ps4 pro به عنوان برترین و قدرتمندترین پلی استیشن نسل هشتم کمپانی سونی شناخته شده است که قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگرچه با ورود ps5 توجهات از روی پلی استیشن ۴ پرو برداشته شد، اما همچنان خرید ps4 به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت سونی، طرفداران منحصر به خود را دارد. در کنسول بازی نسل نهم، شرکت سونی تغییرات قابل توجهی را از جمله وضوح گرافیکی بالاتر، پردازنده قوی‌تر و دیگر تغییرات چشمگیر را در دستگاه قرار داده است که خرید ps5 را برای گیمرهای حرفه‌ای وسوسه انگیز می‌کند. با وجود این خرید ps4 pro به دلیل سهولت در دسترسی بازی‌های موجود و همچنین قیمت مناسب‌تر در قیاس با ps5 می‌تواند گزینه بهتر و بهینه‌تری باشد.

تفاوت ps4 pro با ps5

قابل ذکر است که پلی استیشن ps5 از نظر قابلیت‌های سخت افزاری، پردازنده گرافیکی، حافظه، خروجی تصویری، درایو نوری و سایر ویژگی‌ها از پلی استیشن ۴ بهتر و مرغوب‌تر است. از سوی دیگر ps5 در قیاس با ps4 pro وزن سنگین تری را نیز دارا می‌باشد اما با توجه به تمام قابلیت‌های آن قیمت آن در قیاس با پلس استیشن ۴ خیلی گران تر بوده و همین باعث شده تا خرید ps4 به عنوان دستگاهی بهینه‌تر و کاربردی‌تر در قیاس با پلی استیشن نسل نهم شرکت سونی شناخته شود.

بررسی ویژگی_ها و مشخصات فنی ps4 pro

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی ps4 pro

طرفداران محصولات شرکت سونی که دارنده پلی استیشن ۴ هستند می‌توانند با خرید مدل پرو آن، دستگاه خود را ارتقاء دهند. این کنسول در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی در بازار عرضه شد و مورد دسترسی تمام مخاطبان قرار گرفت.  پلی استیشن ۴ مدل پرو، مجموعه‌ای ویژه و منحصر به فرد از طیف گسترده ای از بازی‌های جذاب و دیدنی همراه با کیفیت گرافیکی بسیار مطلوب را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. تنها ایرادی که این دستگاه دارد آن است که در میان سایر رقبای خود آن‌چنان قدرتمند نیست و این موضوع بسیار طبیعی است که هر لحظه ما شاهد ورود نسل‌های جدید کنسول‌های بازی در این صنعت باشیم.

اما ویژگی بارز خرید ps4 آن است که با‌گذشت زمان از اولین عرضه این محصول، کاربران می‌توانند آن را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه و پایین از سایت‌های معتبری همچون سایت تهران پی اس، مرجع گیمرهای حرفه‌ای تهیه نمایند.

علاوه بر آن دسترسی به طیف متنوعی از بازی‌های جذاب در این دستگاه به راحتی امکان‌پذیر بوده و دارندگان پلی استیشن ۴ می‌توانند دستگاه خود را به راحتی به مدل پرو ارتقاء دهند.

طراحی کنسول بازی ps4 pro

آنچه که در نگاه اول مورد توجه قرار می‌گیرد، طراحی ظاهری کنسول است. نمای ظاهری ps4 pro  شاید برای دارندگان پلی استیشن ۴ و یا دارندگان کنسول ایکس باکس کمی بزرگ‌تر از حد معمول جلوه کند. سایز این دستگاه از  نظر طول، عرض و یا حتی ارتفاع در قیاس با پلی استیشن ۴ و یا کنسول ایکس باکس بزرگ‌تر است. پوشش پلاستیکی مات از دیگر ویژگی‌های نمای ظاهری دستگاه است که مانع ایجاد هر گونه خط و خش‌های احتمالی می‌شود. با توجه به ابعاد بزرگ این دستگاه اما می‌توان آن را به راحتی در بخش زیرین تلویزیون جای داد. به دلیل اجرای  بسیاری از بازی‌های منحصر به فرد و همچنین قیمت بسیار مناسب، خرید ps4 همچنان به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت سونی به شمار می‌رود.

ویژگی سخت افزاری کنسول ps4 pro

از جمله مشخصه‌های فنی این دستگاه می‌توان به پردازشگر هشت هسته‌ای AMD همراه با رم هشت گیگابایتی GDDR5 اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این دستگاه که باعث شده خرید ps4 را نسبت به سایر دستگاه‌ها بیش از پیش جلوه دهد، واحد پردازش گرافیکی آن است. سرعت پردازش گرافیکی پلی استیشن ۴ مدل پرو، از سرعت ۸۰۰ MHz به ۹۱۱ MHz ارتقاء یافته و علاوه بر آن تعداد هسته‌هایش نیز از ۱۸ عدد به ۳۶ عدد رسیده است. در نتیجه با توجه به مشخصه‌های کیفی این دستگاه، خرید ps4 و ارتقاء آن را می‌توان بسیار بهینه دانست. از سوی دیگر بهینه سازی موجود در پلی استیشن ۴ پرو به گونه‌ای است که راندمان خام گرافیکی آن ۴.۲ ترافلاپس ارزیابی شده است که همین رقم در پلی استیشن ۴ معمولی ۱.۴ ترافلاپس است.

مزایای خرید پلی استیشن ۴ پرو عبارتند از؛

امروزه با توجه به طیف متنوعی از اطلاعات مرتبط با صنعت دنیای دیجیتال که در دسترس عموم افراد قرار گرفته است، کاربران به خوبی می‌دانند که خرید ps4 و ارتقاء آن به پلی استیشن ۴ پرو می‌تواند یک انتخاب بهینه  و مقرون به صرفه در قیاس با سایر کنسول های بازی باشد. دارا بودن ویژگی‌های فنی مطلوب، طراحی و وضوح گرافیکی بالا، پخش و اجرای بازی‌های انحصاری، عملکرد مؤثر و ویژگی‌هایی از این نظر تماماً سبب شده تا خرید این محصول، در اولویت ترجیحات کاربران قرار گیرد. در ادامه به  سه مورد از اصلی‌ترین مزایای خرید  این محصول اشاره می‌کنیم.

۱. دارندگان ps4 slim می‌توانند دستگاه خود را به قیمت خیلی خوبی به فروش برسانند و به ps4 pro  ارتقاء دهند. بدین ترتیب که پلی استیشن ۴ پرو قابلیت اجرای بازی‌های اختصاصی بسیاری را با گرافیک بیشتری شامل می‌شود.

۲. قیمت بهینه و مقرون به صرفه ps4 pro سبب شده تا گیمرهای بسیاری به خرید ps4 روی بیاورند. با وجود گذشت سال‌ها از اولین تولید و عرضه پلی استیشن نسل هشتم شرکت سونی، به مراتب متقاضیان می‌توانند این محصول را با قیمتی بسیار مناسب و پایین از فروشگاه‌های معتبر تهیه و خریداری نمایند. سایت معتبر تهران پی اس، مرجع گیمرهای حرفه‌ای این امکان را در اختیار مشتریان خود قرار داده است تا علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت، خدماتی نظیر نصب انواع بازی‌های دیجیتالی، خدمات پس از فروش، ضمانت محصول و پشتیبانی ۲۴ ساعته را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

۳. پشتیبانی از بازی‌هایی با کیفیت 4K از دیگر مزیت‌های خرید پلی استیشن ۴ پرو است. این دستگاه قابلیت افزایش سطح رزولوشن کیفیت 4K را برای اجرا و پخش به همراه دارد. علاوه بر آن به دلیل دارا بودن فناوری HDR، حتی اگر کاربران فاقد تلویزیون 4K باشند، امکان پخش تصاویر واضح‌تر و همچنین گرافیک شفاف‌تر بازی‌ها نیز وجود دارد.

بازی ps5 نسبت به ps4 pro

Ps4 pro یا ps5  ؟

با توجه به توضیحات گفته شده این سؤال مطرح می‌شود که در حال حاضر ps4 pro بخرم یا ps5 ؟به مراتب با توجه به ورود نسل نهم محصولات شرکت سونی بر پایه ارا‌ئه سخت افزاری قدرتمند، طراحی منحصر به فرد، قیمت بالا و سایر ویژگی‌های شاخص آن، برتری ps5 در قیاس با نسخه‌های قبلی به وضوح قابل درک است. اما می‌توان این چنین بیان کرد که خرید ps4 در قیاس با ps5 از نظر کارکرد، قیمت و امکاناتی که در دسترس کاربر قرار می‌دهد، بهینه‌تر است. اما اگر قیمت دستگاه مهم نمی باشد، حتما خرید ps5 به شما پیشنهاد می شود.