کمپانی قدرتمند سونی موفقیت‌های بسیاری را در تولید و عرضه کنسول‌های بازی تا کنون داشته است. این کمپانی محصولات خود را تحت عنوان پلی استیشن در سال ۱۹۹۴ معرفی کرد. گفتنی است که رقمی در حدود ۷۸ درصد سود این کمپانی از طریق عرضه پلی استیشن و بازی‌های انحصاری تأمین می‌شود. معرفی تمامی کنسول‌های شرکت سونی از جمله دستگاه‌های دیجیتالی پر طرفدار و سرگرم کننده‌ای است که بخش بسیاری از لحظات افراد را پر می‌کند. علاوه بر آن عرضه انواع بازی‌های مهیج و مناسب برای تمامی گروه‌های سنی سبب شده تا اغلب افراد در تمامی گروه‌های سنی از خرید پلی استیشن استقبال کنند. در ادامه به توضیح مختصری در ارتباط با ویژگی‌های هر یک از محصولات شرکت سونی می‌پردازیم.

خرید و قیمت پلی استیشن ۱

بخش عمده‌ای از بازار صنعت کنسول‌های بازی در قرن بیستم در اختیار سگا و نینتندو بود. پس از آن معرفی تمامی کنسول‌های شرکت سونی با تولید و معرفی محصول خود توانست شروعی موفقیت آمیز در این صنعت داشته باشد. اگرچه در آغاز سونی قصد همکاری با شرکت نینتندو را داشت اما با توجه به اختلاف نظرهایی که با این شرکت داشت، محصول خود را به تنهایی و  با عنوان پلی استیشن ۱ تولید و در بازار عرضه کرد. آنچه که سونی در این محصول در نظر داشت تعبیه درایو سی دی بود که پیرو تولید این محصول بازی‌های دیسکی نیز به بازار ورود پیدا کرد. با آغاز این روند ما هم‌اکنون شاهد رشد سریع و حجم عمده‌ای از بازی‌های دیسکی سه بعدی با قدرت گرافیکی بالا هستیم. با توجه به آنکه زمان طولانی از اولین محصولات تولیدی پلی استیشن ۱ می‌گذرد، خرید ps1 به صورت رفرش کارخانه در بازار عرضه می‌شود. منظور از رفرش کارخانه آن است که محصولاتی که دارای معایب محدودی هستند به کارخانه برگشت داده شده و پس از تعمیر و بازسازی‌های ضروری مجدد در بازار عرضه می‌شود. کاربرانی که قصد خرید پلی استیشن ارزان را دارند، می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار پایین از کارایی این محصول بهره‌مند شوند. اگرچه ps1 برای بسیاری از گیمرها یادآور بازی‌های نوستالژی است اما همچنان به عنوان یکی از کنسول‌های پر قدرت و کاربردی از این محصول به وفور استفاده می‌شود.

خرید و قیمت پلی استیشن 1

خرید و قیمت پلی استیشن ۲

دومین کنسول بازی شرکت سونی در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ تولید و روانه بازار شد. تولیدات اولیه این محصول بدون درایو و فقط در کشور ژاپن به فروش می‌رسید. با تولید مدل‌های جدیدتر از این محصول همراه با درایو نوری به تدریج فروش آن در سراسر دنیا رواج گرفت. این کنسول به عنوان دومین محصول شرکت سونی توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرد و فروش بسیار بالایی را به خود اختصاص داد. گفتنی است که پلی استیشن ۲ در دو نوع fat و slim به بازار جهانی راه یافت. خرید ps2 از سوی گیمرها در سراسر جهان به گونه‌ای بود که تا پایان سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۵۵ میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش رفت و رکورد بی‌سابقه‌ای را در تاریخ صنعت کنسول‌های بازی از خود بر جای گذاشت.

خرید و قیمت پلی استیشن 2

خرید و قیمت پلی استیشن ۳

پس از طراحی و تولید پلی استیشن ۲، اینبار در سال ۲۰۰۸ شرکت سونی از محصول جدید خود تحت عنوان ps3 رونمایی کرد. نسل نهم یکسال پس از آن یعنی در سال ۲۰۰۹ ، پلی استیشن ۳ مدل اسلیم در بازار عرضه شد. Ps3 طرح اسلیم در قیاس با ps3 استاندارد دارای وزن کم‌تر ، حجم کمتر و همچنین برق مصرفی کمتر است. این کنسول در قیاس با نسخه‌های قبلی دارای قدرت گرافیکی بالاتر و طبیعتاً دارای عمل‌کرد سخت افزاری بهتری است. پلی استیشن ۳ با ظرفیت‌های ۱۲، ۱۶، ۲۵ و ۳۲ گیگابایت  در بازار به فروش می‌رسد. با توجه به کیفیت بالای این محصول، قدرت سخت افزاری، کاربرد و سایر ویژگی‌های آن، همچنان خرید ps3 از سوی کاربران با استقبال بسیار بالایی روبروست. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به دسته بی‌سیم با تعبیه گیم پد و قابلیت اتصال به بلوتوث اشاره کرد. علاوه بر آن دسته بازی ps3 شامل دو عدد کنترل شوک است که برای اجرای بازی‌های FIFA قابل استفاده است. خرید این کنسول با توجه به کاربردها و قیمت بسیار پایین آن  برای گیمرها خصوصا کاربرانی که به تازگی وارد دنیای بازی‌های دیجیتالی شده‌اند، بسیار توصیه می‌شود.

خرید و قیمت پلی استیشن 3

خرید و قیمت پلی استیشن ۴

کنسول بازی نسل هشتم سونی با عنوان پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳ وارد بازار جهانی شد. از آنجایی که شرکت سونی رقیب سرسخت مایکروسافت محسوب می‌شود، با معرفی ps4 در صنعت کنسول‌های بازی توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. این کنسول نه تنها از نظر طراحی و ساختار که با روکش مشکی مات و لبه‌های تیز و منحنی همراه است، بلکه از نظر عمل‌کرد سخت افزاری نیز به نوعی نسخه ارتقاء یافته ps3 محسوب می‌شود. پس از مدتی شاهد روی کار آمدن پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو شدیم. در‌واقع کنسول ps4 شامل دو نسخه دیگر با طرح اسلیم و پرو نیز می‌شود که هر کدام ویژگی‌های منحصر به خود را شامل می‌شود. با توجه به تنوع نسل هشتم محصولات سونی، همچنان خرید ps4 ، به عنوان یکی از محصولات درجه یک و بی‌نظیر شرکت سونی، در میان گیمرهای حرفه‌ای شناخته می‌شود. وزن سبک، طراحی شیک، مشخصه‌های فنی قابل توجه، بهره‌مندی از دسته بازی دوال شاک و اجرای بازی‌های انحصاری مهیج از ویژگی‌های فوق‌العاده این محصول است.

خرید و قیمت پلی استیشن 4

خرید و قیمت پلی استیشن ۵

در معرفی تمامی کنسول‌های شرکت سونی نسل نهم کنسول‌های بازی شرکت سونی یعنی ps5 جدیدترین دستاورد این کمپانی است که انقلاب بزرگی را در صنعت بازی‌های دیجیتالی به وجود آورد. این محصول با قدرت فناوری بی‌نظیر، مشخصه‌های فنی فوق العاده، عمل‌کرد سخت‌افزار قوی و سایر ویژگی‌های شاخص به بازار عرضه شد. طراحی مدرن، سرعت در پردازش داده‌ها، بهره‌مندی از سیستم تکنولوژی پیشرفته، بهره‌مندی از دسته بازی دوال سنس تنها بخشی از امتیازهای این دستگاه محسوب می‌شود. خرید ps5 به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی در سراسر جهان، طرفداران بسیاری دارد و تا به اکنون هیچ محصولی نتوانسته که از نظر فناوری با پلی استیشن ۵ رقابت کند. این کنسول در دو نوع استاندارد و طرح اسلیم در بازار به فروش می‌رسد که می‌توان بر اساس بودجه و سلیقه از هر یک از این مدل‌ها برخوردار شد. گفتنی است که ps5 دیجیتال به دلیل عدم برخورداری از درایو نوری کمی ارزان‌تر از ps5 است. اما تفاوت قیمتی چندانی را حائز نمی‌شود.

خرید و قیمت پلی استیشن ۵