با ورود کنسول بازی نسل پنجم شرکت سونی یعنی PS5 ، شاهد رقابت آن با ایکس باکس در صنعت بازی‌های دیجیتال هستیم. اگرچه هر یک از این کنسول‌های بازی طرفداران مختص به خود را دارد اما همچنان کاربران برای انتخاب میان خرید PS5 و خرید ایکس باکس سری دچار سردرگمی‌های بسیار هستند. با توجه به آنکه نصب و استفاده از بازی‌های انحصاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اغلب کاربران خرید کنسول بازی PS5 و خرید بازی PS5  را بیشتر از ایکس باکس ترجیح می‌دهند. قابل ذکر است که انتشار و توسعه بازی‌های انحصاری PS5 و همچنین کنسول بازی ایکس باکس با معایب و مزایایی همراه است. روند این چنینی سبب می‌شود تا ساخت و پردازش بازی‌های جدید از سوی سازندگان و توسعه دهندگان با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود. با توجه به جذب گیمرها در سراسر دنیا به این صنعت،  استودیوهای ساخت بازی تا حد امکان سعی در انتشار و توسعه بازی‌ها برای کنسول‌های قدیم و جدید را دارند تا بدین ترتیب بخش عمده‌ای از جامعه کاربران این صنعت را تحت پوشش خود قرار دهند. در نتیجه سود بیشتری را نیز از طریق ساخت و فروش بازی‌های انحصاری به دست می‌آورند. با بررسی عمل‌کردهای دو کمپانی سونی و مایکروسافت، می‌توان به راحتی دریافت که شرکت سونی به توسعه بازی‌های انحصاری خود بیش از پیش توجه دارد. بدین ترتیب خرید بازی PS5 در میان کاربران از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری را در رابطه با بازی‌های انحصاری PS5 در قیاس با ایکس باکس در اختیارتان قرار دهیم.

بهره‌مندی از بازی‌های انحصاری

آنچه که برای تمامی کنسول‌های بازی اهمیت بسزایی دارد، بازی‌های انحصاری است. به عبارتی  آنچه که سبب افزایش فروش کنسول‌های بازی می‌شوند، بررسی کیفیت و کمیت بازی‌های انحصاری است. برای پاسخدهی به این پرسش که آیا بازی‌های انحصاری ایکس باکس دارای کیفیت مورد نظر هستند یا خیر! بایستی به مقایسه بازی‌های انحصاری کنسول بازی ایکس باکس و کنسول بازی PS5 بپردازیم. اگر چنانچه منطقی به این موضوع نگاه کنیم، درمی‌یابیم که با توجه به سطح کیفی بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۵ و در پی آن محبوبیت خرید بازی PS5 ، نسل هشتم و نهم بازی‌های انحصاری کمپانی سونی بیش از ایکس باکس شکوفا شده است. با توجه به آنکه ایکس باکس توانسته با خرید شرکت Bethesda بالغ بر ۲۳ استودیو انحصاری را در اختیار خود قرار دهد، شاهد انتشار بازی‌های انحصاری این کنسول نیز هستیم. اما با وجود این موضوع، همچنان پلی استیشن ۵ از نظر انتشار و توسعه بازی‌های انحصاری، عمل‌کرد بهتری داشته است. به طوریکه خرید بازی PS5 در قیاس با ایکس باکس رشد بی سابقه‌ای را در صنعت بازی‌های دیجیتال شامل شده است.

فهرست بازی‌های انحصاری کنسول PS5 در سال ۲۰۲۱  عبارتند از:

  • Kena: Bridge of Spirits
  • Battlefield 2042
  • Solar Ash
  • Dying Light 2
  • Final Fantasy XVI
  • Horizon: Forbidden West
  • Stray
  • Gran Turismo 7
  • Hogwarts Legacy
  • Dead Space
  • Destruction AllStars
  • Demon’s Souls
  • Marvel’s Spider-Man Miles Morales Astro’s Playroom
فهرست-بازی_های-انحصاری-کنسول-PS5

کمپانی سونی توانسته بازی‌های بسیاری را تحت انحصار پلی استیشن ۵ قرار دهد که ما در اینجا تنها به برخی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌ها اشاره کردیم. علاوه بر آن بازی‌هایی نظیر Returnal و همچنین بازی Ratchet and Clank Rift Apart در ماه‌های اخیر از سوی کمپانی سونی انتشار یافته است. به دلیل کیفیت بصری، فضای بازی، جذابیت و سایر ویژگی‌های قابل توجه در تولید بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۵، خرید بازی PS5 نه تنها توجه گیمرهای بسیاری را به خود جلب کرده است، بلکه سود بی سابقه‌ای را نیز برای سازندگان بازی‌های انحصاری آن  پدید آورده است.

فهرست بازی‌های انحصاری کنسول  ایکس باکس سری ایکس در سال ۲۰۲۱  عبارتند از:

  • Gears 5
  • Forza Horizon 4
  • Sea of Thieves  
  • Ori and the Will of the Wisps 
  • Gears Tactics 
  • Halo: The Master Chief Collection 
  • Microsoft Flight Simulator
فهرست-بازی_های-انحصاری-کنسول-ایکس-باکس-سری-ایکس

موفقیت بازی‌های انحصاری ایکس باکس

بازی‌های انحصاری ایکس باکس به نوبه خود در دنیای بازی‌های دیجیتال بسیار خوش درخشیده است و طرفداران خاص خود را شامل می‌شود. اما سوال اینجاست که آیا ایکس باکس توانسته در حوزه تولید و عرضه بازی‌های انحصاری با کیفیت در برابر سایر رقبای خود نیز موفق عمل کند! در پاسخ به این سؤال بایستی بگوییم که اگرچه شرکت مایکروسافت نتوانسته از رقبای خود گوی سبقت را برباید اما از نظر کمیت و کیفیت  عمل‌کرد موثری داشته است. با وجود این خرید بازی PS5 در قیاس با بازی‌های ایکس باکس در میان کاربران رایج‌تر و شناخته شده‌تر است. با توجه به تمامی توضیحات فوق حتی می‌توان ایکس باکس را جلوتر از رقیب خود یعنی پلی استیشن ۵ دانست. موفقیت ایکس باکس در حوزه تولید و عرضه بازی‌های انحصاری در دو عامل خلاصه می‌شود.

عوامل موفقیت بازی‌های ایکس باکس در قیاس با PS5 عبارتند از؛

عامل اول- بهره مندی شرکت مایکروسافت از استودیوهای بازی بسیار در قیاس با شرکت سونی از جمله عوامل حائز اهمیت و تاثیرگذار در موفقیت ایکس باکس است.

عامل دوم- استفاده از سرویس ارزشمند گیم پس از دیگر عوامل قابل توجه در موفقیت بازی‌های انحصاری ایکس باکس محسوب می‌شود. مایکروسافت در نمایشگاه E3 2021 به این موضوع اشاره کرد که از ۳۰ بازی که ارائه داده است، حدود ۲۷ بازی در روز پخش، در دسترس کاربران گیم پس قرار خواهد گرفت. به عبارتی مایکروسافت توانست با استمرار خود نتیجه‌ای فوق‌العاده را در این زمینه دریافت نماید. در حالی‌که شرکت سونی همچنان موفق به استفاده از سرویس مشابهی که بتواند با گیم پس رقابت کند، نشده است.

با توجه به موفقیت ایکس باکس در این عرصه، همانطور که از پیش به آن اشاره کردیم، خرید بازی PS5 همچنان از نظر کیفیت بصری، وضوح تصویری، شفافیت و جذابیت توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است.

قیمت بازی‌های پلی استیشن ۵

قیمت خرید بازی PS5 با بستگی به عنوان بازی دارد تا با یک قیمت مناسب در سطح جهانی به فروش می‌رسد. علاقمندان می‌توانند برای نصب انواع بازی‌های کنسول PS5 به سایت معتبر تهران پی اس، مرجع گیمرهای حرفه‌ای مراجعه کرده و از خدمات نصب بازی PS5 با قیمتی بسیار پایین و مقرون به صرفه بهره‌مند شوند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم مجرب تهران پی اس تماس حاصل فرمایید.