این روزها نسل نهم محصولات شرکت سونی اعم از ps5 1016 و ps5 1116 در میان کاربران سر و صدای زیادی به پا کرده است. آنچه که تفاوت میان این کدها را از یکدیگر مشخص می‌کند، منطقه و موقعیت جغرافیایی است. برای نمونه کد ۱۶ نشان‌دهنده موقعیت جغرافیایی اروپا است یا اگر در جایی با کد دو صفر روبرو شدید نشان‌دهنده نماد ژاپن و کد ۱۵ نشان‌دهنده نماد آمریکا است. در مجموع تفاوت در کدها و ریجن‌های محصول هیچ تاثیری در کیفیت ساخت و تولید کنسول نداشته و حتی مانعی برای اجرای بازی‌ها ایجاد نمی‌کند. در نتیجه اغلب کنسول‌هایی که در ایران به فروش می‌رسد دارای کد ۱۶ می‌باشند. بنابراین دو رقم سمت راست کد نشان‌دهنده موقعیت عرضه محصولات است. از سوی دیگر به مراتب کاربران برای خرید ps5 با کدهای مختلف و ریجن‌ها نیز روبرو شده‌اند. ریجن‌ها نیز به همین صورت هستند و به طور کلی ریجن‌های کنسول‌ها شامل آمریکا، اروپا، ژاپن و … می‌شود. از آنجایی که بخش عمده‌ای از تولید کنسول ps5 در چین انجام می‌شود، تفاوت ریجن‌ها تنها جهت پخش کنسول‌ها به دیگر نقاط دنیا است. دو رقم سمت چپ کد محصول نیز مدل بهبود یافته محصول است. در ادامه به توضیح بیشتری درباره تفاوت کدها و مقایسه محصولات نسل نهم کمپانی بزرگ سونی برای علاقمندان می‌پردازیم.

سخت‌افزار و نرم‌افزار یکسان در کنسول‌ها

بسیاری از افراد ناآشنا با صنعت بازی‌های دیجیتال بر این تصور اشتباه هستند که تفاوت در کدهای محصول نماد کیفیت سخت‌افزار و یا نرم‌افزار دستگاه است. در حالیکه تمامی کشورها استانداردهای مخصوص به خود را برای عرضه و پخش محصولات دارند. در نتیجه قدرت سخت افزاری و نرم افزاری در تمامی محصولات به صورت یکسان و همسان به کار رفته است. بدین ترتیب تنها شاهد تغییرات جزئی در بسته بندی محصولات هستیم. برای مثال یکی از تفاوت‌هایی که در ریجن ژاپن دیده می‌شد برعکس بودن دکمه‌های عمل‌کرد کنترلر بود که حتی دیگر این تفاوت در ریجن ژاپن نیز دیده نمی‌شود. شاید کاربران برای خرید ps5 با مشاهده ریجن‌ها و کدهای مختلف دچار سردرگمی شوند، اما همانطور که گفته شد این تفاوت می‌تواند تنها در نوع بسته بندی محصول باشد. آنچه که از اهمیت بسیاری برخوردار است، آن است که تفاوت ریجن‌ها در خرید ps5 و یا در سایر محصولات هیچگونه اشکالی به وجود نیاورده و اجرای بازی‌ها بدون هیچگونه نقصی پخش و اجرا خواهد شد. بنابراین کاربران و خریداران کنسول‌های بازی به این موضوع مطلع باشند که تفاوت کدها و یا ریجن‌ها تنها در نوع بسته بندی محصول است.

خرید ps5 1016

مقایسه کدهای محصولات- ps5 1016

کنسول بازی ps5 1016 از جمله سری ریجن ۲ اروپا محسوب می‌شود. این محصول دارای یک دسته بازی بوده و  نسخه استاندارد آن به صورت دیسک خور می‌باشد. از جمله مشخصات این محصول می‌توان به فرکانس هسته‌ای ۳.۵ گیگاهرتز، عمل‌کرد فوق‌العاده پردازنده گرافیکی و همچنین حافظه ۸۲۵ گیگابایت اشاره کرد.  بهره‌مندی از دسته بازی دوال سنس با فناوری پیشرفته صدای سه بعدی نیز از دیگر ویژگی‌های شاخص این محصول است. به طور کلی آنچه که شرکت سونی برای تولیدات محصولات خود دنبال می‌کند، ایجاد راه حل‌های تجاری، بهبود بخشی تولیدات الکترونیکی و شیوه‌های مؤثر در ساخت محصولات نوین است.

علاقمندان برای تهیه نسخه اورجینال و خرید ps5 مدل 1016 می‌توانند به سایت معتبر تهران پی اس- مرجع گیمرهای حرفه‌ای مراجعه کرده و از خدمات این مجموعه نظیر خدمات پس از فروش، خدمات نصب بازی، مشاوره رایگان درباره ضمانت کیفیت محصولات و اصالت کالاهای متنوع بهره‌مند شوند.

خرید ps5 1116

مقایسه کدهای محصولات – ps5 1116

از جمله تغییراتی که در این محصول صورت گرفته است، وزن سبک‌تر در قیاس با نسخه اولیه آن است. علاوه بر آن ایجاد وایرلس داخلی، ارتقائ بخشی اتصالات بیسیم و همچنین تعویض پیچ‌های پایه‌ای را می‌توان به عنوان تغییرات شاخص این محصول نام برد. خرید ps5 مدل 1116 ، به عنوان کنسول نسل نهم کمپانی سونی در دو مدل دیجیتال و درایو دار به فروش می‌رسد. قابل ذکر است که ورژن دیجیتال این محصول مناسب برای آن دسته از کسانی است که تمایل به ذخیره بازی‌ها در حافظه دستگاه را دارند. با خرید نسخه دیجیتال این محصول شما می‌توانید در صرف هزینه خود نیز صرفه جویی نمایید به دلیل آنکه قیمت جهانی این محصول ۱۰۰ دلار از نسخه استاندارد آن گران‌تر است. همانطور که گفته شد کدهای کنسول بازی ps5 از نظر مشخصات فنی و سخت افزاری کاملاً شبیه به یکدیگر بوده و تفاوت آن تنها در موقعیت عرضه محصول و همچنین نوع بسته بندی است. علاوه بر آن کدها نشان‌دهنده تغییرات بهبود یافته در محصول نیز می‌باشد که حائز اهمیت است اما در قیمت محصولات آنچنان تفاوتی نخواهد داشت.

برای مشاهده قیمت و خرید ps5 مدل 1116 با پایین ترین قیمت روی لینک کلیک کنید.

جمع‌بندی

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان این چنین بیان کرد که کد محصول دارای چهار رقم بوده که دو رقم سمت راست کد محصول، نماد ریجن و موقعیت عرضه کالا بوده و دو رقم سمت چپ آن نیز نشان‌دهنده تغییرات بهبود یافته در ظاهر محصول است. تفاوت ریجن‌ها تنها در نوع منطقه و موقعیت پخش و عرضه کالا بوده و هیچگونه تفاوتی در نوع چگونگی کارکرد و یا مشخصات سخت افزاری و فنی محصول نمی‌کند. خریداران توجه داشته باشند که خرید ps5 در تمام مدل‌ها از کارکرد بسیار قابل توجه، پردازنده گرافیکی بی نظیر، مقدار حافظه قابل توجه و بسیاری از ویژگی‌های بهینه و با کیفیت برخوردار است. از جمله عواملی که می‌توان برای خرید نسل نهم محصولات شرکت سونی مورد توجه قرار داد می‌توان به میزان بودجه، نوع انتظارات و خواسته‌ها از کنسول، امکانات و قابلیت‌هایی که در حین اجرا قابل دسترس است و مواردی از این قبیل اشاره کرد. خریداران می‌توانند برای اطلاع بیشتر درباره مشخصه‌های سخت افزاری کالا، اصالت کالا، خدمات پس از فروش، چگونگی خرید و نصب بازی ps5 ، ضمانت کیفیت کالا و موارد این چنینی با تیم مجرب تهران پی اس- مرجع گیمرهای حرفه‌ای تماس حاصل کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایند. قابل ذکر است که شرکت سونی اعلام کرده که در مدل‌ها و سری های تولیدات بعدی خود، تغییرات موثرتری را در نحوه کارکرد محصولات و کنسول‌های بازی ایجاد نماید. در مجموع هدف از ارائه کدها و مدل‌های متفاوت از سوی کمپانی سونی را می‌توان در بهینه سازی، رفع اشکالات سخت افزاری، طراحی مدل‌های نوین و مواردی از این قبیل خلاصه کرد.