می‌کند و قصد از بین بردن آن‌ها را دارند.

ماجرای بازی
ماجرای بازی

ویژگی‌های بازی

در مجموع می‌توان ویژگی‌های بازی را در جلوه‌های بصری، شخصیت پردازی‌های جذاب، ایده تازه داستانی و طراحی بی‌نظیر بازی خلاصه کرد. علاوه بر آن در بررسی بازی Horizon Forbidden West می‌توان به ماجرای مهیج بازی اشاره کرد. به مراتب بازی از مراحل مختلفی تشکیل شده که هر بخش شامل جذابیت‌های مختص به خود می‌باشد. ماجرای داستانی به‌قدری عمیق است که مخاطب در تمام طول بازی جذب شخصیت‌ها و ادامه داستان می‌شود. پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید نسخه جدید بازی، حتماً نسخه قبلی آن را تماشا کنید تا درک بهتری از محتوای داستان داشته باشید.